Sinteza imaginilor fotorealiste metoda ray-tracing

Lucrare licenta Telecomunicatii

Incarcat la data: 22 Ianuarie 2010

Autor: Sichim Raducu

Pret: 10 € + TVA

Numar pagini: 95

Tip fisier: zip

Marime fisier: 1044 kb

Sinteza imaginilor constituie procesul de redare a unor obiecte reale sau imaginare, de obicei pornind de la un model. Sinteza de imagini a avut ca rezultat redarea fotorealista a imaginilor (redare - rending). Prin redare fotorealista se intelege simularea fenomenelor de interactiune a luminii cu diferite obiecte (reflexia + reflactia).

Imaginile sunt si un concept cu caracter informational. Oamenii primesc pe cale vizuala cea mai mare parte din informatia pe care sistemul lor senzorial o achizitioneaza.

Oamenii preistorici au pictat, mult inainte de a scrie, transmitand in acest  mod informatii selectate. Probabil ca am putea identifica aceste picturi din pesteri ca primele imagini artificiale cu aplicabilitate grafica. Multe mii de ani imaginile artificiale au fost create de oameni prin metode grafice si au fost interpretate in mod natural tot de catre oameni. Aparitia si ulterior dezvoltarea calculatoarelor a oferit posibilitatea ca imaginile artificiale sa fie create si memorate sub forma numerica.

Noul domeniu este grafica pe calculator si el este astazi foarte cunoscut si utilizat. Informatia, sub forma de imagine de sinteza, furnizata de o aplicatie de grafica pe calculator este legata de lumea inconjuratoare numai in masura in care se doreste ca aceasta realitate sa fie mai mult sau mai putin copiata. Decodificarea informatiei transmise prin aceste imagini este facuta de oamenii care le privesc si care sunt utilizatorii finali ai aplicatiei. Din acest punct de vedere, imaginile au o rezolutie din ce in ce mai buna pentru a putea reprezenta cat mai bine detaliile.Numarul de culori este deasemenea din ce in ce mai mare pentru ca fidelitatea reprezentarilor sa fie sustinuta si din acest punct de vedere. Se creaza in acest mod o realitate virtuala aflata sub controlul total al programatorului care a proiectat-o.

CUPRINS

Capitolul I :

 introducere in sinteza imaginilor …………………………………………………………………..pag.3

Capitolul II:

2.1 - Imagini fotorealiste………………………………………………………………………. .…..pag.8

2.1.1- Imagini fotorealiste obtinute cu programe de rendering sau ray-tracing………………........pag.11

2.1.2- Animatiile si transparenta procesarii………………………………………………………..pag.12

2.2- Iluminarea si Umbrirea suprafetelor…………………………………………………………..pag.14

2.2.1-Scopurile iluminarii………………………………………………………………………… pag.17

2.2.2- Modele de iluminare……………………………………………………………………….. pag.19

2.2.3-Reflectori de lumina………………………………………………………………………... pag.20

2.2.4-Geometria surselor de lumina………………………………………………………………..pag.22

2.2.5-Lumina ambianta………………………………………………………………………….....pag.23

2.3-Reflexia difuza  ………………………………………………………………………………..pag.24

2.4-Reflexia speculara.......................................................................................................................pag.28

2.5-Mai multe surse de lumina …………………………………………………………………….pag.2

2.6- Umbrirea suprafetelor………………………………………………………………. ………..pag.30

2.6.1-  Umbrirea constanta………………………………………………………………………....pag.33

2.6.2-Umbrire Gouraud…………………………………………………………………………….pag.33

2.6.3- Modelul de umbrire Phong …………………………………………………………………pag.35

Capitolul III:

3.1-Texturarea (texture) 43

3.1.1-Aplicatia si redarea texturilor..................................................................................................pag.38

3.1.2-Aplicatia  texturii  pe  o  suprafata  plana……………………………………………………pag.38

3.1.3- Redarea  suprafetelor  texturate……………………………………………………………..pag.39

3.1.4-Filtrarea texturilor (texture filtering)………………………………………………………...pag.41

3.1.5-  Filtre  variabile  in  spatiu ………………………………………………………………….pag.41

3.1.6-Prefiltrarea texturilor………………………………………………………………………...pag.43

3.2- Rugozitatea ………………………………………………………………………………….. pag.45

3.2.1Rugozitate macroscopica……………………………………………………………………..pag.45 3.3-Metoda ray-tracing( urmarirea razelor)………………………………………………………. pag.47

3.3.1- Algoritmul Ray-tracing ………………………………………………………………… …pag.49

3.3.2-Tehnici de accelerare……………………………………………………………………….. pag.55

3.4-Volume de incadrare ierarhice…………………………………………………………………pag.55

3.5 -Subdivizarea 3D spatiala………………………………………………………………...........pag.56 .5.1-Anti-aliasing ……………………………………………………………………………….....pag.59

Exemple de imagini care utilizeaza ray-tracing…………………………………………………. ..pag.63

3.6- Radiozitatea (radiosity)………………………………………………………………………. pag.65

3.6.1- Ecuatia radiozitatii…………………………………………………………………………. pag.65

3.6.2-Radiozitate cu rafinare progresiva………………………………………………………….. pag.67

Exemple de imagini obtinute prin radiosity………………………………………………………..pag.67

Capitolul IV:

4.-Aplicatii software care folosesc algoritmul ray-tracing in matlab……………………....pag71

Bibliografie

 

Descarca lucrarea cu 10 € + TVA

Introdu corect adresa ta de e-mail. Pe aceasta adresa vei primi link-ul de unde vei putea descarca lucrarea.
Apasarea butonului "Cumpara" presupune acceptarea termenilor si conditiilor.

Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.