Managementul Calitatii

Lucrare licenta Management

Incarcat la data: 23 Februarie 2010

Autor: licente_2010

Pret: 10 € + TVA

Numar pagini: 50

Tip fisier: zip

Marime fisier: 1940 kb

Termenul provine din limba latina, de la cuvantul „qualis”, care poate fi tradus prin expresia „fel de a fi”. Notiunea de calitate are in constiinta oamenilor o istorie indelungata. Ne referim, evident, la interpretarea filosofica a acestei. Astfel, o intalnim in antichitate la Aristotel, apoi in filosofia clasica germana la Hegel, in lucrarile lui Dimitrie Cantemir care foloseste expresia „feldeinta”, probabil o traducere in stil personal a termenului din limba latina, si, bineinteles, la filosofii contemporani.



Odata cu progresele inregistrate in industrie, calitatea nu mai este doar un concept filosofic, ci si unul economic. Rolul calitatii in economie a crescut considerabil incepand cu anii ’80, cand datorita reducerii accentuate a resurselor de materii prime, calitatea devine un factor important de economisire.



Impactul calitatii asupra economiei a avut, de sigur, consecinte de alta natura si amploare decat in filosofie. in conceptia actuala calitatea a devenit o preocupare generala a tuturor organizatiilor si se realizeaza prin intermediul managementului. Conceptul de calitate in economie se bazeaza pe teoria semnificatiei elaborata de Ioachim Von Uexküll. Corespunzator acestei teorii imaginea unui produs este reprezentata de caracteristicile acestuia. Caracteristica reprezinta o insusire a produsului care il diferentiaza de altele si deriva din valoarea sa de intrebuintare, deci din proprietatea produsului de a satisface o nevoie sociala. Caracteristicile calitative exprima tocmai modul in care se realizeaza utilitatea, nivelul de satisfactie pe care o resimte utilizatorul produsului. De aceea in managementul calitatii se urmareste identificarea si masurarea acestora pentru a cunoaste nivelul la care oferta producatorului se incadreaza in cerintele utilizatorilor.

Analiza calitatii produselor necesita mai intai o impartire a acestora pe clase de calitate, in interiorul carora produsele au caracteristici tipologice comune. Diferentierea calitativa se face intre clase. Pentru stabilirea caracteristicilor bunurilor si serviciilor este necesara cunoasterea tuturor celor implicati in realizarea si utilizarea acestora, care sunt: clientul, furnizorul, si societatea in ansamblul sau. in teoria semnificatiei, acestia sunt cei care isi pot expune punctele de vedere cu privire la produs. Pentru toti calitatea se manifesta in perioada de


utilizare a produsului, dar analiza calitatii nu se poate rezuma numai la aceasta perioada, ci trebuie extinsa si la celelalte: conceperea si fabricarea, unde caracteristica de apreciere este cantitatea de munca incorporata in produs; realizarea comerciala, caracteristica produsului fiind aici competitivitatea; perioada de utilizare, care concretizeaza efectiv utilitatea produsului, caracterizata prin atingerea parametrilor proiectati si fiabilitate.



Cuprins



Capitolul I-Aspecte generale….................................................................................................3


1.1 Conceptul de calitate………………………………………………………………………3


1.2. Definirea managementului calitatii……………………………………………………….4


1.3. Functiile managementului calitatii………………………………………………………..4


Capitolul II-Implementarea sistemului calitatii ISO……………………………………...6


Capitolul III-Studiu de caz la S.C GERMANOS TELECOM ROMANIA S.A………….10


3.1 Istoric……………………………………………………………………………………...10


3.2  Descrierea companiei……………………………………………………………………..11


3.3 Codul CAEN……………………………………………………………………………...13


3.4 Organigrama………………………………………………………………………………14


3.5 Indicatorii economici……………………………………………………………...………15


3.6Manualul Calitatii…………………………………………………………………………17


3.6.1 Introducere………………………………………………………………………………17


3.6.2 Produse si Servicii comercializate……………………………………………………….23


3.6.2.1.Produse………………………………………………………………………………...23


3.6.2.2 Servicii.………………………………………………………………………………...26


3.7 Sisteme de creditare………………………………………………………………………..33


3.8 Service……………………………………………………………………………………...34


3.9.  Merchandising…………………………………………………………………………….35


3.10 Training…………………………………………………………………………………...36


3.11 Contabilitate, documente fiscale si proceduri contabile…………………...……………...41


3.12 Marfa……………………………………………………………………………………...43


3.13 Inventar anual……………………………………………………………………………..45


3.14 Newsletter…..………………………………………………………………………….…48


3.15 Intranet……………………………………………………………………………………48


Bibliografie………………………………………………………………………………….....50

Descarca lucrarea cu 10 € + TVA

Introdu corect adresa ta de e-mail. Pe aceasta adresa vei primi link-ul de unde vei putea descarca lucrarea.
Apasarea butonului "Cumpara" presupune acceptarea termenilor si conditiilor.

Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

Alti utilizatori au mai cautat: Licentalucrare de diplomamanagementul calitatii