Managementul calitatii serviciilor

Incarcat la data: 20 Februarie 2012

Autor: Costy Costina N

Pret: 80 credite

Numar pagini: 38

Tip fisier: zip

Marime fisier: 83494 kb

Conceptul de Management al Calitatii
J. M. Juran sustine ca “ managementul calitatii are trei functii: planificarea, tinerea sub control si imbunatatirea calitatii”.  Acesta a propus patru niveluri de planificare a calitatii:


1. nivelul muncitorilor;
2. nivelul departamental;
3.  nivelul multifunctional;
4.  nivelul corporativ sau de divizie.


Sistemul de Management al Calitatii in organizatii are ca scop integrarea tuturor elementelor care influenteaza calitatea unui produs sau serviciu oferit de o firma.


Majoritatea producatorilor sau furnizorilor de servicii doresc sa obtina calitate si depun eforturi considerabile pentru a atinge acest obiectiv. O mare parte a eforturilor se indreapta catre activitati de verificare si remediere a rebuturilor in timpul fabricatiei. S-a dovedit insa ca numai controlul calitatii nu poate rezolva calitatea unui produs sau serviciu.

 

Calitatea unui produs si in general a tuturor activitatilor trebuie sa fie proiectata si fabricata. Constientizarea calitatii trebuie sa inceapa cu identificarea clara a cerintelor clientului, a cerintelor de reglementare (norme, legi, standarde aplicabile, etc.). Acest efort de constientizare trebuie sa treaca prin diferite stadii, incepand cu analizarea cerintelor clientilor, a cerintelor de reglementare si continuand cu toate celelalte procese interne ale societatii implicate in realizarea produsului / serviciului.

 

Domeniile functionale si activitatile incluse in abordarea SMC sunt urmatoarele:
(vezi si fig.1)
-     Marketingul si prospectarea pietei;
-     Analiza cerintelor clientilor si a cerintelor de reglementare;
-     Comunicarea cu clientul;
-     Proiectarea si dezvoltarea;
-     Aprovizionarea;
-     Planificarea proceselor de realizare efectiva a produselor;
-     Realizarea efectiva a produselor/serviciilor;
-     Verificarea, incercarea, examinarea;
-     Pastrarea produselor (ambalare, conservare, depozitare, etc);
-     Livrare, distributie;
Conceptele moderne de management al calitatii prevad pe langa functiile prezentate anterior si o serie de alte functii ca de exemplu:
-     Managementul resurselor (umane, de infrastructura, mediu de lucru);
-     Monitorizarea si masurarea proceselor SMC;
-     Masurarea gradului de satisfactie al clientilor;
 

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Managementul calitatii serviciilor". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: MANAGEMENTPROIECTcalitatea serviciilor