Psihopedagogia jocului

Incarcat la data: 09 Februarie 2011

Autor: Nectaria Kefalas

Pret: 50 credite

Numar pagini: 25

Tip fisier: zip

Marime fisier: 48 kb

Psihopedagogia jocului


TEMA I. JOCUL - DOMINANTA A VARSTEI PRESCOLARE

Studiile moderne de psihologia dezvoltarii, pedagogie prescolara si scolara, psihosociologie, care abordeaza problematica jocului din perspective variate si care au adus contributii valoroase pentru intelegerea valentelor complexe ale conduitei ludice admit in unanimitate si sustin cu argumente specifice faptul ca in copilaria mica si mijlocie jocul constituie tipul fundamental de activitate, adica forma de activitate care sustine in cel mai inalt grad dezvoltarea psihica, prin antrenarea psihomotorie, senzoriala, intelectuala si afectiva. (Claparède, E., 1924; Chateau, J., 1967, Piaget, J., 1973, Vâgotski, L.S., 1971, Huizinga, J. 1970,  Rosca, Al., Chircev, A., 1962, Schiopu, U., 1970 s.a.). 


Recunoasterea unanima a valentelor formative ale jocului se continua in planul teoriei pedagogice cu stabilirea modalitatilor didactice optime de valorificare a acestui potential, dar si cu incercarea de recuperare a dimensiunii ludice a fenomenului educational (Stan, C., 2000). in pedagogia si practica educationala prescolara s-au facut pasi importanti in acest sens. Acestia s-au materializat intr-o repetata afirmare in documentele scolare a obligativitatii preponderentei jocului ca forma de organizare a activitatilor instructiv-formative si metoda de atingere a finalitatilor (Metodologia de aplicare a planului pentru invatamântul prescolar, paragr. 11, 12, Ghidul de aplicare a programei, 2000,  pg. 20, 25, Regulamentul de organizare si functionare a invatamântului prescolar, Art. 44). Demersuri sustinute, teoretice si practice s-au facut si in sensul anularii mentalitatii, din pacate inca prezenta la unele cadre didactice si parinti ai copiilor prescolari, conform careia jocul ar fi doar o activitate de recreere, o activitate ce in gradinita trebuie apreciata numai prin prisma a ceea ce copilul a invatat in urma ei sau o activitate ce isi gaseste utilitatea in afara gradinitei, mai ales in familie (vezi: Paun, E., Molan, V., Iucu, R., 2002, pg.22-23), prin explicitarea naturii jocului la vârstele mici si prin instrumentarea metodologica a cadrelor didactice.

Analiza care urmeaza privind jocul si conduita ludica se inscrie in aceeasi directie a unei pledoarii pentru exploatarea la maxim in procesul educational din gradinita a valentelor formative ale acestui tip de activitate umana.



 

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Psihopedagogia jocului". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: JOCPsihopedagogieteoria generala
Jacheta usoara verde oliv inchis Jacheta usoara verde oliv inchis Descriere produs:Tip: jachetaCuloare: verde oliv inchisMaterial: usorDetalii: margini...
Jacheta usoara violet inchis Jacheta usoara violet inchis Descriere produs:Tip: jachetaCuloare: violet inchisMaterial: usorDetalii: margini...
Camasa alba in dungi Camasa alba in dungi Descriere produs:- camasa alba cu dungi albastre- imprimeu text pe partea din spate- guler...