Vinul romanesc. Analiza pietei

Incarcat la data: 25 Noiembrie 2009

Autor: lucrarilicenta

Pret: 100 credite

Numar pagini: 82

Tip fisier: zip

Marime fisier: 948 kb

Acum 8-9 decenii, scopul intreprinderilor era, in primul rand, sa produca si nu sa vanda. Era mai dificil sa produci decat sa gasesti piete de desfacere. Nu existau mijloace moderne pentru productia de masa; managerii de atunci erau interesati mai cu seama de imbunatatirea tehnicilor de productie, de procurarea resurselor financiare necesare si de perfectionarea metodelor de organizare a muncii decat de modalitatile de vanzare a produselor.



Dupa al doilea razboi mondial, vanzarea devine principala preocupare a companiilor. Solicitat de foarte multi producatori, care ii propun, in cantitati practic, nelimitate bunurile si serviciile lor, consumatorul devine cea mai pretioasa si rara resursa a intreprinderii.


Intreprinderile au devenit, astfel, tot mai constiente ca pentru a dobandi, pastra si dezvolta o piata nu este suficient sa vinzi marfurile produse, la un pret fixat. inainte de a concepe un produs, intreprinderea va trebui sa se asigure ca are clienti; pornind de la analiza nevoilor pietei, ea va decide ce anume va produce, pretul, politica de distributie, politica promotionala etc. Mentinerea unei clientele fidele presupune satisfacerea deplina si pe termen lung a cumparatorilor.


Piata vinului prezinta anumite caracteristici care o particularizeaza in ansamblul pietelor agroalimentare. in cadrul acestei piete, concurenta intre diferitele tipuri de produse joaca un rol important, conturand dimensiunea cererii si ofertei. Efectul de substitutie joaca un rol important in concurenta dintre bauturile alcoolice si cele nealcoolice, fiind un element esential al acestei piete.


Piata vinului este o piata matura afectata puternic de evolutiile favorabile sau defavorabile determinate de obiceiurile de consum si comportamentul de cumparare al consumatorilor de vin. in tarile traditional producatoare si consumatoare de vin, consumul de vin inferior se diminueaza rapid in timp ce consumul de vin de calitate creste lent. Comportamentul pietei pare sa fie determinat de deviza “sa bei mai putin, dar sa bei mai bine”.


La nivel mondial, consumul de vin este puternic diferentiat pe zone, fiind influentat de obiceiurile de consum al bauturilor alcoolice si de modelul de consum specific fiecarei tari. tarile europene au fost si vor ramane principalele state consumatoare. Traditia de cultivare a vitei de vie are origini foarte vechi, influentand de-a lungul timpului consumul de vin.


Textul de mai sus reprezinta un extras din "Vinul romanesc. Analiza pietei". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: AgronomiePROIECTVINUL