Comportamentul consumatorului

Incarcat la data: 17 Mai 2010

Autor: Roxana Bobarnac

Pret: 80 credite

Numar pagini: 26

Tip fisier: zip

Marime fisier: 754 kb

Definite: comportamentul consumatorului reprezinta un sistem de activitati si procese decizionale implicate in alegerea, procurarea si utilizarea produselor sau serviciilor.  Se sugereaza uneori ca acest comportament al consumatorului este doar in interesul marketerilor, deoarece ei doresc sa il influenteze si sa il schimbe.

O asemenea afirmatie mareste invariabil controversa in ceea ce priveste intrebarea daca marketingul este o profesie etica. Intuitiv, este gresit ca orice organizatie sa caute sa manipuleze comportamentul oamenilor. Adevarul este ca marketingul poate promova un produs sau un serviciu, dar numai daca oamenii vizati percep acel produs sau serviciu ca fiind relevant pentru nevoile lor, atunci cand ei nu 1-au incercat niciodata. in plus, ei vor mai incerca a doua oara produsul sau serviciul doar daca prima incercare fost pozitiva.


Scopul studierii comportamentului comparatorului este de a preintampina mai bine cerintele consumatorilor. Numai procedand astfel, marketingul intreprinderii va fi continuu si consecvent in intampinarea propriilor nevoi.


intotdeauna aprecierea utilitatii unui produs are un caracter strict subiectiv si individual si depinde de o multitudine de factori de natura foarte complexa care exprima obiceiurile, gusturile si preferintele fiecaruia. Fata de produse sau servicii, consumatorul poate adopta urmatoarele stari comportamentale.


CUPRINS



CAP. I  Aspecte teoretice privind comportamentul consumatorului


    1.1. Notiuni generale privind comportamentul consumatorului………...….3


    1.2. Teorie privind comportamentul consumatorului……………………...4


    1.3. Factorii de influenta asupra comportamentului consumatorului...……..8


        1.3.1. Factorii exogeni de influenta………………………………9


            1.3.1.1. Cultura………………………………………….9


            1.3.1.2. Statutul social…………………………………....10


            1.3.1.3. Grupul de referinta……………………………….11


            1.3.1.4. Familiile ca grupuri………………………………12


1.3.2. Factorii endogeni de influenta asupra comportamentului de cumparare……………………………………….……......13


            1.3.2.1. Perceptia………………….…...…………………13


            1.3.2.2. Motivatia……………………...………...…….…14


            1.3.2.3. invatarea………………………...………………15


            1.3.2.4. Conceptiile si atitudinile…………………………...15


            1.3.2.5. Personalitatea…………………………………….16          


CAP. II  Comportamentul consumatorului la ciocolata


    2.1. Date despre produs….…………………………….………………17


    2.2. Influentarea ritmului de viata datorita consumului de batoane de ciocolata………………………………………………….…….…….18


    2.3. Brandul HEIDI…………………………………….……….……20


        2.3.1. Povestea domnului Läderach………………………………20


        2.3.2. Istoria marcii HEIDI……………………………………..21


        2.3.2. Repozitionarea HEIDI pe piata pentru o diferentiere cat mai buna………………………………………………………...……21


        


CONCLUZII ...………………………………………………………23


BIBLIOGRAFIE ……………………………………………………25

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Comportamentul consumatorului". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: MARKETINGLABORATORcomportament civic
Sandale casual dama ECCO Touch Plateau (Negre) Sandale casual dama ECCO Touch Plateau (Negre) Sandalele ECCO Touch Plateau sunt confectionate din piele moale cu detalii metalice(tinte). Sunt...