Gaseste: Master Doctorat
 

Master Psihodiagnoza, psihoterapie experimentiala unificatoare si dezvoltare personala

Program: Master
Acreditare: Acreditata
 
Alternative pentru program: Zi
Taxa anuala: 3100 Ron
Subdisciplina: Psihologie
Durata: 24 luni
 
 

  • Domeniul

    Psihologie
     

    MISIUNEA: Principala misiune a acestui program este de a forma, la cele mai inalte standarde de calitate, psihologi specializati in psihodiagnoza, psihoterapie experientiala unificatoare (PEU) si dezvoltare personala.

    Motivele principale care au stat la baza acestei propuneri au fost urmatoarele:

    - necesitatea infiintarii de programe masterale pentru organizarea ciclului II al sistemului Bologna de formare academica;

    - cerintele si exigentele privind formarea initiala a psihologilor cu drept de libera practica formulate de Colegiul Psihologilor din România, in baza Legii 213/2004;

    - nivelul de cunoastere si de atractivitate a scolii de Psihoterapie Experientiala de la Bucuresti;

    - nivelul crescut de solicitare pentru formarea psihologilor in spiritul psihoterapiei experientiale unificatoare;

    - nivelul crescut de apreciere a performantelor scolii de Psihoterapie Experientiala de la Bucuresti la nivel international (Franta, Israel, Australia, S.U.A., Italia).

    - baza materiala cu elemente de unicitate, cum este cazul Centrului de Dezvoltare Personala, Consiliere si Psihoterapie Experientiala.


    Obiectivele principale urmarite de acest program de studii masterale sunt:

    - corelarea eficienta si unificatoare a componentelor unui proces de schimbare  comunitara :
    - educatie si formare academica in sfera dezvoltarii personale, consilierii si psihoterapiei experientiale unificatoare;
    - problematici actuale din sfera integrarii comunitare si a patologiilor interpersonale, familiale si individuale
    - valorile morale si spirituale, deschiderea si toleranta interumana;
    - dezvoltarea unor modele culturale comportamentale responsabile, creative si  integratoare.
    - cresterea rolului terapeutic si optimizator al grupurilor, familiilor si organizatiilor;
    - activarea si conectarea componentei maturitatii spirituale cu cea emotionala, relationale si cognitiva  in practica de dezvoltare personala si psihoterapie

    - promovarea si implementarea unei practici si metode inovative (PEU), definitorie pentru contributia scolii experiential-umaniste dezvoltata de-a lungul a 12 ani  in cadrul  Universitatii. Bucuresti si al Societatii de Psihoterapie Experientiale din România (SPER).


    - dezvoltarea  unei psihologii holistice si a unei  strategii metodologice  adaptata proceselor de schimbare actuale, PEU fiind simultan o terapie de reechilibrare creativa si transformatoare, individuala si sociala, pentru normali si pentru persoane in dificultate existentiala sau maladiva, ca si o modalitate de analiza didactica si dezvoltare personala pentru consilierii si terapeutii in formare.


    - dezvoltarea sistemelor moderne de cercetare, validare si evaluare a programelor psihoterapeutice si de consiliere experientiala, precum si a celor de dezvoltare personala si transpersonala in grup, inclusiv la nivelul dizertatiei finale


    - dezvoltarea sistemului modern de analiza didactica experientiala unificatoare, de formare a comportamentului profesional, de dezvoltare si maturizare a persoanei terapeutului disponibil ca „prezenta” terapeutica autentica. Potentarea aptitudinilor terapeutice si de optimizare umana.


    - ralierea la sistemul standardelor internationale privind formarea si supervizarea abilitatilor si practicilor de consiliere si psihoterapie chiar din etapa pregatirii academice postuniversitare de tip masteral. Asigurarea primei trepte formative  (consilier sau psihoterapeut sub supervizare)  la finele masteratului, cu recunoasterea si certificarea asociata,suplimentara a formarii si a orelor de practica   de catre Societatea profesionala formatoare de profil (scoala SPER) in vedeerea recunoasterii dreptului de libera practica de catre Colegiul Psihologilor din România, in conformitate cu legile in vigoare.


    - dezvoltarea parteneriatului formativ intre sistemul universitar si asociatia profesionala si stiintifica de profil, realizând continuitatea sistemica intre educatie, formare, supervizare, certificare si absorbtia specialistilor absolventi pe piata muncii.


    DEBUSEE PROFESIONALE ALE ABSOLVENtILOR SPECIALIZARII

    Tipul intreprinderii, institutiei

    - Clinici si spitale de neuropsihiatrie  si psihiatrie, pentru adulti si copii
    - Clinici si spitale de recuperare a bolnavilor cu afectiuni somatice si psihosomatice de toate tipurile
    - Clinici si spitale pentru asistarea bolnavilor cronici sau cu afectiuni severe, cu sfârsit letal (SIDA, neoplazii etc.)
    - Laboratoare de sanatate mintala
    - Agentia nationala antidrog si centre de dezintoxicare
    - Centre de medicina alternativa si complementara
    - Policlinici pentru adulti si copii
    - Expertiza si recupararea capacitatii de munca
    - Expertiza medica –legala si reabilitare socio-educationala in penitenciare
    - Centre de reeducare pentru minori
    - Centre de reabilitare pentru persoane cu nevoi speciale si familiile lor
    - Centre pentru asistarea copilului si familiei
    - Planning familial si asistarea cuplurilor
    - Maternitati, asistenta pre si postnatala
    - ONG-uri  si Centre  de asistare  a copiilor, familiilor, cuplurilor disfunctionale
    - ONG-uri pentru combaterea discriminarii, pentru sprijinirea integrarii sociale a persoanelor cu risc de excludere  sociala,  marginalizare
    - Centre pentru asistarea persoanelor abuzate si a violentei domestice
    - Centre pentru sprijinirea si integrarea persoanelor victime al traficului de carne vie, ale abuzului fzic si sexual etc.
    - Centre de integrare a imigrantilor
    - Centre de sanatate si preventie a tulburarilor de nutritie si de instinct alimentar
    - Centre de educare si consiliere pentru un stil de viata sanatos (medicina preventiva)
    - Organizatii profesionale (optimizare umana, comunicare , team building, terapii sociale experientiale, negociere de conflicte, optimizarea creativitatii si climatului in echipa, dezvoltarea coeziunii si performantelor etc.)
    - Directia pentru protectia si ocrotirea  copilului (case de copii, plasament, educatia si formarea educatorilor, a asistentilor maternali si a altor cadre ale echipei)
    - ONG si Societati profesionale care aplica programe de dezvoltare personala  si asistare a personalului medical si social cu risc de suprasolicitare si noxa psihica : medici, asistente medicale, psihologi, asistenti sociali etc.
    - Consiliere psihologica in scoli, licee, universitati (centre si cabinete)
    - Spitale si policlinici pentru studenti
    - Centre de asistare a persoanelor fara adapost, adulti si copii (ex Samu social)
    - Centre pentru resocializarea comunitara a bolnavilor psihotici cronici (ex. Estuar, etc.)
    - Centre de resocializare, terapie ocupationala si ergoterapie (spitalicesti sau comunitare)

    Functia absolventului

    - psihoterapeut ( cu subcompetente specifice – terapeut individual, terapeut de grup, socioterapeut, dramaterapeut, artterapeut, terapeut pentru copii, cuplu si familie, terapeut organizational)

    - consilier psiholog

    - consultant sau  trainer in  dezvoltare personala  in grup

    - consultant sau trainer in optimizare umana si dezvoltare transpersonala

    - consultant sau trainer de optimizare a comportamentului profesional si organizational.