Curs despre Economia turismului

Incarcat la data: 28 Martie 2010

Autor: Nanescu LIVIU

Pret: 80 credite

Numar pagini: 93

Tip fisier: zip

Marime fisier: 701 kb

Etimologic, cuvantul turism provine din termenul englez tour (calatorie), sau to tour, to make a tour (a calatori, a face o calatorie), termen creat in Anglia, in jurul anilor 1700, pentru a desemna actiunea de voiaj in Europa - in general si in Franta - in special. La randul sau, acest termen englez deriva din cuvantul francez tour (calatorie, plimbare, miscare), fiind preluat de majoritatea limbilor europene cu sensul de calatorie de agrement. Termenul francez are radacini si mai adanci, el deriva din cuvantul grec tournos si, respectiv, din cel latin turnus si inseamna tot calatorie in circuit. Din termenul turism a derivat si cel de turist, adica persoana care efectueaza calatoria pentru placerea proprie.


Se pune problema clarificarii unor aspecte legate de termenul „turist". Profesorul englez F. W. Ogilvie, in 1933, considera ca fiind turisti „... toate persoanele care satisfac cel putin doua conditii, si anume sunt departate de casa pentru o perioada care nu depaseste un an si cheltuiesc bani in acele locuri fara ca sa-i castige ". Asemanator se pronunta si compatriotul sau A. C. Norwal (1936), care considera ca turistul „este acea persoana care intra intr-o tara straina pentru orice alt scop decat de a-si stabili o resedinta permanenta sau pentru afaceri si care cheltuieste, in tara unde se stabileste temporar, banii castigati in alta parte". Cel care a elaborat o definitie a turismului - acceptata pe plan mondial, a fost profesorul elvetian dr. W. Hunziker, acesta apreciind ca: „Turismul este ansamblul de relatii si fenomene care rezulta din deplasarea si sejurul persoanelor in afara domiciliului lor, atata timp cat sejurul si deplasarea nu sunt motivate printr-o stabilire permanenta si o activitate lucrativa oarecare'' (1940).


Zece ani mai tarziu The Shorter Oxford English Dictionary (Oxford, 1950) - defineste turismul ca fiind „...teoria si practica din sfera calatoriilor; calatoria fiind de placere", iar turistul drept „...cel care face un tur sau mai multe tururi, in special cel ce face aceasta pentru recreere; cel care calatoreste de placere sau pentru motive culturale, vizitand diverse locuri pentru obiectivele interesante ale acestora, pentru peisaj sau altele asemanatoare".



CUPRINS


CAPITOLUL I TURISMUL – DELIMITaRI CONCEPTUALE...........................................3


1.1 Concepte si clasificari folosite in turism.............................................................................................................3


1.2 Forme ale activitatii turistice..............................................................................................................................4


1.3 Evolutia turismului international si tendintele actuale........................................................................................6


CAPITOLUL II IMPACTUL TURISMULUI ASUPRA ECONOMIEI...............................10


2.1 Impactul macroeconomic al turismului.............................................................................................................10


2.2 Efectul multiplicator al turismului....................................................................................................................11


2.2.1 Turismul si ocuparea fortei de munca........................................................................................................12


2.2.2 Turismul international si echilibrarea balantei de plati externe..................................................................12


2.3 Impactul social al turismului............................................................................................................................14


CAPITOLUL III ORGANIZAREA ŞI CONDUCEREA TURISMULUI.............................15


3.1. Organisme internationale de turism.................................................................................................................15


3.2. Rolul statului in turism....................................................................................................................................16


3.3. Organizarea si coordonarea activitatilor turistice.............................................................................................19


3.4. Agentiile de turism, veriga de baza a institutiilor care activeaza in industria calatoriilor si turismului...........22


3.5. inceputurile organizarii miscarii turistice in Romania.....................................................................................27


CAPITOLUL IV RELAtIILE MANAGER-SUBORDONAtI iN iNTREPRINDERILE TURISTICE................................................................................................................................31


4.1. Functiile manageriale de conducere operativa.....................................................................................................31


4.2. Modele comportamentale ale personalului intreprinderilor de turism.................................................................33


4.3.1. Necesitatea creativitatii in intreprinderile turistice..........................................................................38


4.3.2. Procesul de creativitate.........................................................................................................................38


4.3.3. Tehnici de stimulare a creativitatii............................................................................................................39


4.3.4. Rolul managerului in monitorizarea creativitatii.....................................................................................41


4.3.5. Rolul managerului in armonizarea obiectivelor in relatiile conducatori-subordonati..................41


CAPITOLUL V TURISMUL iN ROMaNIA..........................................................................43


5.1. Succinta prezentare a ultimei jumatati de secol...............................................................................................43


5.2 Analiza macromediului....................................................................................................................................45


5.2.1 Mediul economic.......................................................................................................................................45


5.2.2 Mediul socio-cultural................................................................................................................................45


5.2.3. Mediul politic..........................................................................................................................................46


5.2.4 Mediul tehnologic..............................................................................................................................49


5.2.5 Mediul ecologic..................................................................................................................................49


CAPITOLUL VI. ANALIZA PIEtEI TURISTICE ROMaNEŞTI...................................51


6.1. Cererea turistica..............................................................................................................................................51


6.1.1. Tipologii de cerere turistica......................................................................................................................53


6.1.2. Comportamente generatoare de cerere turistica........................................................................................55


6.2. Oferta turistica.................................................................................................................................................58


6.2.1. Caracterizare conceptuala........................................................................................................................58


6.2.2. Resursele turistice - naturale si antropice - ale Romaniei.........................................................................59


6.3. Capacitatea de cazare turistica........................................................................................................................60


6.3.1 Capacitatea de cazare pe forme de turism..................................................................................................61


6.3.2. Capacitatea si calitatea structurilor de cazare turistica..............................................................................63


6.4. Turismul si economia in tara noastra...............................................................................................................64


CAPITOLUL VII TURISMUL ŞI MEDIUL..........................................................................65


7.1. Protectia si conservarea mediului, necesitate obiectiva a dezvoltarii turismului.............................................65


7.2. Aspecte ale degradarii mediului prin turism...................................................................................................66


7.3. Conceptul de dezvoltare durabila in turism......................................................................................................68


7.4. Indicatorii capacitatilor de suport pentru turism..............................................................................................71


7.5. Principalele actiuni de protectie si conservare a mediului si a potentialului turistic..........................................72


CAPITOLULVIII ROMaNIA CA DESTINAtIE TURISTICa –ANALIZA S.W.O.T....75


8.1 Puncte forte. Puncte slabe................................................................................................................................75


8.1.1 Puncte forte...............................................................................................................................................75


8.1.2 Puncte slabe.............................................................................................................................................80


8.2 Oportunitatile si amenintarile..........................................................................................................................84


8.2.1 Oportunitati..............................................................................................................................................84


8.2.2 Amenintari................................................................................................................................................86


Teste grila...................................................................................................................................88


BIBLIOGRAFIE........................................................................................................................92

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Curs despre Economia turismului". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: CURSTURISMULMEDIULEconomia TurismuluiLa Tour Eiffel
Sandale casual dama ECCO Touch Plateau (Negre) Sandale casual dama ECCO Touch Plateau (Negre) Sandalele ECCO Touch Plateau sunt confectionate din piele moale cu detalii metalice(tinte). Sunt...