Comunicarea nonverbala la copiii cu deficiente de vedere

Lucrare licenta Psihologie

Incarcat la data: 18 Februarie 2010

Autor: ILASOAIA TATIANA

Pret: 10 € + TVA

Numar pagini: 87

Tip fisier: zip

Marime fisier: 229 kb

Ce inseamna sa fii nevazator? Multi oameni isi asuma raspunderea de aspune ca nevazatorii traiesc intr-o lume a intunericului total. De fapt, in realitate nu este asa pentru ca doar 10% din persoanele cotate ca fiind nevazatoare sunt oarbe (Kahn & Moorhead, 1973). Multi dintre nevazatori percep diferenta dintre lumina si intuneric, umbre si, unii dintre ei, chiar si miscarea obiectelor.


    
Potrivit literaturii de specialitate, orbirea este un inconvenient sever care cere o reorganizare in toate functionalitatile individului care poate fi ameliorat sau chiar indepartat, dar ce se intampla in cazul celor care se nasc cu un stfel de handicap?


    
Persoanele nevazatoare sunt oarecum in dezavantaj pentru ca ele nu pot avea in vizor gestica, mimica, pantomimica celui cu care vorbesc, dar ei vor putea diagnostica mult mai bine atitudinile acestuia, felul lui de a fi,  mai ales din ondulatiile vocii.


    
Se spune ca oamenilor le-au fost date cuvintele ca sa-si ascunda gandurile. Cati ne dam seama cand cel de langa noi nu este sincer? Cati nu am fost surprinsi cand am fost descoperiti cu minciuna de cineva care doar s-a uitat la noi? Pentru un ochi antrenat, exista intotdeauna semne care tradeaza: de exemplu, o persoana care minte este tentata sa nu se mai uite in ochii interlocutorului sau sa-si duca mana la nas pentru a inlatura o mancarime imaginara.


    
Limbajul corpului este la fel de complex ca si cel verbal, fiind structurat pe zone anatomice si avand propria gramatica, fiind un mijloc de comunicare bogat in informatii, nuantat si sensibil. Cel mai important lucru de retinut inca din start este ca dialogul dintre doua persoane nu se poarta numai in plan verbal, ci in egala masura si in plan nonverbal. Limbajul corporal este universal si natural, propriu tuturor oamenilor si, dincolo de mici diferente interculturale, este relativ identic in ceea ce priveste expresivitatea faciala in intreaga lume.


    Cuprins



Argument...........................................................................................................................................3


CAPITOLUL I


Comunicarea umana


1.Conceptul de comunicare........................................................................................................4


2.Forme ale comunicarii umane.................................................................................................6


3.Relatia dintre comunicarea verbala si cea nonverbala..........................................................27


CAPITOLUL II


Comunicarea nonverbala


1.Structura comunicarii nonverbale.........................................................................................31


2.Ipostaze ale comunicarii nonverbale.....................................................................................33


3.Functiile si disfunctiile comunicarii nonverbale...................................................................37


CAPITOLUL III


Deficienta de vedere


1.Generalitati............................................................................................................................39


2.Definirea termenilor..............................................................................................................40


3.Etiologia deficientilor vizuali...............................................................................................41


4.Caracterizarea deficientilor vizuali din punct de vedere fizic si psihologic.........................43


5.Compensarea deficientei vizuale..........................................................................................49


6.Oganizarea procesului instructiv-educativ...........................................................................51


CAPITOLUL IV


Expresivitatea receptarii la copiii cu deficiente vizuale


1.Obiectivele studiului.............................................................................................................53


2.Ipotezele studiului.................................................................................................................53


3.Variabilele studiului..............................................................................................................53


4.Subiecti.................................................................................................................................54


5.Instrumente...........................................................................................................................55


6.Metoda..................................................................................................................................58


7.Analiza datelor statistice.......................................................................................................58


7.1. Concluzii........................................................................................................................60


7.2. Limitele studiului...........................................................................................................62


Anexe..........................................................................................................................................64


Bibliografie................................................................................................................................86

Descarca lucrarea cu 10 € + TVA

Introdu corect adresa ta de e-mail. Pe aceasta adresa vei primi link-ul de unde vei putea descarca lucrarea.
Apasarea butonului "Cumpara" presupune acceptarea termenilor si conditiilor.

Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.