Tulburarile de limbaj la scolarul mic

Lucrare licenta Psihologie

Incarcat la data: 17 Ianuarie 2010

Autor: veronka

Pret: 10 € + TVA

Numar pagini: 101

Tip fisier: zip

Marime fisier: 600 kb

Comunicarea orala este o metoda cardinala in dezvoltarea personalitatii prescolarilor. Limbajul ii cofera copilului prescolar autonomie si posibilitatea de a se misca cu usurinta in mediul inconjurator. Dobandind inca de la varsta prescolara capacitatea de a comunica cu cei din jur, de a-si exprima in mod inteligibil gandurile, ideile, impresiile, copilul isi formeaza o baza pentru activitatea scolara si pentru viata sociala de mai tarziu.

In procesul instructiv-educativ limbajul reprezinta un mijloc de comunicare, dar si un mijloc de cunoastere, deoarece prin intermediul lui se se transmit cunostintte si se largeste orizontul copiilor cu noi reprezentari.  Prin limbaj copilul transmite propriile sale nevoi, cerinte, elaboreaza si comunica propriile ganduri, isi manifesta bucuriile si supararile si isi organizeaza activitatile sale. Imposibilitatea de a comunica prin limbaj atrage dupa sine stagnarea dezvoltarii personalitatii copilului, ceea ce duce la modificarea relatiilor lui cu  oamenii si cu realitatea inconjuratoare.

CUPRINS

CUPRINS ....................................................................................................................2
INTRODUCERE- Motivatia alegerii temei  ...............................................................4
CAPITOLUL  I  - Limbajul in acceptiune psihologica.............................................7
1.1    Functiile limbajului ....................................................................................10
1.1.1    Functia de comunicare a limbajului............................................11
1.1.2    Functia dialectica........................................................................12
1.1.3    Functia practica..........................................................................12
1.1.4    Functia afectiva...........................................................................13
1.1.5    Functia ludica..............................................................................14
1.1.6    Functia cathartica.......................................................................14
1.2 Forme ale limbajului...................................................................................14
CAPITOLUL  II –Limbajul indicator al dezvoltarii psihice...................................21
2.1  Rolul  limbajului in dezvoltarea  gandirii...................................................22
CAPITOLUL  III -  Dezvoltarea limbajului la scolarul mic....................................28
3.1  Limbajul in perioada scolara mica ………………………………….........31
CAPITOLUL  IV  - Tulburari de vorbire la  scolarul mic..........   ........................... 46
 4.1 Cauze.......................................................................................................... 46
 4.2 Tipuri de tulburari de vorbire......................................................................50
             4.2.1 Dislalia .......................................................................................50
            4.2.2 Dislalia secundara sau periferica...............................................51
             4.2.3 Dislalia de tip rinolaric...............................................................53
4.2.3.1 Tulburari de tip rinolalic..............................................  .54
4.2.4  Dislalia audiogena.....................................................................  ..55
         4.2.4.1  Simptome ale dislaliei audiogene.................................. ..56
4.2.5  Dislalia centrala sau ,,de evolutie’’...............................................56
        4.2.5.1 Factorii care determina aparitia dislaliei centrale
sau de evolutie..........................................................................................56
        4.2.5.2 Simptome ale dislaliei de evolutie.......................................57
      4.3 Tulburarile limbajului scris-citit………………………………...………….58
            4.3.1 Dislexodisgrafia..............................................................................58
4.3.2 Caracteristici ale dislexodisgrafiei la persoanele cu intelect normal in contextul limbii romane……………………………………………………………..60
4.4 . Relatia dintre  tulburarile de pronuntie si deficientele limbajului scris........62
  CAPITOLUL  V – Metode si procedee folosite in corectarea  dislaliei ................ .65
        5.1 Metode si procedee  de ordin general in corectarea dislaliei.........................66  
        5.2 Optimizarea activitatilor instructiv- educative ale copiilor cu tulburari
            de limbaj ...............................................................................................................71
CAPITOLUL VI  -Studii de caz si  planuri  de interventie in corectarea
         tulburarilor de limbaj............................................................................................76
        6.1 Munca invatatorului in corectarea  tulburarilor de limbaj..............................76
          6.2 Importanta depistarii copiilor cu tulburari de limbaj……………................. 82
      6.3 Experimentul ............................................................................................... . 83
CONCLUZII  ................................................................................................................... 98
BIBLIOGRAFIE..............................................................................................................101

 

Descarca lucrarea cu 10 € + TVA

Introdu corect adresa ta de e-mail. Pe aceasta adresa vei primi link-ul de unde vei putea descarca lucrarea.
Apasarea butonului "Cumpara" presupune acceptarea termenilor si conditiilor.

Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

Alti utilizatori au mai cautat: DiplomaPSIHOLOGIEpret miclucrare de licentatulburari de limbaj