Evolutia pietei de publicitate in conditiile crizei economice

Incarcat la data: 02 Aprilie 2012

Autor: lucrari licenta

Pret: 50 credite

Numar pagini: 8

Tip fisier: zip

Marime fisier: 433 kb

Anul trecut, cand abia flutura pe la ureche acel zvon ca ar veni o criza economico-financiara puternica, multi spuneau ca Mass-Media romanesti vor fi cel mai putin afectate de aceasta criza. Insa reducerile drastice in bugetele de promovare din sistemul bancar, industria auto si piata imobiliara fac din publicitatea in 2009 o piata caracterizata de ingrijorare, dar si de speranta.

Efectele crizei financiare mondiale imping piata publicitatii din Romania spre o crestere cel mult moderata in anul care urmeaza. "Sper ca anul viitor sa avem abilitatea de a evita scaderea totala a investitiilor media fata de 2008. Cred ca vom avea o crestere moderata a pietei", spune Maria Tudor, Managing Director Zenith Media, potrivit Adevarul.

Pe de alta parte, Carmen Lixandru, General Manager MediaCom Romania, avanseaza o scadere de 10-15% fata de 2008. Iar, Stefan Iordache, COO Leo Burnett, considera ca, in conditiile cunoscute in prezent, piata nu va scadea.

Totusi, cei care vor ajuta la sustinerea pietii sunt clientii, cu bugetele lor din categoriile stabile(mancaruri, bauturi), acestia stabilind aproximativ 50% din totalul pietei de media. Iar daca bugetele acestor clienti nu acopera pierderile, atunci piata s-ar putea confrunta cu o scadere severa de pana la 10%.


Criza economica a intors companiile din domeniul productiei publicitare la nivelul anului 2007. Dupa primele sase luni, companiile de productie publicitara inregistreaza scaderi cuprinse intre 25%-50% ale cifrei de afaceri. Vasile Oesdean, directorul de vanzari al companiei Terranita Trading, estimeaza ca piata productiei publicitare va scadea in 2009 cu 50%-55%.

Cecilia Minculescu, director executiv La Strada, spune ca in 2009 clientii s-au axat numai pe materiale de tip basic, cu preturi foarte scazute si tiraje mari. Vasile Oesdean crede ca situatia isi va reveni la finalul anului viitor.

Daca anul trecut companiile care activeaza pe piata productiei publicitare inregistrau un boom, cu cresteri de pana la 60% ale cifrei de afaceri, o parte datorandu-se si alegerilor locale si parlamentare, anul acesta situatia s-a intors la 180 de grade. Directorul de vanzari al companiei Terranita Trading, Vasile Oesdean, crede ca piata productiei publicitare va scadea in 2009 cu 50%-55% comparativ cu 2008. Dupa prima jumatate a anului, reprezentantul Terranita Trading spune ca „primele trei luni au mers prost, iar ultimele trei luni se incadreaza la binisor”.

Cifra de afaceri a companiei Terranita Trading, una dintre primele firme de pe piata de profil, a fost in 2007 de aproximativ 3,5 milioane de euro, iar in 2008 a crescut cu aproape doua milioane de euro. Anul acesta, Vasile Oesdean considera ca cifra de afaceri se va situa in jurul valorii de 2,5-3 milioane de euro. Acesta crede ca piata productiei publicitare si-ar putea reveni la sfarsitul anului viitor.
 

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Evolutia pietei de publicitate in conditiile crizei economice". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: PROIECTPROIECTEPUBLICITATEproiect economie
Jacheta usoara verde oliv inchis Jacheta usoara verde oliv inchis Descriere produs:Tip: jachetaCuloare: verde oliv inchisMaterial: usorDetalii: margini...
Jacheta usoara violet inchis Jacheta usoara violet inchis Descriere produs:Tip: jachetaCuloare: violet inchisMaterial: usorDetalii: margini...
Camasa alba in dungi Camasa alba in dungi Descriere produs:- camasa alba cu dungi albastre- imprimeu text pe partea din spate- guler...