Facultatea de Inginerie Electrica

Apartine de: Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca
Oras Cluj Napoca
Adresa ( Vezi harta) Str. Constantin Daicoviciu, Nr.15, Cluj-Napoca, Cluj
Telefon 0264-40.12.00, 0264-40.12.48
Fax 0264-59.20.55

Grupul de discutii de la Facultatea de Inginerie Electrica
 
  • In structura planurilor de invatamant dupa care se desfasoara procesul didactic, se pune accent pe o pregatire polivalenta de baza, care sa asigure cunostinte avansate de electrotehnica, electronica, automatica, informatica si tehnica de calcul, in vederea compatibilizarii sistemului de invatamant superior din Romania cu sistemele din cadrul Spatiului European al invatamantului Superior.

     

    Membrii Facultatii de Inginerie Electrica isi desfasoara activitatea in cadrul celor 5 catedre:
    Catedra de Electrotehnica
    Catedra de Electroenergetica
    Catedra de Masini Electrice, Marketing si Management
    Catedra de Actionari Electrice si Roboti
    Catedra de Masurari Electrice


    Studiile universitare se incheie prin examen de licenta, care consta in proiectul de diploma si probe generale de specialitate. Criteriile generale de organizare a examenului de licenta se stabilesc de catre Ministerul Educatiei si Cercetarii , iar metodologia de catre Senatul Universitatii Tehnice.

    La ora actuala in cadrul Facultatii de Inginerie Electrica sunt organizate cursuri de Studii Aprofundate si Masterat in specializarile:

    Studii Universitare Aprofundate (cu durata de 1 an):
    CAD (Proiectarea asistata de calculator in ingineria electrica)
    Automatizarea actionarilor electrice cu performante energetice
    Energetica industriala
    Studii Universitare de Masterat (cu durata de 1,5 ani):

    Inginerie Electrica
    O alta componenta a activitatii din Facultatea de Inginerie Electrica o constituie cercetarea stiintifica ca o preocupare fireasca s i formativa. Tematica de cercetare a fost axata pe specificul laboratoarelor de cercetare existente la nivelul catedrelor si al domeniilor de pregatire prin studii doctorale .

    In Facultatea de Inginerie Electrica , pe langa tinerii din tara isi desavarsesc pregatirea profesionala prin studii doctorale si numerosi tineri din strainatate (Germania, Grecia, Ungaria, Republica Moldova, Siria, etc.). Pentru cei care doresc sa-si faca doctoratul in sistemul cu frecventa, Ministerul Educatiei Nationale le acorda burse cu durata 3-4 ani. Acestea se obtin prin concurs la nivelul Universitatii, iar bursierii au drepturile si obligatiile profesionale ale preparatorilor.

    Cei peste 7000 de ingineri formati in Facultatea de Inginerie Electrica poarta insemnul intelectual al scolii noastre pe toate meridianele, ca intr-un caleidoscop fara sfarsit, subliniind, avertizand, afirmand sau negand o perpetua stare intelectuala, de creatie si de gandire, ce nu poate conteni, fiind ea insasi viata sau poate una din ratiuile ei primare…

     

    Sub presiunea necesitatilor si prin stradania unor personalitati vizionare, in anul 1960 ia fiinta, in cadrul Facultatii de Mecanica, sectia de Inginerie Electrica, care in 1964 devine Facultatea de Inginerie Electrica , avand 528 de studenti.

     

    Dupa 13 ani de la infiintare, in 1977, Facultatea se dezvolta prin sectiile noi de Electronica respectiv Telecomunicatii si Automatica si Calculatoare. Dupa alti 13 ani, in 1990 din nucleul initial se desprind 3 facultati, respectand profilul sectiilor amintite cu speranta de a se distinge prin utilitate, profesionalism si tinuta stiintifica.

     

    Invatamantul electrotehnic are particularitati specifice care-l deosebesc partial de alte forme specifice, impunand o pedagogie si un transfer de informatie cu subtilitati fizico-matematice deosebite.

     

    Astfel chiar daca la prima vedere nu exista nici o legatura intre un motor de curent continuu si un osciloscop electronic, se poate constata ca legile care stau la baza deviatiei unui fascicul de electroni sunt de fapt aceleasi. Insa obiectivul urmarit prin aplicarea de acestor legi este fundamental diferit. In primul caz se urmareste convertirea energiei electrice in energie mecanica, inginerul urmarind un randament optim al conversiei. In al doilea caz notiunea de randament nu este luata in considerare. Aici scopul urmarit prin aplicarea acestor legi este de a prezenta pe ecran o informatie interesanta, forma unui semnal redat cu maximum de fidelitate.

     

    Aceste doua exemple ilustreaza doua atitudini foarte diferite, dar nu contradictorii, legate de elecricitate, si care se regasesc in procesul de invatamint:

     

    Electricitatea - forma de energie - care presupune producerea, transpotul, stocarea, distributia si utilizarea.
    Electricitatea - purtatoare de informatie - care presupune transmiterea, prelucrarea, convertirea ei in forme perceptibile si memorarea.
    Flexibilitatea invatamantului electrotehnic permite cu succes orientarea profesionala in domeniile apropiate, iar domeniile sunt nenumarate.

     

    Pe masura ce societatea bazata pe economia de piata se autodefineste, informatia devine o marfa de larg consum, fara de care la un moment dat nu se mai poate. Intr-o astfel de lume, mijloacele de masa ale comunicarii tind sa inlocuiasca libertatea dialogului cu autoritatea monologului. Din acest motiv rememorarile - ca si cea de fata - doresc sa mentina imaginea realitatii sub puterea explicativa a cuvantului. Fiindca autonomia omului fata de natura, sau a personalitatii fata de societate incepe cu cuvantul care acumuleaza cunostiinte si informatii intr-o lume “nomada” ce nu poate trai experienta spatiului inchis. Aces lucru incercam sa-l oferim prin subtilitatea studentiilor, iar cele care urmeaza sunt jaloanele unor strategii…

     

    Delimitarea culturii de informatie constituie epicentrul “razboiului” celor care denigreaza mesajul unei optiuni. In acest sens, avantajul scolastic al educatiei ne impinge, ca urmand exemplul matematicii, sa facem din cautarea definitiilor o conditie a cunoasterii. Pentru cultura s-au gasit peste 250 de definitii, insa pentru cultivat, din punct de vedere etimologic, intelegem de fapt “a fi colonizat”. Adica a fi cultivat inseamna a fi pus in valoare…

     

    Se stie ca individualitatea unei unitati de invatamant superior rezulta din continuturile pe care le propune transmiterii si reproducerii, cercetarii si aplicatiei, iar facultatea se identifica, in mod clar cu o finalitate asociata cunoasterii, cu un camp de cercetare si aplicatii care ii sunt specifice.

     

    CONDUCEREA FACULTATII
    DECAN: Prof. Dr.ing. Radu V. CIUPA
    Prodecan calitate - imagine: Prof. Dr.ing. Calin Gh. RUSU
    Prodecan educatie - cercetare: Conf. Dr.ing. Andrei C. CZIKER


    CONTACT
    Str. G. Baritiu nr. 26-28, 400027 Cluj-Napoca, Romania
    Decanat - Sala 347, Telefon: 0264 401228
    Secretariat - Sala 342, Telefon: 0264 401229

 

Acorda calificativ! Fii primul care ii acorda un calificativ acestei facultati!
 
 
 

Studenti la Facultatea de Inginerie Electrica



Vezi toti membrii
 

Cauta universitate