Sociologia comunicarii - curs

Incarcat la data: 05 Ianuarie 2011

Autor: lucrari licenta

Pret: 80 credite

Numar pagini: 75

Tip fisier: zip

Marime fisier: 94 kb

Definita in modul cel mai simplu, comunicarea consta intr-un proces de trans­mitere a informatiilor, ideilor si opiniilor de la un individ la altul, de la un grup social la altul. in genere, relatiile umane (si nu numai acestea) reprezinta interactiuni comunicationale.

Chiar daca nu acceptam punctul de vedere al celor care spun ca relatiile si interactiunile dintre oameni sunt de natura comunicationala, trebuie sa recunoastem ca toate relatiile interumane au o dimensiune simbolica: interactiunile umane ar fi impo­sibile fara utilizarea sistemelor de semne si a codurilor pentru transmiterea si recepta­rea unor mesaje. insasi existenta, functionarea si organizarea societatii ar fi de necon­ceput in absenta proceselor de comunicare.

Existam unii pentru altii si interactionam unii cu altii in masura in care comunicam intre noi: transmitem si primim semnale, codificam si decodificam mesaje. Mesajele modifica informatia celui care le primeste si eventual comportamentul sau. Reactia comportamentala a receptorului poate influenta emitatorul intr-un mod perceptibil sau imperceptibil.

CUPRINS

Cap. I: SOCIETATE SI COMUNICARE
1.Perspectiva sociologica asupra comunicarii
2.Notiunea de comunicare
3.Evolutia comunicarii in istoria societatii umane
4.Spatiile comunicarii in viata sociala

Cap. II: PRINCIPALELE PREOCUPARI IN SOCIOLOGIE PENTRU
    STUDIUL COMUNICARII
1.Comunicarea ca obiect de studiu al sociologiei
2.Modele si teorii sociologice
3.Orientari in definirea conceptului si in cercetarea comunicarii

Cap. III:  FUNDAMENTELE SOCIALE ALE COMUNICARII
1 Factorii sociali care fac posibila dobandirea capacitatii de a comunica a oamenilor
2. Factorii sociali care influenteaza desfasurarea proceselor comunicationale

Cap. IV: CONEXIUNILE DINTRE SOCIALIZARE SI COMUNICARE
1. Despre socializare
2. Socializare - comunicare sau comunicare - socializare?
3. Comunicarea de masa (mijloacele care o fac posibila) ca agent al socializarii

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Sociologia comunicarii - curs". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: COMUNICAREcurs sociologie
Sandale casual dama ECCO Touch Plateau (Negre) Sandale casual dama ECCO Touch Plateau (Negre) Sandalele ECCO Touch Plateau sunt confectionate din piele moale cu detalii metalice(tinte). Sunt...