Consilierea psihologica a unui grup de mame provenind din medii defavorizate

Lucrare licenta Psihologie

Incarcat la data: 08 Iunie 2010

Autor: monica

Pret: 10 € + TVA

Numar pagini: 66

Tip fisier: zip

Marime fisier: 96 kb

Lucrarea de fata si-a propus sa prezinte continutul si rezultatele unui program de consiliere psihologica si educationala a parintilor desfasurat in cadrul unui grup de suport pentru parinti. Programul “Sa-i educam iubindu-i “s-a desfasurat sub egida Fundatiei diocezane Caritas Iasi, Biroului de Asistenta Sociala si a constat in principal in organizarea a trei grupuri de suport pentru parintii din medii defavorizate socio-economic, avind drept scop imbunatatirea abilitatilor parentale a mamelor incluse in program si eradicarea violentei si abuzului fizic si emotional in relatia cu copii. Lucrarea prezinta in detaliu continutul si rezultatele doar a unuia din cele trei grupuri de suport avind in componenta 7 mame.

Obiectivele specifice ale proiectului au fost: - Oferirea de informatii despre modalitati alternative de educatie a copiilor ; - Sa dezvolte abilitatile parentale ale mamelor participante - sa stimuleze dezvoltarea personala si sa imbunatateasca abilitatile de relationare pozitiva ; Obiectivele proiectului urmau a fi realizate in cadrul unor serii de 11 intilniri de grup in ritmul de o intilnire pe saptamina. Perioada de desfasurare a proiectului a fost de 12 saptamini (31 ianuarie-9 mai 2007) Beneficiarele programului au fost un grup de 7 mame aflate in evidenta Biroului de Asistenta sociala, cu virste cuprinse intre 19 si 39 de ani, fiecare avind cel putin doi copii cu virste cuprinse intre 10 luni si 20 de ani, majoritatea cu educatie scazuta si neavand in momentul desfasurarii programului o slujba stabila. Accentul pe educatie parentala se realiza prin continutul si structura temelor fiecarei intilniri, iar obiectivele vizind dezvoltarea personala, a abilitatilor de comunicare si interrelationare a participantelor urmau a fi indeplinite prin realizarea in cadrul sedintelor a unui climat pozitiv de acceptare neconditionata, prin posibilitatea valorizarii personale si impartasirii experientelor personale, prin jocurile si activitatile introduse in cadrul fiecarei sedinte. Pentru fiecare din cele 12 sedinte erau stabilite obiective specifice. Sedintelele durau intre 1h si 30 de minute si 2 h si erau coordonate de catre psiholog si asistentul care avea si rolul de observator. Desi fiecare sedinta avea o tematica anume exista si suficienta flexibilitate si prin atingerea spontana a unor subiecte de interes imediat pentru clienti (gen relatia cu partenerul etc). Sedinta era urmata de o evaluare a sedintei si o autoevaluare a participarii personale din partea coordonatorului si asistentului de grup.

Oricit de cliseistic ar suna, familia reprezinta “celula de baza “ a societatii. Din perspectiva sociologica, familia este institutia fundamentala in toate societatile. Familia reprezinta , in orice societate , o forma de comunitate umana alcatuita din cel putin doi indivizi, uniti prin legaturi de casatorie si/sau paterne, realizind mai mult sau mai putin o functie biologica si/sau psihosociala.(Iolanda Mitrofan, Cristian Ciuperca  1998)
Pornind de la aceasta definitie avem mai multe tipuri de familii , din care vom aminti doar tipologiile esentiale :
Familia de origine (consagvina) reprezinta familia in care individul sa naste si creste, in timp ce familia de procreare (conjugala) reprezinta familia constuita dupa casatorie.

Dupa gradul de cuprindere a grupului familial , familia este nucleara , constituita din cei doi soti si copii acestora si cea extinsa ( cuprinde si celalte rude pina la gradul doi, tre , patru etc).

Dupa structura si modul de exercitare a autoritatii avem familii matriarhale, patriarhale sau egalitare, functie de persoana care exercita autoritatea in rindul familiei : femeia cea mai in virsta in cazul familiei matriarhale, barbatul cel mai in virsta sau sotul in cea patriarhala si ambii parteneri in egalitara.
In general familia ca grup primar de indivizi a indeplinit urmatoarele functii :
-    Functia economica care urmareste asigurarea conditiilor materiale si a supravietuirii  membrilor grupului familial se manifesta in general prin trei componente/dimensiuni :
-    componenta ocupationala/profesionala –fiecare membru al familiei, inclusiv copii in familia traditionala, au o ocupatie aducatoare de venituri. in familia traditionala ocupatiile se transmiteau de la parinti la copii ;
-    componenta productiva – ocupatiile membrilor familiei erau orientate spre producerea de bunuri si servicii necesare acoperirii nevoilor familiei ;
-    componenta financiara- care presupune administrarea bugetului de venituri si cheltuieli si care revenea de multe ori, mai ales in familia traditionala, sotiei.
-    Functia socializatoare  care presupune transmiterea/ asimilarea unor atitudini , valori si modele de comportament de la un grup la altul, de la grup la indivizi.
 

Descarca lucrarea cu 10 € + TVA

Introdu corect adresa ta de e-mail. Pe aceasta adresa vei primi link-ul de unde vei putea descarca lucrarea.
Apasarea butonului "Cumpara" presupune acceptarea termenilor si conditiilor.

Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

Alti utilizatori au mai cautat: CONSILIEREPSIHOLOGIElucrare de diplomamedii geograficefocus grup