Inteligenta emotionala si performanta in leadershipul unei organizatii

Lucrare licenta Psihologie

Incarcat la data: 14 Decembrie 2009

Autor: Nistor Gheorghe Mihai

Pret: 10 € + TVA

Numar pagini: 72

Tip fisier: zip

Marime fisier: 191 kb

Exista o nevoie permanenta de a avea o imagine clara asupra fenomenelor implicate in domeniul activitatii profesionale. Pentru a intelege cum functioneaza o organizatie, este important sa intelegem cum functioneaza leadershipul. Care sunt caracteristicile liderilor, factorii care influenteaza eficienta in leadersip, cum poate fi evaluata performanta?

Numeroase studii au aratat ca succesul social si profesional nu este neaparat al celor cu cel mai ridicat QI (Coeficient de Inteligenta). Oamenii de succes, aflati in fruntea unor intreprinderi, organizatii, partide, guverne ori, pur si simplu, oameni bogati si imbogatiti prin efort propriu sunt dintre cei care au un coeficient de inteligenta emotionala (QE) ridicat. Am incercat să identificam de ce inteligenţa emotionala este considerata, poate, cea mai importanta competenta de baza ce determina succesul unei organizaţii. Am vazut ca inteligenta emotionala este abilitatea de a incuraja oamenii, de a ii face sa lucreze impreuna si de a ii motiva sa dea tot ce au mai bun pentru realizarea unui anumit scop. Deasemenea,  inteligenta emotionala este puterea de a actiona sub presiune, increderea de a construi relatii fructuoase, curajul de a lua decizii si viziunea de a crea viitorul, fiind intr-o stransa legatura cu leadershipul si creativitatea.

Cercetarile in domeniu au demonstrat ca inteligenta emotionala este un predictor mai de incredere al succesului in viata decat IQ-ul insa, totodata, nu trebuie uitat ca acestea nu reprezinta competente opuse, ci mai degraba separate, nici una dintre ele neputand functiona la capacitate maxima fara cealalta. In cadrul calitatii de a fi un bun utilizator al inteligentei emotionale intra si intelegerea faptului ca aceasta nu este si nu ar trebui sa fie gandita ca un inlocuitor sau substituent al abilitatilor, cunostintelor sau priceperii capatate in timp. Inteligenta emotionala creste sansele de succes, dar nu il garantează in absenta cunostintelor necesare.

CUPRINS

Introducere…………………………………………………………………………………4

Capitolul I: INTELIGENTA EMOTIONALA
1.PROBLEMATICA TEORETICA A TERMENULUI DE INTELIGENTA EMOTIONALA……………….………………………………………………………………6
1.1 SCURT ISTORIC………………………………………………………………………..6
1.2 ACCEPTIUNI GENERALE……………………………………………………….........7
1.3 EQ versus IQ…………………………………………………………………………...12
2. INTELIGENTA EMOTIONALA SI ROLUL IN ACTIVITATEA PROFESIONALA………...13
3. MANAGEMENTUL SI COEFICIENTUL EMOTIONAL…………………….………………..14
4. DIAGNOSTICAREA INTELIGENTEI  EMOTIONALE………………………………...…… 16

Capitolul II : LEADERSHIPUL
1. DELIMITARI CONCEPTUALE ALE NOTIUNII DE LEADERSIP SI LiDER ……………18
1.1 NOTIUNEA DE LIDER………………………………….……………………………18
1.2 STILURI DE LEADERSHIP…………………………………………………………..20
2. INTELIGENTA EMOTIONALA SI LEADERSHIPUL IN CONTEXT DE CRIZA ECONOMICA……………………………………………………………………………………....21

CAPITOLUL III: PERFORMANTA PROFESIONALA
1.    CONCEPTUL DE PERFORMANTA PROFESIONALA……………………………………..23
2.    PERFORMANTA IN LEADERSHIP……………………………………………………...…..24
3.    EVALUAREA PERFORMANTELOR PROFESIONALE……………………………………25

CAPITOLUL IV: MOTIVAREA
1. CONCEPTUL, CLASIFICAREA SI CARACTERIZAREA MOTIVARII PROFESIONALE……………………………………………………………………………..…….28
1.1 Rolurile motivarii…………………………………………………..…………………..29
1.2 Teorii motivationale…………………………………………………………………....30
1.3 Tipuri de motivare…………………………………………………………….……….35
2. RELATIA MOTIVATIE – PERFORMANTA………………………………………………..…37

CAPITOLUL  V : SATISFACTIA MUNCII
1.    CONSIDERATII GENERALE……………………………………………………………...….39
2.    INTERACTIUNEA  MOTIVARE -IMPLICARE –SATISFACTIE IN MUNCA………….…41

CAPITOLUL  VI:  STRESUL OCUPATIONAL SI CRIZA ECONOMICA.......................................................………………………………………..43

CAPITOLUL  VII: OBIECTIVELE SI METODOLOGIA CERCETARII
OBIECTIVELE CERCETARII……………………………………………………………………..47
IPOTEZELE CERCETARII……….…………………………………………………….……….…47
MODELUL CERCETARII……….……………………………………………….………………..47
METODE DE INVESTIGATIE………………….…………………………………………………48
    Testul de inteligenta emotionala …………………………………………………………...48
    Chestionar  de satisfactie profesionala ………………………………………….…50
Chestionar „Dominante motivationale”……………………………………………………52
    Chestionar de percepere a stresului …………………………………………………….….52
    Evaluarea prin obiective a performantei profesionale…………………………………...…52
Tehnica interviului structurat ………………………………………………………….…..54
PROCEDURI DE RECOLTARE A DATELOR………….………………………………………..55
REZULTATELE CERCETARII…..……………………………………………………………..…56
CONCLUZII…………………………………………………...........................................................58

ANEXE………………………………………………………………………………………...……61REFERINTE BIBLIOGRAFICE………………………………………………………………...…70
 

Descarca lucrarea cu 10 € + TVA

Introdu corect adresa ta de e-mail. Pe aceasta adresa vei primi link-ul de unde vei putea descarca lucrarea.
Apasarea butonului "Cumpara" presupune acceptarea termenilor si conditiilor.

Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.