Utilizarea metodelor activ-participative in predarea semnelor de ortografie si punctuatie in invatamantul primar

Lucrare licenta Limba Romana

Incarcat la data: 29 Octombrie 2011

Autor: S. Alex

Pret: 10 € + TVA

Numar pagini: 75

Tip fisier: zip

Marime fisier: 7181592 kb

REZUMAT


A fost aleasa ca tema a prezentei lucrari, Utilizarea metodelor activ-participative in contextul predarii semnelor de ortografie si punctuatie in invatamantul primar, datorita importantei sale in contextul formarii competentelor de redactare a unui text.


Avand in vedere faptul ca aceste competente sunt urmarite si de obiectivele cadru stabilite la nivelul disciplinei  limba si literatura romana, pentru acest nivel de invatamant si ca automatizarea gresita a deprinderilor de a scrie corect, o data realizata implica grave consecinte asupra progresului scolar al elevilor, tema ni s-a parut interesanta si din punct de vedere metodologic.


Lucrarea  contine trei mari capitole ce prezinta tema aleasa din punct de vedere stiintific, metodologic si practic, experimental.

 

Capitolul intai, intitulat ORTOGRAFIE SI PUNCTUATIE trateaza semnele de ortografie si punctuatie din punct de vedere stiintific, insistand asupra contextelor utilizarii lor.

 

In al doilea capitol, ASPECTE METODOLOGICE PRIVIND PREDAREA ORTOGRAFIEI sI PUNCTUATIEI IN INVATAMANTUL PRIMAR se vorbeste despre importanta prevenirii si corectarii greselilor de ortografie si punctuatie, se aduc in centrul atentiei metodele specifice de predare a ortografiei si punctuatiei: conversatia, explicatia, demonstratia, analiza(fonetica, ortografica, gramaticala), citirea ortografica, copierea(selectiva, creatoare), dictarea(selectiva, creatoare, libera, autodictarea).

 


Pe langa aceste metode asupra carora nu vom insista data fiind utilizarea lor frecventa, s-a utilizat in lucrarea de fata atat un sistem de metode activ-participative, cat si material ortografic confectionat de invatator, dar si de elevi, ceea ce reprezinta variabila experimentala.

 

In categoria acestora se inscriu: ciorchinele, masa rotunda, mai multe capete la un loc, metoda cubului , ganditi-lucrati in perechi, jurnalul cu dubla intrare, metoda cadranelor, eseul de cinci minute.

 

Ultimul capitol, CERCETAREA PEDAGOGICA ne-a permis sa utilizam si o analiza statistica primara, transformand rezultatele obtinute in urma aplicarii testelor, in procente care ulterior au fost reprezentate grafic cu ajutorul unor histograme. De asemenea, aplicand testul t, care ne-a ajutat sa calculam sansa de a inregistra rezultatul experientei, a rezultat ca diferenta dintre cele doua grupuri este statistic semnificativa la pragul 0,05. Astfel ipoteza specifica se confirma.


In acest context, s-a stabilit ca esantion experimental clasa a treia, cand problemele legate de semnele de ortografie si punctuatie sunt mentionate explicit in programa scolara, chiar daca in clasele anterioare, ele s-au rezolvat in momentul in care au fost semnalate.

 

Accentul pe aceste continuturi ale programei incepand din clasa a III-a si continuand in clasa a IV-a, arata in opinia noastra importanta sa si totodata dificultatile pe care le intampina.

 

Prelucrand si interpretand rezultatele obtinute putem afirma ca ipoteza a fost confirmata si ca utilizarea metodelor amintite este benefica insusirii de catre elevi a semnelor de ortografie si punctuatie.
 

Descarca lucrarea cu 10 € + TVA

Introdu corect adresa ta de e-mail. Pe aceasta adresa vei primi link-ul de unde vei putea descarca lucrarea.
Apasarea butonului "Cumpara" presupune acceptarea termenilor si conditiilor.

Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

Alti utilizatori au mai cautat: Predareasemne de ortografieinvatamant primar