Managementul tranzactiilor internationale

Incarcat la data: 10 August 2011

Autor: lucrari licenta

Pret: Gratuit

Numar pagini: 20

Tip fisier: zip

Marime fisier: 33990 kb

Internationalizarea si  globalizarea se constituie in trasaturi fundamentale ale acestui inceput de mileniu; ele afecteaza toti actorii vietii economice, in grade diferite dar de o maniera incontestabila.


O serie de factori care au actionat in perioada postbelica - activitatea unor organisme internationale( in mod special GATT si FMI), influenta doctrinei liberale, evolutiile rapide din domeniul transporturilor si telecomunicatiilor, progresul  inregistrat de procesele integrationiste,  succesul economiei de piata, etc, -au deschis spatiul economic si au modificat radical pietele, care nu mai sunt doar locale sau nationale ci, intr-o maniera crescinda, regionale sau globale.


Globalizarea activitatii economice influenteaza dezvoltarea firmelor in dublu sens:
•    pe de o parte fenomenul deschide( pentru intreprinderile performante)provocarea de a aborda   piata externa, prin valorificarea unor avantaje competitive;
•    pe de alta parte, el poate reprezenta pentru multe intreprinderi o amenintare (concurenta la nivelul importurilor sau a implantarilor realizate pe plan local de catre marile firme transnationale).
Modul de angajare al firmelor in afacerile internationale variaza considerabil , de la cele mici si mijlocii, care se limiteaza sa vinda pe piata externa produse realizate la nivel local sau national, pina la marile firme transnationale, care detin implantari la nivel mondial.


Pentru oricare din aceste intreprinderi,  mediul extern reprezinta deopotriva : oportunitati, constringeri si riscuri.
Oportunitatile pot fi abordate fie la nivel cantitativ( de ex. pentru firmele dependente de economii de scara internationalizarea reprezinta un demers vital) fie la nivel calitativ ( abordarea pietei externe presupune detinerea de performante la nivelul produselor, a conditiilor de livrare, a serviciilor post-vinzare etc); Constringerile vizeaza mai multe aspecte si anume:


•    conceptia produselor (pe de o parte firmele trebuie sa respecte norme tehnice straine,   pe de alta parte ele trebuie sa fie capabile sa creeze avantaje distincte in raport cu  produse similare existente pe alte piete);
•    concurenta internationala (aceasta poate dicta conditiile de vinzare);
•    existenta unei heterogenitati a pietei externe sub aspectul politicilor comerciale, valutar-financiare, fiscale , sociale, sub aspectul legislatiei, a mediului cultural, social etc.


Riscurile in afacerile economice internationale au o dimensiune specifica, data de complexitatea conditiilor care influenteaza rezultatele economice ale firmei, in principal fiind vorba de instabilitatea pietei de marfuri, valutare si de capital.Aceste riscuri impun recursul permanent la instrumente si tehnici de acoperire, care presupun nu numai costuri importante ci si strategii specifice de abordare.


Internationalizarea firmei poate fi definita ca un proces de implicare a firmei in operatiuni internationale.
 

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Managementul tranzactiilor internationale". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: MANAGEMENTGLOBALIZAREtranzactii
Jacheta usoara verde oliv inchis Jacheta usoara verde oliv inchis Descriere produs:Tip: jachetaCuloare: verde oliv inchisMaterial: usorDetalii: margini...
Jacheta usoara violet inchis Jacheta usoara violet inchis Descriere produs:Tip: jachetaCuloare: violet inchisMaterial: usorDetalii: margini...
Camasa alba in dungi Camasa alba in dungi Descriere produs:- camasa alba cu dungi albastre- imprimeu text pe partea din spate- guler...