Curs Tehnologie turistica si Gestiune hoteliera

Incarcat la data: 19 Noiembrie 2009

Autor: Brezeanu Andreea

Pret: 100 credite

Numar pagini: 210

Tip fisier: zip

Marime fisier: 374 kb

Sectorul turistic al ospitalitatii
Serviciile de cazare si alimentatie au un rol distinct, esential si primordial in ansamblul prestatiei turistice, fiind prin natura si continutul lor, serviciile de baza  ale consumului turistilor la locul de petrecere a vacantei. in teoria turismului, pentru a desemna in mod unitar aceste doua categorii de servicii, se foloseste termenul de ospitalitate. in “Oxford English Dictionary” ospitalitatea este definita ca fiind “primirea si gazduirea clientilor, vizitatorilor si strainilor cu cordialitate si buna reputatie” (6), iar in “Le petit Larousse” sensul originar al acestei notiuni desemneaza actiunea de a primi si a gazdui pe cineva (7). Pornind de la aceste definitii etiologice, ospitalitatea ca si concept al activitatii turistice, reprezinta un ansamblu de activitati comerciale care asigura cazarea si/sau servicii de alimentatie persoanelor aflate departe de casa. tinand cont de amploarea acestor activitati, de volumul investitiilor atrase, de dimensiunea fortei de munca implicate , etc., in mod uzual folosim conceptual de industria ospitalitatii.
 

Organiyarea unui hotel: pentru a asigura clientilor o gama larga de servicii, un hotel este impartit de regula, in mai multe departamente, fiecare avand anumite functii si atributii. Pt. functionarea eficienta si armonioasa a unui hotel, este necesar ca diferitele departamente sa conlucreze.
Organizatia poate fi definita , in general, ca un sistem de activitati coordonate ale unui grup de oameni, care coopereaza pt. atingerea unui scop comun, fiind condusi da catre o anumita autoritate.
Un hotel poate fi considerat o organizatie deoarece:
-    este infiintat pt. a atinge anumite obiective, cum ar fi serviciile de cazare si alimentatie, in scopul obtinerii unui profit;
-    planifica si coordoneaza activitatile personalului sau pt. indeplinirea obiectivelor;
-    personalul este impartit in departamente functionale, fiecare avand propria sa zona de autoritate si responsabilitate.
 

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Curs Tehnologie turistica si Gestiune hoteliera". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: contabilitate gestiunecurs formator