Studiu de caz - Internationalizarea companiei Rompetrol

Incarcat la data: 17 Octombrie 2011

Autor: Stratila Liliana

Pret: 100 credite

Numar pagini: 68

Tip fisier: zip

Marime fisier: 230697 kb

5 (1 review)

Lider in domeniul petrolier regional, Rompetrol este o companie multinationala, care cunoscut o evolutie in timp din punct de vedere a structurii cat si a dinamicii performantelor. Grupul are 40 de firme membre, organizate in patru Entitati de Afaceri: Retail & Marketing, Rafinare, Trading si Upstream (Explorare si Productie).


Unitatea de afaceri Retail si Marketing este nucleul Rompetrol prin care se obtin pentru produsele cea mai mare marja neta. Principalele tipuri de operatiuni efectuate  de unitate sunt cele de import si de export de bunuri de consum.


Expansiunea regionala ramane o constanta intre obiectivele strategice ale Grupului. Rompetrol desfasoara activitati in 13 state, printre care se numara Georgia, Albania, , Moldova, Ucraina, Elvetia, Libia, Rusia, Kazakhstan, Bulgaria. Rompetrol reprezinta chintesenta succesului corporativ romanesc si este promotorul incontestabil al valorilor locale specifice, cizelate si adaptate noilor realitati economice globale. Strategia de crestere a Grupului Rompetrol a dat semnalul maturizarii capitalului romanesc, compania fiind cel mai reprezentativ exponent al globalizarii mediului de afaceri romanesc si actionand ca un catalizator al expansiunii regionale a acestuia.


In 2010 Grupul Rompetrol si-a continuat expansiunea facand pasi semnificativi pentru a deveni prima companie multinationala avand ca baza de pornire Compania franceza Deyneff. Pe aceasta piata compania intentioneaza sa desfasoare operatiuni de vanzare en-gros si en-detail ale companiei franceze cu activitatile proprii de rafinare, ceea ce va oferi companiei acces pe piata vest-europeana.


Rompetrol Downstream, divizia de retail a Grupului Rompetrol, opereaza o retea de circa 250 de benzinarii la nivel national. in anul 2010, divizia a realizat o cifra de afaceri de 432 milioane lei, cu un profit brut de 405 milioane lei .


Pentru realizarea performantelor financiare s-au luat in calcul indicatorii sintetici ca: rentabilitatea, profitabilitatea, solvabilitatea si lichiditatea.

 

Capitolul 1
Prezentarea generala a companiei Rompetrol


Grupul Rompetrol este o companie multinationala, cu activitati in 12 tari si cu o puternica baza operationala in regiunea Marii Negre si a Marii Mediterane. Lider in domeniul petrolier regional, Rompetrol este una din cele mai cunoscute marci românesti pe plan international.

 

Cele 46 de firme care alcatuiesc Grupul Rompetrol activeaza in principal in rafinare si marketing, cu implicare in proiecte complementare din explorare si productie, distributie, servicii industriale, mentenenta, management al proiectelor, logistica, servicii de ecologie industriala si alte servicii conexe, in Franta, România, Spania si Sud-Estul Europei. in 2007, KazMunaiGaz cumpara 75% din actiunile Grupului devenind actionarul majoritar, iar in 2009 achizitioneaza restul de 25% din actiuni.


Compania Rompetrol a fost infiintata in anul 1974 ca sa exporte know-how-ul românesc in domeniul industriei de petrol si gaze pe plan international. A avut lucrari de: constructie conducte, foraj, constructie rezervoare de depozitare in Libia, Iordania, Yemen, Egipt. in anul 1993, compania este privatizata prin metoda MEBO, iar cifra de afaceri scade in urmatorii ani la aproximativ 6 milioane de dolari. (Rafinaria Petromidia nu facea parte din companie). in anul 1998 Dinu Patriciu cumpara pachetul majoritar de actiuni impreuna cu un grup de investitori.

 

In anul 1999 Rompetrol cumpara Rafinaria Vega, unicul producator de solventi de polimerizare, benzina de extractie, white spirits, diverse categorii speciale de bitum si catalizatori pentru sectoarele de procesare a titeiului si petrochimice. in anul 2000 este creat holding-ul Rompetrol Group B. V., cu sediul central in Amsterdam, Olanda, care include firma Rompetrol si companiile asociate. Este achizitionata compania Petros (in prezent Rompetrol Well Services) – furnizor unic de servicii si echipamente (inchiriere) pentru sondare si foraj.


Cea mai importanta achizitie a grupului a fost cumpararea rafinariei Petromidia, in anul 2001.
 

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Studiu de caz - Internationalizarea companiei Rompetrol". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: COMPANIERompetrolstudiu de caz
Sandale casual dama ECCO Touch Plateau (Negre) Sandale casual dama ECCO Touch Plateau (Negre) Sandalele ECCO Touch Plateau sunt confectionate din piele moale cu detalii metalice(tinte). Sunt...