Informatizarea gestiunii clientilor si furnizorilor la SC Rafo SA Onesti

Lucrare licenta Contabilitate

Incarcat la data: 12 Aprilie 2010

Autor: NADEJDE MONICA

Pret: 10 € + TVA

Numar pagini: 143

Tip fisier: zip

Marime fisier: 2270 kb

Contabilitatea imbina intr-o armonie perfecta cu realitatea evenimentelor si tranzactiilor pe care le studiaza, furnizand utilizatorilor interesati informatii asupra dinamicii activitatii economice. Ea poate sa contribuie, prin mijloacele de care dispune, la stabilirea ordinii economice si a echilibrului financiar. Mai mult contabilitatea se inscrie in randul factorilor de progres prin disciplinarea activitatilor creatoare de valori, inspirand prin metoda si cunoasterea ei incredere in actiunile viitoare. Fundamental activitatii economice il reprezinta intreprinderea. in calitatea de entitate economica aceasta este combinarea unui ansamblu de factori in scopul de a produce si de a schimba bunuri si servicii cu ceilalti agenti economici.


    
Relatiile intreprinderii cu alte persoane juridice si fizice, conduc la creante si datorii. Cea mai mare parte a creantelor agentilor economici sunt legate direct de exploatare, adica din acel domeniu care face obiectul principal al functionarii lor. Activitatea economica a unei intreprinderi mai presupune si un consum permanent de bunuri si servicii asigurate de furnizori. Furnizorii acopera necesitatile de consum ale unui agent economic, dar in acelasi timp ofera si garantia redistribuirii productiei agentului respectiv.


    
Am incercat sa elaborez lucrarea de fata „ Informatizarea gestiunii clientilor si furnizorilor la SC RAFO SA Onesti” cu intentia de a prezenta importanta sistemului informational al clientilor si furnizorilor, rolul acestuia in gestiunea existentei, intrarile si iesirile.  Toata gandirea din cuprinsul acestei lucrari a fost raportata la schimbarile intervenite in sistemul de contabilitate actual. Nu puteam incheia aceasta introducere fara a-mi exprima multumirea fata de cadrele didactice de la specializarea Contabilitate si informatica de gestiune, care au avut un rol primordial in formarea si orientarea mea profesionala.


CUPRINS



CAPITOLUL 1



PARTICURITatI PRIVIND ACTIVITATEA DESFaŞURATa DE S.C. RAFO S.A. ONEŞTI



1.1 Prezentarea generala a SC RAFO SA Onesti………………………………….7


    1.1.1 Scurt istoric……………………………………………………………7


    1.1.2 Obiectul de activitate…………………………………………….........9


    1.1.3 Piata SC RAFO SA Onesti……………………………………….......10


    1.1.4 Furnizori ai SC RAFO SA Onesti……………………………………14


1.2 Studiul structurii organizatorice a unitatii…………………………………….16


1.3 Atributiile compartimentului financiar-contabil


si relatiile lui cu alte compartimente………………………………………………19


1.4 Evolutia principalilor indicatori economico-financiari………………………..25


    1.4.1 Indicatori de structura a bilantului……………………………………25


    1.4.2 Indicatorii echilibrului financiar……………………………………...29


    1.4.3 Indicatori de gestiune…………………………………………………34


    1.4.4 Indicatori de rentabilitate……………………………………………..36



CAPITOLUL 2



CONTABILITATEA DECONTaRILOR CU FURNIZORII



2.1 Delimitari si structuri teoretice privind datoriile………………………………39


2.2 Natura bunurilor si serviciilor achizitionate de la terti


si modalitatile de aprovizionare………………………………………..………….41


2.3 Contabilitatea decontarilor cu furnizorii interni……………………………….43


    2.3.1 Documentele care stau la baza reflectarii


datoriilor in relatiile cu furnizorii interni……………………………………….....44


    2.3.2 Contabilitatea operatiunilor de achizitie a bunurilor si serviciilor de la furnizorii interni…………………………………………………………………...47


2.4 Contabilitatea decontarilor cu furnizorii externi………………………………50


    2.4.1 Documentele specifice reflectarii in contabilitate


a achizitiei de bunuri din import…………………………………………………..50


    2.4.2 Contabilitatea operatiunilor de achizitie a bunurilor


si serviciilor de la furnizorii externi……………………………………………….52


    2.4.3 Modalitati de decontare in relatiile cu furnizorii externi……………..54


2.5 Contabilitatea operatiunilor privind achizitiile de imobilizari………………...62


2.6 Contabilitatea operatiunilor privind achizitia de bunuri si servicii pe baza efectelor comerciale……………………………………………………………….63


2.7 Reducerile financiare si comerciale acordate de furnizori…………………….65


2.8 Recunoasterea si evaluarea datoriilor in contextul Standardelor


Internationale de contabilitate……………………………………………………..69


CAPITOLUL 3



CONTABILITATEA DECONTaRILOR CU CLIENtII



3.1 Delimitari si structuri privind decontarile cu clientii………………………….71


3.2 Natura bunurilor si serviciilor oferite clientilor


si forme de comercializare a acestora……………………………………………..73


3.3 Creantele fata de clientii interni……………………………………………….75


    3.3.1 Documentele ce stau la baza evidentierii creantelor………………….75


    3.3.2 Contabilitatea operatiunilor de vanzare a bunurilor si servicii


catre clientii interni………………………………………………………………...75


3.4 Creantele fata de clientii externi……………………………………………….77


    3.4.1 Documentele specifice reflectarii


in contabilitate a desfacerii bunurilor……………………………………………...77


    3.4.2 Contabilitatea operatiunilor de desfacere a bunurilor si serviciilor


catre clientii externi………………………………………………………………..80


3.5 Contabilitatea creantelor privind vanzarea de bunuri si servicii


pe baza efectelor comerciale………………………………………………………81


3.6 Reduceri financiare si comerciale acordate clientilor…………………………83


3.7 Contabilitatea clientilor incerti…………………………………………….…..84


3.8 Contabilitatea creantelor neexigibile, a avansurilor primite


si a ambalajelor consignate………………………………………………………..86


3.9 Recunoasterea si evaluarea creantelor in contextul Standardelor


Internationale de contabilitate……………………………………………………..88


CAPITOLUL 4



INFORMATIZAREA CONTABILITatII DECONTaRILOR


CU FURNIZORII ŞI CLIENtII



4.1 Notiunile de data, informatie, flux informational, sistem informational……...90


4.2 Evolutia sistemelor informationale si clasificarea lor. Rolul sistemului informatic………………………………………………………………………….93


4.3 Sistemul informational financiar-contabil……………………………………..96


4.4 Sistemul informatic al S.C. RAFO S.A Onesti………………………………..97


    4.4.1 Resurse fizice ale sistemului informatic……………………………...99


    4.4.2 Resursele logice ale sistemului informatic existent…………………102


    4.4.3 Resursele umane ale sistemului informatic………………………….106


4.5 Aplicatie informatica privind automatizarea gestiunii


clientilor si furnizorilor…………………………………………………………..108


    4.5.1 Analiza problemei…………………………………………………...109


        4.5.1.1 Prezentarea iesirilor aplicatiei ……………………………...109


        4.5.1.2 Intrarile aplicatiei…………………………………………...112


    4.5.2 Modelarea conceptuala a datelor prin modelul


 entitate-relatie(DER)…………………………………………………………….114


    4.5.3 Prezentarea in detaliu a produsului informatic……………………...120


        4.5.3.1 Prezentarea bazelor de date………………………………...120


        4.5.3.2 Prezentarea machetelor de ecran…………………………...123


        4.5.3.3 Prezentarea rapoartelor……………………………………..131


4.6 Securitatea informatiilor folosite in aplicatia………………………………...134




CONCLUZII ŞI PROPUNERI



BIBLIOGRAFIE



ANEXE



Descarca lucrarea cu 10 € + TVA

Introdu corect adresa ta de e-mail. Pe aceasta adresa vei primi link-ul de unde vei putea descarca lucrarea.
Apasarea butonului "Cumpara" presupune acceptarea termenilor si conditiilor.

Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.