CFR Cluj - O echipa de suflet

Lucrare licenta Educatie fizica si sport

Incarcat la data: 22 Ianuarie 2010

Autor: Valentin Petrescu

Pret: 10 € + TVA

Numar pagini: 82

Tip fisier: zip

Marime fisier: 179 kb

Orice copil, orice adolescent viseaza candva sa ajunga un Hagi, un Gica Popescu sau mai nou Mutu…orice copil tine de mic cu un club sportiv din diverse motive, fie pentru ca e in proximitatea orasului sau, ori chiar in interiorul acestuia, fie pentru ca asa l-a invatat tatal sau. Astfel pasiunea aceasta pentru fenomenul sportiv, se deprinde odata cu toate celelalte, apoi se transforma si ajunge la gradul de pasiune.


Problematica studiata tine foarte mult de aceasta pasiune pentru fotbal, deoarece atata vreme cat studiezi ceva ce te pasioneaza, totul este mai usor si il faci cu mai mare placere. Sportul, pasiunea oricarui tanar a ajuns sa se imbine din ce in ce mai mult cu relatiile publice, doua domenii care pana anii trecuti pareau sa nu aiba nimic in comun, acum ”merg mana in mana”. Pentru un tanar absolvent ocazia de a profesa, de a aplica lucrurile invatate pe bancile facultatii intr-un domeniu ce reprezinta pasiunea sa, inca din frageda copilarie, este o implinire deplina. E ca si cum ai imbina perfect utilul cu placutul.


Transformarile fotbalului din ultimul deceniu permit o mai larga abordare a lui, si nu doar privirea sa ca un simplu sport: unii il privesc ca pe o afacere, altii ca pe un mijloc de publicitate. Oportunitatea de a face reclama, de a capata o imagine mai buna, datorita asocierii imaginii pozitive a fotbalului cu un anumit produs, banii multi pusi in joc, o notorietate crescuta unor persoane rezultata de pe urma implicarii in fotbal, toate acestea si multe altele sunt beneficiile fotbalului modern.


CUPRINS



Lista Anexelor    3


INTRODUCERE    4


Problematica studiata    4


Obiectivele lucrarii    5


Etapele cercetarii si elaborarii lucrarii    5



I.ORIGINEA ŞI EVOLUtIA RELAtIILOR PUBLICE    7



II. RELAtIILE PUBLICE: NOtIUNI ŞI CONCEPTE    11


II.1.Tipuri de activitati ale practicienilor de relatii publice    12


II.2. Definitii bazate pe activitatile din relatiile publice    13


II.3 Definitii bazate pe efectele relatiilor publice    15


II.4.Cuvinte cheie si concepte in cadrul definitiilor    16


II.5.Publicul    17


II.6. Functia manageriala    20


II.7. Organizatiile    20


II.8. Comunicarea    23


II.9.Alegerea unor media adecvate    25



III.REDACTAREA IN CADRUL RELATIILOR PUBLICE.ROLURI SI  RESPONSABILITATI.    27


III. 1.Responsabilitatea etica si juridica a autorului de teste pentru relatiile publice    27


III. 2. Cercurile de influenta    29


III  2.1  Influenta standardelor personale    30


III  2.2. Influenta standardelor organizatiei si ale domeniului profesional    31


III  2.3. Influenta standardelor din practica relatiilor publice    32


III  2.4. Influenta legilor si a reglementarilor    33


III. 2.5. Influenta principalelor categorii de public    36



STUDIU DE CAZ: RELAtIILE PUBLICE ŞI FOTBALUL    37



I. EVOLUTIA FENOMENULUI FOTBALISTIC    37


I.1. Fotbalul ca fenomen    37


I.2. Fotbalul - o afacere    38


I.2.1.Transformarea fotbalului in afacere    38


I.2.2. Finala UEFA Champions League - o finala de 1,5 milioane de euro    40


I.3.Rolul  activitatilor de P.R. in cadrul unui club de fotbal    42


II. CFR 1907 CLUJ-NAPOCA O ECHIPa DE SUCCES    46


II.1 Istoricul echipei CFR 1907 CLUJ- NAPOCA    46


II.2 Stadionul DR. Constantin Radulescu    49


II.3 Echipa    50


II.4 Conducerea    51


III. MUNCA DE P.R IN CADRUL ECHIPEI    52


III.1. Structura sectorului de P.R.    52


III.2.Procesul de comunicare in interiorul echipei    53


III.3.Rolul departamentului in organizarea unui meci de fotbal in Liga I    54


III.4. Champions League- o alta dimensiune    57


III.4.1.Reguli de publicitate in Champions League    58


III.4.2. Reguli de organizare a unui meci de Champions League    60


III.5. Activitati de promovare si marketing    62


III.5.1. Activitati caritabile, culturale si mondene    62


III.5.2. Activitati de marketing    63


III.5.3. Activitati de sustinere a tinerilor talentati    65


IV. Monitorizare de presa    66


CONCLUZII SI RECOMANDaRI    72


ANEXA 1: Foaie de meci CFR Cluj - Pandurii Tg. Jiu……………………………….....75


ANEXA 2: Regulament privind drepturile de televizare a unui meci din Liga1………...76


ANEXA 3: Ghidul de interviu…………………………………………………………...78


BIBLIOGRAFIE………………………………………………………………………..80


 


Lista Anexelor



 Anexa nr. 1:  Foaie de meci CFR Cluj- Pandurii Tg. Jiu……………………………….55


 Anexa nr. 2:  Regulament privind drepturile de televizare a unui meci din Liga 1…….56


 Anexa nr. 3:  Ghid de interviu………………………………………………………......78



Descarca lucrarea cu 10 € + TVA

Introdu corect adresa ta de e-mail. Pe aceasta adresa vei primi link-ul de unde vei putea descarca lucrarea.
Apasarea butonului "Cumpara" presupune acceptarea termenilor si conditiilor.

Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

Alti utilizatori au mai cautat: Licentacfr clujlucrare de diplomaechipa de suflet