Arhitectura Italiei Fasciste

Incarcat la data: 11 Iunie 2013

Autor: Pulea Spataru

Pret: 50 credite

Numar pagini: 20

Tip fisier: zip

Marime fisier: 3357 kb

In timpul anilor tulburi in care fascismul incepea sa acapareze tot mai mult puterea in stat, corifeii regimului erau ocupati cu exploatarea oportunitatilor de pe planul politic si mai putin de formularea unor principii de baza.

Mai mult, cu timpul, urmand exemplul sindicalistului francez Georges Sorel, Mussolini si partizanii sai au devenit convinsi de faptul ca o noua ordine sociala poate fi instaurata prin distrugerea violenta a vechii societati si o guvernare bazata pe decizii spontate si imprevizibile. De remarcat declaratia dictatorului de pe 23 martie 1921: „Noi nu credem in programe dogmatice, in modele rigide care se doresc impotriva schimbarilor ce au loc intr-o realitate complexa.”

In acelasi sens, cu doar doi ani mai inainte, in 1919, tot Mussolini afirma foarte expresiv ca: „... fascistii sunt tiganii politicii italiene, nefiind legati de niciun principiu fix...” Astfel, devine firesc modul cum aspectul nonconformist al teoriei politice a lui Mussolini si-a gasit ecoul in teoriile estetice ale perioadei, oferind inspiratie pentru o mixtura de idei conservatoare, progresiste si solutii de compromis pentru creionarea arhitecturii acelor ani.

Spiritul clasic care a inceput sa se manifeste in Italia dupa sfarsitul primului razboi mondial, mai intai in pictura sub miscarea „Valori Plastici” condusa de Giorgio de Chirico si apoi in arhitectura odata cu miscarea „Classico Novecento” initiata de arhitectul Giovanni Muzio a fost punctul de plecare atat al Rationalismului italian, cat si a miscarii futuriste. Odata cu absolvirea studiilor din cadrul politehnicii din Milano, un grup de sapte arhitecti manati de idei „rationaliste” s-au autointitulat „Gruppo 7”. Acestia erau: Sebastiano Larco, Guido Frette, Carlo Enrico Rava, Adalberto Libera, Luigi Figni, Gino Pollini si Guiseppe Terragni. Cu totii cautau sa realizeze noi si mult mai rationale sinteze dintre valorile nationale ale clasicismului italian si logica structuralista a erei masinii.

In manifestul lor din 1926 intitulat „Note”, ei si-au luat angajamentul de a explora o zona de mijloc dintre limbajul ezoteric al curentului Novecento, pentru care blocul de apartamente proiectat de Muzzio Cabrutta in Milano constituie un veritabil exemplu, si vocabularul dinamic al formelor industriale specific futuristilor.

 

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Arhitectura Italiei Fasciste". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: ARHITECTURAPROIECTEproiect italia fascista
Jacheta usoara verde oliv inchis Jacheta usoara verde oliv inchis Descriere produs:Tip: jachetaCuloare: verde oliv inchisMaterial: usorDetalii: margini...
Jacheta usoara violet inchis Jacheta usoara violet inchis Descriere produs:Tip: jachetaCuloare: violet inchisMaterial: usorDetalii: margini...
Camasa alba in dungi Camasa alba in dungi Descriere produs:- camasa alba cu dungi albastre- imprimeu text pe partea din spate- guler...