Metodologia organizarii si desfasurarii jocului didactic matematic in ciclul primar

Lucrare licenta Matematica

Incarcat la data: 18 Ianuarie 2010

Autor: veronka

Pret: 10 € + TVA

Numar pagini: 152

Tip fisier: zip

Marime fisier: 4577 kb

In contextul noii societati, dreptul la educatie a devenit realizabil pentru toti copiii, iar nevoia de cultura - o conditie a integrarii sociale. in vizunea pregatirii viitorilor initiatori de transformare, scoala are sarcina de a inarma tanara generatie cu cele mai noi cuceriri ale spiritului uman.

 

Deschiderea spre cultura si formarea capacitatilor necesare achizitionarii noutatilor se constituie in sarcini instructiv-educative de baza. Ele muta accentul de la memorare-stocare-reproducere la insusirea si manuirea unor instrumente cum ar fi: gruparea scrierea, compararea, generalizarea, integrarea in sistem, restructurarea, manuirea schemelor operatorii, a schemelor relationale care sa faca posibil contactul continuu cu stiinta, tehnica si, in general, cu cultura. Aceste cerinte se manifesta in caracterul instrumental al invatamantului primar si necesita trecerea de la “educatia prin efort… la educarea efortului”. Asadar o prima mutatie s-a produs in sfera obiectivelor fundamentale ale invatamantului primar, eficienta sa marindu-se in capacitatea de a asigura scolarizarea, in conditii cat mai bune, pe treapta urmatoare.

 

Pentru a moderniza invatamantul, pentru a-l racorda la cerintele epocii contemporane, preocuparile pentru ridicarea calitatii invatamantului matematic ocupa un loc prioritar.

 

CUPRINS :

 

ARGUMENT

 

CAPITOLUL I.  NOTIUNI GENERALE DESPRE JOC

 

CAPITOLUL II. METODICA JOCULUI- COMPONENTA A DIDACTICII GENERALE

 

2.1. Continutul metodicii jocului

 

2.2.    Importanta studierii metodicii jocului

 

2.3.    Conceptul de joc didactic. Definire si caracterizare

 

2.4.    Clasificarea jocurilor didactice

 

2.5. Conceptul de joc didactic matematic

 

    2.5.1. Clasificarea jocurilor didactice matematice

 

    2.5.2. Locul, rolul si importanta jocului didactic matematic

 

2.6. Metodologia organizarii si integrarii jocului didactic in structura lectiilor

 

CAPITOLUL III. JOCURI MATEMATICE PROPUSE SPRE UTILIZARE IN CADRUL LECTIILOR DE MATEMATICA

 

3.1. Ghicitori matematice

 

3.2. Poezii cu continut terminologic matematic

 

3.3. Probleme distractive

 

3.4. Jocuri matematice

 

    3.4.1. Reguli nazdravane

 

    3.4.2.Varstele/Soarecii-pisicii/Bobocii gastei

 

3.4.3. Formeaza numerele!

 

3.4.4. Numere ascunse

 

3.4.5. Calcule cu litere

 

3.4.6. Geometrie cu numere

 

3.4.7. Logica matematica

 

3.4.8. Prietenul meu, numarul necunoscut/De-a detectivul Mate

 

3.4.9. Calculam cu litere/ Mesajul cifrat

 

3.4.10.Numere pare si impare    

 

3.4.11. Mic pictor, dar ce mare matematician!    

 

3.4.12. Jocuri cu bete de chibrituri    

 

3.4.13. Coloram, calculam, comparam si ne distram    

 

3.4.14. Un joc vechi de mii de ani -patratul Tangram

 

3.4.15. Alte jocuri didactice    

 

CAPITOLUL  IV. ASPECTE METODICE

 

4.1. Proiecte didactice,unde jocul didactic matematic este preponderent, indiferent de

 

      tipul de curriculum(nucleu, aprofundat sau extins)

 

4.2. Fise de lucru

 

4.3. Observatii metodice privind  eficienta jocului didactic

 

4.4. Evaluarea

 

    4.41. Mijloace si tehnici de evaluare

 

    4.4.2Fise (teste) de evaluare

 

BIBLIOGRAFIE.

 

Descarca lucrarea cu 10 € + TVA

Introdu corect adresa ta de e-mail. Pe aceasta adresa vei primi link-ul de unde vei putea descarca lucrarea.
Apasarea butonului "Cumpara" presupune acceptarea termenilor si conditiilor.

Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.