Strategii si tehnici de comunicare in consiliere

Incarcat la data: 24 Februarie 2011

Autor: andronegeta

Pret: 80 credite

Numar pagini: 59

Tip fisier: zip

Marime fisier: 128 kb

Comunicarea reprezinta un proces complex de transmitere a mesajelor, prin intermediul caruia emitatorul codifica informatia transmisa printr-un canal specific unui receptor care o va decodifica. Eficienta transmiterii se evalueaza prin intermediul reactiei inverse.

 

Incepand din a doua jumatate a secolului trecut, s-au conturat mai multe definitii ale comunicarii, semnificative fiind urmatoarele:

a)    "transmiterea informatiilor, ideilor, atitudinilor sau emotiilor de la o persoana la alta sau de la un grup la altul, in mod esential prin intermediul simbolurilor";

b)    "interctiune sociala prin intermediul mesajelor".

 

Se constata, din ce in ce mai mult, tendinta de a prezenta procesul comunicarii ca fiind unidirectional in sensul influentarii deliberate a receptorului de catre emitator.


La nivelul simtului comun, comunicarea - ca schimb de mesaje intre indivizi - este inteleasa ca fiind transmiterea, scrisa sau orala, de informatii; in mod cu totul conventional, in vorbirea curenta, cotidiana, nu se spune "am comunicat cu X" ci "am vorbit cu X".


In ultimii 20 de ani au fost elaborate diferite modele de reprezentare a procesului de comunicare. Modelul alaturat puncteaza factorii cheie care intervin intr-o comunicare eficienta.

Procesul de comunicare presupune urmatoarele elemente cheie:

Emitatorul - sursa mesajului; el selecteaza şi transforma/codifica in semnal informatia ce va fi transmisa catre receptor;

Canalul - mijlocul prin care se transmite mesajul;

Codul - un sistem comun de reguli, semne şi simboluri, specific membrilor unei anumite comunitati culturale;

Medium-ul (media) - mijlocul de convertire a mesajului in semnal astfel incat sa poata fi transmis prin canalul specific;

Zgomotul -factori care intervin asupra semnalului pe parcursul transmiterii lui (de la codificare pana la decodificare). Zgomotul limiteaza cantitatea de informatie ce poate fi transmisa intr-o situatie data, poate  modifica sensul initial al mesajului pentru ca, in final, sa determine erori de perceptie şi decodificare la nivelul receptorului;
 
Receptorul- destinatarul mesajului;

Raspunsul sau reactia inversa - reactia receptorului dupa decodificarea mesajului;

Feedback-ul – partea din raspunsul receptorului transmisa pe cale inversa emitatorului .
 

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Strategii si tehnici de comunicare in consiliere". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: COMUNICARECONSILIERE