Marketingul bancar in Romania si perspectivele sale

Lucrare licenta Finante

Incarcat la data: 29 Ianuarie 2010

Autor: apostol alexandra

Pret: 10 € + TVA

Numar pagini: 56

Tip fisier: zip

Marime fisier: 158 kb

Cu multi ani in urma, bancherii cunosteau putine lucruri despre notiunea de marketing si din acest motiv manifestau prea putin interes fata de acest domeniu. Nu aveau nevoie de reclama pentru conturile, economiile, imprumuturile si seifurile lor deoarece cea care avea menirea sa impresioneze publicul era cladirea unei banci. Aceasta inspira importanta cu imaginea ei, amintind de templele grecesti.
Interesul pentru marketingul bancar a debutat in anii 1970, cand se asista la crearea acestuia. Prima etapa a existentei marketingului bancar a fost reprezentata de marketingul ofertei. in aceasta etapa, actiunile de dezvoltare se bazau exclusiv pe dinamismul fortei de vanzare. intreprinderile realizau produsul fara a determina in prealabil clientela potentiala careia i se va adresa, activitatile de marketing ale firmei orientandu-se spre comercializarea produsului deja fabricat.
Zece ani mai tarziu marketingul bancar incepe sa se orienteaza spre studierea nevoilor si asteptarilor clientelei. Astfel, in anii 1980 ia nastere  marketingul cererii, cand importante fonduri sunt utilizate in actiuni destinate atragerii clientelei, iar studiile de piata specifice sectorului bancar se intensifica.


1. Conceptul de marketing bancar...4
1.1.Scurt istoric al marketingului bancar...4
1.2.Definitia si obiectivele marketingului bancar...5
1.3.Rolul si importanta marketingului bancar...6
1.4.Mixul de marketing in sectorul bancar...8

2.Implementarea marketingului in sistemul bancar romanesc...17
2.1.Introducere in problematica marketingului bancar in Romania...17
2.2.Evolutia marketingului bancar in Romania...18
2.3.Implementarea activitatii de marketing la principalele institutii de credit din Romania...20
2.4.Marketing bancar pe timp de criza in Romania...30

3.Studiu de caz: Analiza politicii de marketing dezvoltata de Banca Romana pentru Dezvoltare...32
3.1.Prezentare generala...32
3.2.Mixul de marketing in cadrul Bancii Romane pentru Dezvoltare...34
3.2.1.Politica de produs...34
3.2.2.Politica de pret...40
3.2.3.Politica de distributie...41
3.2.4.olitica de promovare...43

4.Concluzii...52

5.Bibliografie...55


Bibliografie

1.Cetina Iuliana, Marketing financiar-bancar, editura Economica, Bucuresti, 2005
2.Cetina Iuliana, Emanuel Odobescu, Strategii de marketing bancar, editura Economica, Bucuresti, 2007
3.Cocris Vasile, Chirlesan Dan, Economie bancara. Repere teoretice si studiu monografic – editia a II –a, editura Universitatii Alexandru Ioan Cuza, Iasi, 2008
4.Odobescu Emanuel, Marketing bancar modern - editie noua, editura Sigma, Bucuresti, 2007
5.Odobescu Emanuel, Marketingul bancar national si international, Editura Sigma Primex Bucuresti, 1998
6.Pascariu Gheorghe, Managementul serviciilor bancare, Editura Fundatiei Academice “ Gheorghe Zane”, Iasi, 2004
7.Popescu Jenica, Marketingul serviciilor financiar-bancare, editura Sitech, Craiova, 2007
8.Simon Claude, Bancile, Editura Humanitas, Bucuresti, 1993
9.Zait Adriana, Marketingul serviciilor, editura Sedcom Libris, Iasi, 2004
10.www.bancatransilvania.ro (accesat 1-30.05.2009)
11.www.bancpost.ro  (accesat 1-30.05.2009)
12.www.banking.ro  (accesat 29.05.2009)
13.www.bcr.ro  (accesat 1-30.05.2009)
14.www.brd.ro  (accesat 1-30.05.2009)
15.www.capital.ro  (accesat 31.05.2009)
16.www.editurauranus.ro/marketing-online
17.www.edumark.ase.ro/RePEc/rmko/4/11.pdf
18.www.ing.ro  (accesat 1-30.05.2009)
19.www.raiffesen.ro  (accesat 1-30.05.2009)
20.www.scribd.com/doc/7157991/Cap9-Marketing-Bancar6x
 

Descarca lucrarea cu 10 € + TVA

Introdu corect adresa ta de e-mail. Pe aceasta adresa vei primi link-ul de unde vei putea descarca lucrarea.
Apasarea butonului "Cumpara" presupune acceptarea termenilor si conditiilor.

Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.