Formarea deprinderii de citire la elevii de clasa intai

Lucrare licenta Limba Romana

Incarcat la data: 25 Februarie 2010

Autor: veronka

Pret: 10 € + TVA

Numar pagini: 95

Tip fisier: zip

Marime fisier: 90 kb

Cititul este constituit din cateva componente, a caror cunoastere constituie un mijloc de a asigura caracterul constient al invatarii acestei deprinderi. La originea ei, orice deprindere este o activitate constienta. Pentru a asigura constientizarea necesara, trebuie pornit, de la componentele deprinderii respective, care, prin exercitii sistematice, se vor automatiza, adica se vor transforma in deprinderi. Prin actul cititului se realizeaza transpunerea unor structuri grafice in structuri sonore si mintale, transpunere care este legata, totdeauna, de o semnificatie: cuvantul, propozitia sunt purtatoare de informatii.


    
Cititorul are de facut, in acelasi timp, o intreita munca: sa recunoasca literele din care se compune cuvantul scris, sa transpuna rezultatul, fie cu voce tare, fie in gand, in limbajul sonor (deoarece, cu toata raspandirea actuala a scrierii, limbajul sonor primeaza asupra celui scris) si – in sfarsit – sa substituie in minte cuvantului sonor conceptul corespunzator. Prin urmare, cititul ca deprindere are la baza o serie de componente, a caror cunoastere este absolut necesara (Ioan Şerdean, 1993). Numai insusirea – in mod constient – a acestor componente in succesiunea lor fireasca poate asigura invatarea corecta a tehnicii cititului.


    
O prima componenta o constituie recunoasterea literelor. Realizand actul cititului, copilul trebuie sa perceapa mai intai literele dupa forma si orientarea lor, precum si locul fiecaruia in cuvant, fiind stiut ca orice schimbare a locului acestora sau orice omitere schimba insusi cuvantul.


    CUPRINSUL:



I.    Teorii privind formarea deprinderii de citire            4


    I.1 Cititul – instrument de baza al activitatii     intelectuale        4


        I.1.1 Procesul formarii deprinderii de citire            4


        I.1.2 Particularitati ale citirii la deficientii mintal        6


        I.1.3 Particularitati fonetice si de vocabular ale                     limbii romane si consecinte metodologice                         care decurg din aceste particularitati                9


    I.2 Coordonate metodologice ale invatarii citirii                 la deficientii mintal                            13


        I.2.1 Perioada preabecedara                    13


        I.2.2 Perioada abecedara                        19


        I.2.3 Perioada postabecedara                    26


II.    Metodologia cercetarii                            33


    II.1 Scopul lucrarii                                33


    II.2 Descrierea instrumentelor de lucru utilizate            37    


        II.2.1 Metode de transmitere si insusire a                         noilor cunostinte                            37


        II.2.2 Metode de comunicare scrisa                41


        II.2.3 Metode bazate pe contactul cu realitatea        44


        II.2.4 Metode bazate pe actiune                    44


III.    Prezentarea activitatilor                        55


    III.1 Prezentarea ipotezelor                        55


    III.2 Prezentarea lotului experimental                    56


    III.3 Desfasurarea activitatilor                        58


IV.    Concluzii si propuneri                            90


Bibliografie                                        95



Descarca lucrarea cu 10 € + TVA

Introdu corect adresa ta de e-mail. Pe aceasta adresa vei primi link-ul de unde vei putea descarca lucrarea.
Apasarea butonului "Cumpara" presupune acceptarea termenilor si conditiilor.

Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

Alti utilizatori au mai cautat: DiplomaELEVIFormareCITIRElucrare de licentalimba romanaclasa intai