Functionarea si organizarea unei agentii de turism - S.C. Business Tour SRL

Lucrare licenta Turism

Incarcat la data: 06 Iulie 2010

Autor: veronka

Pret: 10 € + TVA

Numar pagini: 63

Tip fisier: zip

Marime fisier: 100 kb

Turismul a devenit in zilele noastre o activitate la fel de importanta precum cea desfasurata in alte sectoare-chei din economia mondiala (industrie, agricultura, comert). Fenomenul turistic este extrem de greu de delimitat deoarece, ca orice activitate umana, cade sub incidenta studiului interdisciplinar, antrenand deopotriva economisti , geografi, psihologi si sociologi.



Primele mentiuni privind preocuparile de a voiaja, apar in antichitate in operele geografului Strabon. Descrierile lasate de Marco Polo cu ocazia periplului sau asiatic (secolul al XIII-lea), cele ale lui Arthur Young (secolul al XVIII-lea) sau, mai aproape de noi, ale lui Henri Monfreid au jalonat preocuparile viitoare privind practicarea calatoriei.



Turismul devine un complex fenomen de masa la sfarsitul secolului al XIX-lea fiind puternic articulat in mediul inconjurator.



Privit ca un fenomen social-economic creator de benificii, turismul a fost defint in variante dinte cele mai felurite: “arta de a calatori pentru propria placere” (M. Peyromarre Debord); “activitate din timpul liber care consta in a voiaja sau locui departe de locul de resedinta, pentru distractie, odihna, imbogatirea experientei si culturi, datorita cunoasteri unor noi aspecte umane si a unor peisaje necunoscute” (Jan Medecin); “fenomen al timpurilor noastre, bazat pe cresterea necesitati de refacere a sanatati si de schimbare a mediului inconjurator, cultivare a sentimentului pentru frumusetile naturi ca rezultat al dezvoltari comertului, industriei si al perfectionari mijloacelor de transport” (Guy Freuler).



Activitatea turistica este bine sustinuta de un valoros potential turistic – natural antropic – diferentiat de la tara la tara, in functie de care sunt organizate diferite tipuri de turism.


         


         Cuprins:


Introducere……………………………………………………………………………………05


Capitolul 1 - Prezentarea agentiei de turism………………………………………………..07


1.1 Agentia de turism – principalul intermediar din cadrul industriei turismului……………..07


1.2 Documente necesare infiintarii agentiei de turism si cadrul legislativ in domeniu………..14


     1.2.1 Licenta de turism..........................................................................................................15


     1.2.2 Brevetul de turism........................................................................................................18


Capitolul 2 – Agentiile de turism si acreditarea I.A.T.A (International Air Transport Association – Asociatia Internationala a Transporturilor Aeriene)……………………………20


2.1. Definitie si obiect de activitate……………………………………………………………20


2.2 Scurt istoric………………………………………………………………………………...22


2.3 Raporturile asociatiei cu publicul larg, companiile aeriene, guverne, terti………………..24


2.4 Acreditarea IATA un imbold pentru dezvoltare…………………………………………..25


     2.4.1 Cursuri IATA-UFTAA Foundation…………………………………………………..26


Capitolul 3 – Functionarea si organizarea interna a S.C. BUSINESS TOUR SRL……...31


3.1 Descrierea agentiei Business Tour si serviciile oferite …………...……………………….31


3.2 Organizarea si functionarea agentiei………………………………………………………33


3.3 Operatiunile si instrumentele financiare utilizate de Business Tour………………………38


3.4 Baza tehnico – materiala………………………………………..…………………………39


3.5 Analiza economica –financiara …………………………………………………………..42


Capitolul 4 - Descrierea principalelor operatiuni tehnice si circuitului documentelor in cadrul agentiei Business Tour……………………………………………………………….46


4.1 Pachete turistice…………………………………………………………………………...46


      4.1.1 Calculul pachetului de servicii ……….……………………………………………..48


4.2 Ticketing – bilete de avion………………………………………………………………...49


4.3 Servicii de rent a car .……………………………………………………………………...52


Capitolul 5 - Strategii de comercializare si promovare a produselor turistice in cadrul agentiei de turism Business Tour …………………………………………………………...54


5.1 Politica de promovare……………………………………………………………………..54


5.2 Strategii de comercializare a produselor turistice………………………………………...55


     5.2.1 Strategia de specializare……………………………………………………………..56


     5.2.2 Strategia de nediferentiere …………………………………………………………..57


5.3 Modalitati de promovare a produselor turistice ………………………………………….57


Concluzii……………………………………………………………………………………...60


Bibliografie…………………………………………………………………………………...62


Anexe………………………………………………………………………………………....63

Descarca lucrarea cu 10 € + TVA

Introdu corect adresa ta de e-mail. Pe aceasta adresa vei primi link-ul de unde vei putea descarca lucrarea.
Apasarea butonului "Cumpara" presupune acceptarea termenilor si conditiilor.

Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

Alti utilizatori au mai cautat: OrganizareDiplomaBusinessFUNCTIONARETURISMlucrare de licenta