Structura organizatorica a firmelor de tip IMM

Lucrare licenta Economie

Incarcat la data: 27 Ianuarie 2011

Autor: mishu moisa

Pret: 10 € + TVA

Numar pagini: 55

Tip fisier: zip

Marime fisier: 207 kb

Asa cum ne demonstreaza realitatea economica (indiferent daca abordarea problemei se face la nivel national, european sau mondial), existenta intreprinderilor mici si mijlocii este vitala pentru o dezvoltare economica armonioasa si capata in prezent dimensiuni din ce in ce mai importante atat in plan social, cat si politic.

Aceasta stare de fapt explica existenta unei preocupari continue pentru acest sector si implicit a multiplelor incercari de a defini, de a clasifica si de a stabili principalele caracteristici ale IMM-urilor.

Nu exista o definitie acceptata unanim a micilor afaceri. Astfel, in aprecierea marimii micilor afaceri uneori se iau in considerare criterii cantitative, cum sunt numarul de salariati, volumul vanzarilor etc. Alteori, se considera ca o mica afacere trebuie sa-si aiba limitat domeniul la piata locala. intr-o alta conceptie, afacerile sunt categorisite ca mici, in functie de natura firmei, ca farmacii, magazine de bijuterii, haine etc. 
Se pot distinge totusi o serie de trasaturi comune ale definitiilor date intreprinderilor mici si mijlocii

Capitolul I
Inteprinderile mici si mijlocii. Concept, rolul si importanta lor in economie
1.1. Considerente generale privind intreprinderile mici si mijlocii
1.1.1. IMM-urile. Modalitati de definire
1.1.2. Rolul si importanta IMM-urilor in economie
1.1.3. Rolurile pozitive ale IMM-urilor in economie
1.2. Caracteristici si factori de influenta
1. 3. Tipologia IMM-urilor
1.4. IMM-urile in Uniunea Europeana
1.5. Factorii care determina situarea IMM-urilor in prim planul dezvoltarii economice


CAPITOLUL II
ASPECTE TEORETICE PRIVIND  STRUCTURA ORGANIZATORICA A UNEI FIRME
2.1. Semnificatii acordate conceptului de structura organizatorica
2.2. Componentele structurii organizatorice
2.3. Parametrii de caracterizare a structurii organizatorice
2.4. Factorii de influenta a structurii organizatorice
2.5. Principii de proiectare a structurii organizatorice
2.6. Documentele de formalizare a structurii organizatorice


CAPITOLUL III
STRUCTURA ORGANIZATORICA A IMM-urilor
3.1. Structura organizatorica – expresie a organizarii  intreprinderilor mici si mijlocii
3.1.1.  Definirea notiunii si importanta structurii organizatorice
3.1.2. Impactul dimensiunii firmei asupra organizarii
3.1.3. Diviziunea verticala si orizontala
2.2 Componentele structurii organizationale
2.2.1. Aspecte introductive
2.2.2. Posturile
2.2.3. Functiile
2.2.4. Compartimentele
2.2.5. Sfera de autoritate a managerilor
2.2.6. Nivelurile ierarhice
      2.2.7. Relatiile organizatorice
2.3 Tipuri de structuri organizatorice
2.3.1. Conceptia lui Harrington & Harrington
2.3.2. Organigrama functionala
2.3.3. Organigrama geografica
2.3.4. Organigrama pe centre de profit
2.3.5. Organigrama matriceala
2.5. Etapele proiectarii sau perfectionarii structurii organizatorice
2.6. Metode utilizate in cresterea flexibilitatii structurii organizatorice


Capitolul IV
Structura organizatorica a SC SUPERSTAR SRL, Radauti
3.1. Prezentarea SC Superstar SRL, din localitatea Radauti
3.2. Organigrama SC Superstar SRL
3.3. Analiza SWOT
3.4. Organizarea societatii
 

Descarca lucrarea cu 10 € + TVA

Introdu corect adresa ta de e-mail. Pe aceasta adresa vei primi link-ul de unde vei putea descarca lucrarea.
Apasarea butonului "Cumpara" presupune acceptarea termenilor si conditiilor.

Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

Alti utilizatori au mai cautat: ECONOMIEIMM-URIintreprinderi