Implicatiile stilului de conducere in performanta angajatilor

Lucrare licenta Psihologie

Incarcat la data: 07 Martie 2010

Autor: virel03

Pret: 10 € + TVA

Numar pagini: 82

Tip fisier: zip

Marime fisier: 211 kb

Lucrarea de fata a urmarit identificarea caracteristicilor personale ale liderului din institutiile publice care contribuie la conturarea stilului de conducere si implicatiile acestui stil de conducere in performanta angajatilor.

Pe baza acestor obiective, am elaborat ipotezele de lucru care au ghidat cercetarea:
1.    liderul cu buna capacitate de organizare conduce un grup cu un grad inalt de performanta;
2.    gradul inalt de adaptabilitate al liderului duce la solutionarea rapida a situatiilor problematice in colectivul de munca din subordine;
3.    puterea de motivare in munca a liderului creste performanta angajatilor;
4.    abilitatea de lucru cu oamenii dezvolta ambianta favorabila cresterii performantei angajatilor.

Acest studiu s-a desfasurat intr-o institutie de administratie publica locala, primarie. Participantii la acest studiu au fost viceprimarul, ca si lider, si sefii departamentelor din subordinea sa directa.

Pentru identificarea caracteristicilor liderului, a trasaturilor de personalitate, abilitatilor si competentelor de care da dovada in ceea ce priveste postul ocupat, am folosit ca instrumente sistemul de feedback 360°, Evaluarea Checkpoint si Inventarul Psihologic California. Pentru diagnoza stilului de conducere am utilizat ancheta pe baza de chestionar. Aceasta permite identificarea orientarii spre sarcina sau spre problemele umane a stilului de conducere practicat de viceprimar. Informatiile privind performanta angajatilor au fost furnizate de rapoartele de evaluare a performantelor pentru functionarii publici.

Studiile si lucrarile de specialitate evidentiaza importanta conducerii si a stilului de conducere pentru performanta angajatilor.

Analiza si interpretarea datelor obtinute au evidentiat faptul ca exista anumite abilitati si calitati asociate viceprimarului, dintre cele considerate importante pentru un stil de conducere eficient: capacitate de organizare, abilitati de comunicare, sociabilitate, potential intelectual si cognitiv, abilitati de lucru cu oamenii. Prin raportare la performantele ridicate ale angajatilor, s-a considerat ca viceprimarul practica un stil de conducere eficient pentru institutia publica respectiva.

CUPRINS

Rezumat    4
Abstract    5
Lista cu tabele si figuri    6
Introducere    7

Capitolul 1:  Cadrul teoretic al problemei studiate    9
1.1.    Institutiile publice    9
1.2.    Functia publica    10
1.3.    Conducerea si stilul de conducere    11
1.3.1. Delimitari conceptuale    11
       1.3.2. Acceptiunea psihoorganizationala a conducerii    12
 1.3.3. Teorii ale conducerii    14
 1.3.4. Modelul conducerii ca functie a persoanei    19
 1.3.5. Tipologiile stilurilor de conducere    22
 1.3.6. Criterii pentru evaluarea eficientei stilurilor de conducere    26
1.4.    Evaluarea performantelor    28
1.4.1. Definirea evaluarii performantelor    28
1.4.2. Rolul evaluarii performantelor    29
 1.4.3. Modele de evaluare a performantelor    31
 1.4.4. Metode si tehnici de evaluare a performantelor    34
 1.4.5. Feedback-ul 360° in organizatii    36
Capitolul 2: Metodologia cercetarii    40
2.1. Tema, obiective, ipoteze    40
2.2. Participanti    40
2.3. Instrumente folosite    41
 2.3.1. Studiul documentelor de evidenta    41
 2.3.2. Ancheta pe baza de chestionar    42
 2.3.3. Evaluarea cu surse multiple (feedback 360°)    43
 2.3.4. Inventarul Psihologic California (CPI)    44

Capitolul 3: Rezultatele cercetarii    46
3.1. Prezentarea datelor obtinute    46
 3.1.1. Prezentarea datelor obtinute la Evaluarea Checkpoint    46
 3.1.2. Prezentarea datelor obtinute la ancheta pe baza de chestionar    49
 3.1.3. Prezentarea datelor obtinute la Inventarul de Personalitate California (CPI)    51
 3.1.4. Prezentarea datelor obtinute din analiza rapoartelor de evaluare    54
3.2. Analiza si interpretarea datelor obtinute    54
 3.2.1. Interpretarea datelor obtinute la Evaluarea Checkpoint    54
 3.2.2. Interpretarea datelor obtinute la ancheta pe baza de chestionar    58
 3.2.3. Interpretarea datelor obtinute la Inventarul de Personalitate California (CPI)    60
 3.2.4. Analiza datelor obtinute din rapoartele de evaluare    61
Capitolul 4: Concluziile cercetarii    63
4.1. Implicatii de ordin practic in motivarea angajatilor    65
Bibliografie    67
Tabel cu referintele citate    69
Anexe    70 
 

Descarca lucrarea cu 10 € + TVA

Introdu corect adresa ta de e-mail. Pe aceasta adresa vei primi link-ul de unde vei putea descarca lucrarea.
Apasarea butonului "Cumpara" presupune acceptarea termenilor si conditiilor.

Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.