Distributia produselor turistice pe internet

Lucrare licenta Turism

Incarcat la data: 06 Mai 2010

Autor: Comes Adriana

Pret: 10 € + TVA

Numar pagini: 155

Tip fisier: zip

Marime fisier: 238 kb

Turismul este cunoscut ca fiind cea mai larga industrie. Veniturile sale au o proportie semnificativa in economia multor tari si este una din cele mai mari producatoare de locuri de munca. Contributia sa la PNN, angajarea si dezvoltarea regionala sunt bine documentate, spre deosebire de alte sectoare, este prevazut sa creasca in importanta in urmatoarele decenii ca urmare a cresterii timpului liber.

In turism informatia are un rol, foarte important, de fapt informatia a fost descrisa ca fiind “sangele” unei industrii, fara care un sector nu poate functiona1. Turistii au nevoie de informatie inainte de a pleca in calatorie pentru a-i ajuta sa planifice si sa aleaga intre optiuni, si de asemenea se observa cresterea nevoii de informatie in timpul calatoriei ca o tendinta spre cresterea calatoriilor independente. Aceasta cere de asemenea informatii reflectand surse subtile: vacanta anuala si chiar week-end-ul sunt mai mult asociate cu enormul risc financiar si emotional.


In Vest in special, timpul a devenit o marfa rara, mai ales pentru cupluri timpul petrecut impreuna este mai mult fugitiv. De aceea, pentru multi consumatori, vacanta lor anuala reprezinta o investitie emotionala mare care nu poate fi usor inlocuita daca ceva nu merge bine2. De aceea, de cand calatorii nu pot pretesta produsul sau sa-si primeasca banii usor inapoi daca excursia nu se ridica la asteptarile lor, acces exact, demn de incredere, punctual si informatiile relevante sunt esentiale sa ajute sa ia o hotarare potrivita. Dupa Buhalis D. (1997), “cu cat gradul de risc este mare in contextul pre-cumpararii, cu atat tendinta consumatorului de a cauta informatii despre produs este mai mare.” Aceasta nevoie de informatii este sporita de caracteristicile produsului turistic. in principal, printre acestea este intangibilitatea, spre deosebire de marfuri, produsul turistic nu poate fi cercetat inainte de cumparare si de aceea este aproape complet dependent de caracteristici pentru a-i ajuta pe consumatori sa ia o decizie de cumparare.



Cuprins



Introducere……………………………………………………………………………….1


Capitolul I    De la Sistemele de Rezervare Aeriene la GDS: dezvoltarea Sistemului


Global de Distributie……………………………………………………………………8


1.1Introducerea Sistemelor de Rezervare Computerizate (CRS)…………………….9


1.2Operarea sistemului de rezervari………………………………………………...10


1.3Dereglarea sectorului zborurilor aeriene…………………………………………12


1.4Distributia hoteliera prin GDS…………………………………………………...14


1.5Strategii pentru viitorul GDS…………………………………………………….17


Studiu de caz1: SABRE…………………………………………………………………20


Capitolul II    Sistemele centrale de rezervari………………………………………...26


2.1 Sistemul de rezervare computerizat……………………………………………...27


2.2 Legatura cu Global Distribution Systems………………………………………..29


2.3 Sistemul de conexiuni……………………………………………………………33


2.4 Companiile hoteliere reprezentative……………………………………………..35


2.5 Sursa alocarilor…………………………………………………………………..36


2.6 Concluzii………………………………………………………………………...39


Studiu de caz 2: Holliday Inn……………………………………………………….41


Studiu de caz 3: Groupe Accor……………………………………………………..45


Studiu de caz 4: Best Western………………………………………………………50


Studiu de caz 5: Utell International…………………………………………………55


Capitolul III    Distributia electronica a hotelurilor mici si a intreprinderilor


turistice…………………………………………………………………………………..61


3.1 Turismul de afaceri vs. turismul de agrement…………………………………...63


3.2 Rolul Organizatiilor Regionale de Turism……………………………………….65


3.3 Destination Management Systems (DMS)……………………………………….66


3.3.1 Doar informatia…………………………………………………………….67


3.3.2 Informatie si rezervari……………………………………………………...71


3.3.3 Informatie, rezervari si baze de date pentru clienti………………………...72


3.3.4 Sisteme focalizate asupra strategiei………………………………………..74


3.4. Factori cheie de succes…………………………………………………………..78


3.4.1 Sectorul public si privat……………………………………………………78


3.4.2 Calitatea datei………………………………………………………………79


3.4.3 Tehnologia…………………………………………………………………80


3.4.4 Mediul extern………………………………………………………………81


Studiu de caz 6: Tyrol……………………………………………………………….82


Studiu de caz 7: Gulliver……………………………………………………………88


Capitolul IV    Turism si Internet……………………………………………………….97


4.1 Introducere……………………………………………………………………….97


4.2 Internetul si WWW………………………………………………………………97


4.3 Conectarea la Internet…………………………………………………………..100


4.4 Dificultatile Internetului………………………………………………………...101


4.5 Marketingul pe Internet…………………………………………………………104


4.6 Turism si World Wide Web…………………………………………………….108


4.6.1 Mega site-uri de calatorii…………………………………………………111


4.7 Neintermedierea?……………………………………………………………….113


4.8 Concluzii………………………………………………………………………..116


Studiu de caz 8: Degriftour………………………………………………………...117


Studiu de caz 9: TravelWeb………………………………………………………..123


Studiu de caz 10: Microsoft Expedia………………………………………………129


Capitolul IV    Ce urmeaza?…………………………………………………………...134


5.1 Revizuirea GDS………………………………………………………………...134


5.2 Dispozitivele de stocare………………………………………………………...137


5.3 Chioscurile Multimedia………………………………………………………...139


5.4 Intranet si Extranet……………………………………………………………..140


5.5 Home Shoping si televiziunea interactiva………………………………………142


5.6 Agenti inteligenti (intelligent agents)…………………………………………..144


5.7 Un cuvant de atentionare……………………………………………………….145


Studiu de caz 11: Hotel Guide……………………………………………………..145


Studiu de caz 12: Imminus Travel…………………………………………………147


Anexe


      Bibliografie



Descarca lucrarea cu 10 € + TVA

Introdu corect adresa ta de e-mail. Pe aceasta adresa vei primi link-ul de unde vei putea descarca lucrarea.
Apasarea butonului "Cumpara" presupune acceptarea termenilor si conditiilor.

Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

Alti utilizatori au mai cautat: DiplomaTURISMINTERNETDISTRIBUTIElucrare de licentaProduse Turistice