Sisteme de turism

Incarcat la data: 01 Iunie 2010

Autor: Eremia Alina

Pret: 100 credite

Numar pagini: 138

Tip fisier: zip

Marime fisier: 1185 kb

5 (1 review)

Din punct de vedere economic, statiunea turistica reprezinta un sistem teritorial de productie si distributie de bunuri si servicii turistice: o unitate spatiala organizata, cu echipamente care ofera un ansamblu diversificat de prestatii, asimilata unei localitati sau unui centru de vanzare de servicii, regrupand diferiti agenti economici. Originea sa economica deriva din insusi procesul care leaga consumul turistic de deplasarea consumatorilor catre produsul turistic dorit.

In plan social si cultural, statiunea ofera o gama de activitati turistice bazate pe valorificarea unor resurse naturale si antropice locale si care permit unor populatii diferite sa se intalneasca, sa se cunoasca, sa comunice. Din punct de vedere turistic – respectiv al amenajarii turistice a teritoriului – statiunea reprezinta nucleul desfasurarii efective a activitatii de turism, in care se creeaza o noua valoare, se inregistreaza cheltuieli si venituri. Prin aceste statiuni, turismul contribuie la sistematizarea teritoriului si la cresterea economica, intr-un cadru economic, juridic si urbanistic specific.

In literatura de specialitate se intalnesc si alte definitii, cu caracter general sau particular, ale statiunii turistice. Asa de exemplu, din experienta internationala, am selectat viziunea expertilor Academiei Internationale de Turism si ai Organizatiei Mondiale a Turismului, care utilizeaza urmatoarele definitii: Statiune – Localitate care prezinta, prin asezarea si amenajarile sale, un interes turistic deosebit.

Statiune turistica – Localitate care prezinta un ansamblu de elemente de atractie si care este dotata cu mijloace de cazare si de primire pentru turisti. Poate fi in acelasi timp statiune balneara, climaterica, termala sau cura de struguri, daca ea ofera in plus caracteristicile specifice acestor statiuni. Statiune balneara – Localitate situata pe tarmul marii sau, in mod exceptional, al unui lac, care dispune de instalatii balneare.

CUPRINS
Capitolul 1. Statiunea turistica – nucleul derularii si dezvoltarii activitatii de turism 3
1.1. Conceptul de statiune turistica 3
1.2. Clasificarea statiunilor turistice 7
1.3. Gruparea statiunilor din Romania 11
1.4. Norme pentru acordarea statutului de zona, statiune si localitatea turistica 13
1.5. Norme si criterii de atestare a statiunilor turistice
Capitolul 2. Consideratii generale privind strategia dezvoltarii turismului 30
2.1.Aspecte teoretice privind strategia de dezvoltare 30
2.2.Strategia generala a dezvoltarii economico-sociale, element de referinta pentru
strategia turismului
37
2.3.Repere ale dezvoltarii turismului reflectate in strategia sectoriala 43
Capitolul 3. Turismul cultural – continut si particularitati 52
3.1.Scurt istoric al turismului cultural 52
3.2.Conceptul de turism cultural 57
3.3.Particularitatile turismului cultural 65
3.4.Formele turismului cultural 71
Capitolul 4. Principiile organizarii serviciilor turistice de agrement in Romania 80
4.1. Consideratii generale privind tipologia si modularea serviciilor de agrement 80
4.2. Turismul montan – particularitati si tendinte in Europa si in Romania 84
4.2.1. Cererea turistica 84
4.2.2. Oferta turistica 85
4.3. Turismul balnear – particularitati si tendinte in Europa si in Romania 93
4.3.1. Cererea turistica 93
4.3.2. Oferta turistica 93
4.3.3. Tipologia formelor de agrement pentru turismul balnear 95
4.4. Turismul de litoral 97
4.4.1. Cererea turistica 98
4.4.2. Oferta turistica 100
4.4.3. Tipologia formelor de agrement pentru turismul de litoral 102
Capitolul 5. Particularitati ale promovarii in turism 106
5.1. Promovarea – componenta strategica a marketingului contemporan 107
5.1.1.Sistemul de comunicatie si activitatea promotionala 110
5.1.2. Componentele mixului promotional si specificitatea lor in turism 112
5.2.Locul activitatilor promotionale in strategia dezvoltarii turismului 122
5.3.Repere actuale ale promovarii turismului rezultate din practica internationala 124
5.4.Realizari in activitatea de promovare a turismului din Romania 127
BIBLIOGRAFIE 137

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Sisteme de turism". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: CURSCULTURALTURISMBalnearMONTANmarketing in turism
Sandale casual dama ECCO Touch Plateau (Negre) Sandale casual dama ECCO Touch Plateau (Negre) Sandalele ECCO Touch Plateau sunt confectionate din piele moale cu detalii metalice(tinte). Sunt...