Integrarea copiilor cu CES in scolile de masa

Lucrare licenta Psihologie

Incarcat la data: 23 Mai 2010

Autor: monica

Pret: 10 € + TVA

Numar pagini: 92

Tip fisier: zip

Marime fisier: 163 kb

Persoanele cu deficiente au existat dintotdeauna. De la existenta lor pana la aparitia si constituirea in planul gandirii stiintifice a problemei de cercetare a trecut o perioada lunga de timp. in aceasta perioada au existat mai multe etape:



I.1.1 Etapa consemnarilor sporadice:


 Prima  informatie care ne parvine este consemnata in medicina indiana si are un caracter etiologic. in Evul Mediu exista o atitudine de mila si caritate ce facea ca aceste categorii de indivizi sa fie ingrijiti in aziluri organizate de catre biserica. Apoi, de unde in Evul Mediu erau considerati ca fiind sub protectia speciala a divinitatii, alienatxii au ajuns sa fie considerati de catre Luther si Calvin ca fii ai diavolului, ca fiind posedati de Satan. Pentru a “scoate” diavolul din ei li se aplicau tratamente inumane, erau pusi in lanturi si flagelati intr-un mod barbar.


De aici atitudinea sociala a cunoscut o mare varietate de forme – de la reprimare la indiferenta, de la ingrijire ca expresie a milei si caritatii la chinuire.



I.1.2 Etapa constituirii deficientei mentale ca problema de investigare si terapie:


Aceasta etapa incepe prin ceea ce se numea “gestul lui Pinel”. P. Pinel (exceptional psiholog si clinician, dotat cu spirit de observatie si mai ales cu multa omenie) a cautat sa-si convinga contemporanii ca “… alienatii sunt bolnavi, a caror stare grea merita toata buna vointa cuvenita celor suferinzi” Pinel este adeptul terapiei prin munca. Alaturi de munaa tratamentul moral este o alta directie indicata de el.


in 1837 Eduard Seguin intemeiaza la Paris cea dintai scoala pentru educarea  deficientilor mintali gravi.


La sfarsitul secolului al XIX – lea existau scoli ajutatoare in 52 de orase germane, totalizand un numar de 4281 copii.


CUPRINS


Argument


    


PARTEA I Teoretica    


Capitolul I : Scurt istoric asupra atitudinii societatii fata de persoanele cu deficiente      


I.1. Atitudinea societatii fata de persoanele cu deficiente pana in anul 1970 - perioada segregarii    


I.1.1 Etapa consemnarilor sporadice    


I.1.2 Etapa constituirii deficientei mentale ca problema de investigare si terapie    


I.1.3.Etapa maturizarii gandirii stiintifice si atitudinii sociale fata de deficientul mi    


I.2 Atitudinea societatii fata de persoanele cu deficiente in perioada anilor’70 – ’90  –  perioada integrarii    


I.3 Atitudinea societatii fata de persoanele cu deficiente dupa 1990 - perioada incluziunii


    


Capitolul II : Precizari terminologice    


II.1  Deficienta , incapacitate , handicap    


II.2 Normalizare , adaptare , integrare    


II.3 Nevoi sau cerinte educationale speciale(CES)    


II.4 Integrarea scolara a copiilor cu dizabilitati (CES)


    


Capitolul III . Integrarea copiilor cu CES in scolile de masa    


III.1 Integrarea in documentele internationale    


III.2 Integrarea copiilor cu deficiente in comunitate    


III.2.1 Integrarea elevilor cu CES  in Europa de Vest    


                   III.2.1.1 tari in care progresele sunt relativ mici : Germania, Olanda, Belgia, Grecia si Franta    


III.2.1.2 tari cu potential nerealizat : Irlanda si Marea Britanie    


                  III.2.1.3 tari cu un nivel ridicat de integrare : Italia, Portugalia, Spania, Danemarca, Suedia si Norvegia    


III.2.2 Integrarea copiilor cu CES  in tarile  foste socialiste    


III.3 Integrarea copiilor cu CES  in Romania    


III.3.1 Istoricul mentalitatii societatii romanesti in ceeea ce priveste integrarea copiilor cu deficiente    


III..3.1.1 Educatia segregata in Romania    


III.3.1.2Educatia integrata in Romania


    


III.4 Atitudini sociale dominante fata de copiii cu deficiente in societatea romaneasca    


III.5 Implicatiile integrarii copiilor cu deficiente asupra copiilor fara deficiente


    


PARTEA II  Demers investigativ    


1. Obiectivele cercetarii    


2. Ipotezele cercetarii    


3. Variabilele cercetarii    


4. Design-ul cercetarii    


4.1. Lotul investigat    


4.2. Instrumente folosite    


4.3. Desfasurare    


5. Analiza si interpretarea datelor    


6.    Alte rezultate ale cercetarii    


Concluzii    


1.    Principale rezultate ale cercetarii .Limite. Premise ale cercetariiviitoare    


-    Bibliografie    


-    ANEXE    



Descarca lucrarea cu 10 € + TVA

Introdu corect adresa ta de e-mail. Pe aceasta adresa vei primi link-ul de unde vei putea descarca lucrarea.
Apasarea butonului "Cumpara" presupune acceptarea termenilor si conditiilor.

Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.