Marketing - concepte generale

Incarcat la data: 16 Ianuarie 2011

Autor: Todoran Andrei

Pret: 80 credite

Numar pagini: 31

Tip fisier: zip

Marime fisier: 156 kb

Marketingul nu isi are originea in producerea unui fenomen izolat, ci se poate spune ca primele elemente de marketing sunt concomitente cu existenta comertului. Dar au trebuit sa existe anumite cauze care sa conduca la infiriparea acestei discipline-stiinta dupa unii autori - prin acumularea unor date, apoi perfectionarea lor si ajungerea in final la un domeniu de sine statator.


Cu mult timp in urma productia era realizata in mici ateliere mestesugaresti, in care mesterul realiza bunurile materiale de care societatea avea nevoie. Cantitatea de bunuri realizata era dictata de forta bratelor ce actiona asupra uneltelor si prin urmare era limitata, ceea ce inseamna ca si cantitatea de bunuri era modesta, mai mica decat cererea. in concluzie se poate spune ca cei care dictau pietei erau producatorii si prin urmare piata era a producatorului.


Revolutia industriala a determinat mari prefaceri asupra modului de productie, avand urmatoarele efecte:


- sporirea productiei;


- diminuarea costurilor de productie;


- imbunatatirea calitatii;


- productia in serie;


- reproductibilitatea;


- standardizarea.



In concluzie, se realizeaza o productie mai mare cu acelasi numar de muncitori, ceea ce are drept urmare cresterea ofertei. In aceste conditii marketingul, ale carui prime elemente scrise apar in anul 1935 in cartea lui Liskowski: “Primatul vanzarii”, nu reprezinta altceva decat strategia unei intreprinderi in conditiile existentei  “pietei cumparatorului”, arta de a descoperi clienti, de a descoperi noi piete, de a mentine si cultiva piete traditionale. Ei presupun, inainte de toate, cunoasterea profunda exigentelor si tendintelor pietei, si pe baza ei, estimarea posibilitatilor de vanzare a unui produs inainte de lansarea in fabricatie, orientarea productiei in conformitate cu structura si dimensiunile cererii, stabilirea unei strategii de pret, promovare si distributie, utilizare a unor instrumente eficiente de promovare a produselor.

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Marketing - concepte generale". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: proiect marketingconcepte generale
Sutien Triumph Julia Light Beige Sutien Triumph Julia Light Beige Sutien bej deschis cu detalii din dantela, armatura si bretele ajustabile. 48% poliamida, 44%...
Chiloti Triumph Anna Dark Blue Chiloti Triumph Anna Dark Blue .. 82% poliamida, 18% elastan
Chiloti Triumph Erin Dark Beige Chiloti Triumph Erin Dark Beige .. 82% poliamida, 18% elastan