Comunicarea in managementul starilor conflictuale

Incarcat la data: 24 Noiembrie 2010

Autor: alex15mariana

Pret: 100 credite

Numar pagini: 70

Tip fisier: zip

Marime fisier: 114 kb

Notiunea de conflict se refera atat la conflictul cu efecte negative (neproductive) cat si la conflictul pozitiv, cu efecte benefice asupra individului, grupului sau organizatiei. Conflictul pozitiv poate testa ideile, poate stimula generarea de alternative referitoare la o decizie si impedica luarea pripita de decizii; poate ridica nivelul de intelegere a problemelor, poate creste implicarea membrilor grupului, poate stimula interesul si interactiunea, gandirea creativa si deci calitatea deciziilor si aderarea la implementarea lor.

in viata unei unitati, a unui grup, in activitatea profesionala, conflictele sunt inevitabile. Ele pot sa aduca mari prejudicii productivitatii, dar pot fi si sinonime cu dinamismul si progresul.

Sursele de conflict dintr-o unitate nu pot si nu trebuie sa fie eliminate, dar managerul trebuie sa fie in masura sa identifice aceste surse, sa inteleaga natura lor, pentru ca apoi, avand in vedere atat obiectivele unitatii, cat si ale individului, sa poata actiona in vederea reducerii efectelor negative si a folosirii efectelor pozitive. In tot acest proces comunicarea este instrumentul principal. in situatiile care au drept obiectiv concilierea unor puncte de vedere opuse, forma specifica de comunicare folosita este negocierea.

C U P R I N S

Cuprins    2
CAPITOLUL 1
COMUNICAREA IN MANAGEMENTUL STaRILOR CONFLICTUALE    4
1.1 .Relatia comunicare - conflict    5
1.1.1.    Cele doua axiome ale lui Watkins si consecintele lor    5
1.1.2.    Conflictul la nivel intrapersonal si intracomunicare    7
1.1.3.    Conflictul la nivel intrapersonal sau de grup    7
1.1.4.Surse de conflict specifice organizatilor romanesti ale anilor 90    8
1.2.    Dinamica procesului conflictual    10
1.2.1 .Conflictul latent    10
1.2.2.    Conflictul perceput        11
1.2.3.    Conflictul simtit    11
1.2.4.    Conflictul - manifestat (declansat)            12
1.2.5.    Aparitia consecintelor    13
1.2.6.    Prevenirea conflictului negativ    14
1.3.    Moduri de abordare a conflictului    15
1.3.1.    Retragerea    16
1.3.2.    Aplanarea    17
1.3.3.    Fortarea    17
1.3.4.    Compromisul…………………………………………………………………… .18
1.3.5.    Confruntarea    19
1.4.    Strategii de confruntare si rezolvare a conflictului    19
1.4.1. Strategiile de tip castigator - necastigator sau necastigator-necastigator    19
1.4.2.Strategia de tip castigator-castigator    21
1.4.3.Specificul comunicarii in aplicarea strategiei de tip castigator-castigator    23






CAPITOLUL 2
NEGOCIEREA CA FORMA DE COMUNICARE MANAGERIALA    25
2.1.     Atitudine    si comportament in negociere    26
2.1.1    Atitudinea de competitie: negocierea pozitiilor    26
2.1.2.    Atitudinea de colaborare: negocierea principala    28
2.2.    Caracteristicile negocierii pozitiilor    28
2.2.1.Elemente de analiza strategica    29
2.2.2.Informatia            30
2.2.3.Puterea    31
2.2.4    Timpul    33
2.2.5    Tehnici si tactici de negociere a pozitiilor    34
2.2.6    Tactica razboiului psihologic    35
2.3    Caracteristicile    negocierii principale    38
2.3.1. intrebarile……    43
2.3.2.    Argumentarea    45
CAPITOLUL 3
EVALUAREA MUNCII SUBORDONATULUI - SURSA CONFLICTUALa    48
3.1.Evaluarea performantei - instrument in activitatea managerului    49
Rolurile indeplinite de "evaluarea performantei"    49
3.2.Obiective conflictuale in procesul de evaluare a performantei    50
3.3.Intervievarea de evaluare a performantei    53
3.3.1 .Faza preliminara    53
3.3.2.Desfasurarea interviului    55
3.3.3.Secventa de adresare a intrebarilor    57
3.3.4.Formularea    intrebarilor    57
3.3.5.Perturbatii    specifice procesului de intervievare    58
3.3.6.Interpretarea mesajelor neverbale    59
3.4.Intervievarea in sfatuire, indrumare si in disciplinare    59
3.4.1.Specificul interviului de sfatuire si indrumare    60
3.4.2.Specificul interviului de disciplinare    61
CONCLUZII    64
BIBLIOGRAFIE    70
 

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Comunicarea in managementul starilor conflictuale". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: COMUNICAREMANAGEMENTproiect de diploma
Jacheta usoara verde oliv inchis Jacheta usoara verde oliv inchis Descriere produs:Tip: jachetaCuloare: verde oliv inchisMaterial: usorDetalii: margini...
Jacheta usoara violet inchis Jacheta usoara violet inchis Descriere produs:Tip: jachetaCuloare: violet inchisMaterial: usorDetalii: margini...
Camasa alba in dungi Camasa alba in dungi Descriere produs:- camasa alba cu dungi albastre- imprimeu text pe partea din spate- guler...