Proiect merchandising

Incarcat la data: 12 Aprilie 2011

Autor: carmen bubu

Pret: 80 credite

Numar pagini: 65

Tip fisier: zip

Marime fisier: 92 kb

Amplasarea supermarketului << Salis >> este in judetul Iasi, in locul fostei fabrici de bere Zimbru din apropierea campusului Tudor Vladimirescu.

Obiectul disciplinei: realizarea unui proiect
Obiectivul proiectului: realizarea unui magazin de talie mare care sa cuprinda  5 raioane (alimentar, igiena-intretinere-cosmetica, audio-video-electrocasnice si bazar).


Problema proiectului:
O suprafata de vanare amplasata numai la nivelul solului trebuie organizata in functie de principiile si regulile merchandisingului.
Suprafata ocupata numai pentru vanzare este de 3500 m2. In anul 2005 s-a inregistrat un randament mediu global de 31600 RON vanzari/m2. Supermarketul ofera clientilor sai produse din urmatoarele grupe sortimentale: alimente, confectii, incaltaminte, uz casnic, papetarie, articole sportive, cosmetica, igiena-intretinere, aparatura video, electrocasnice.  In suprafata de vanzare sunt organizate 5 raioane care grupeaza marfuri de acelasi tip dupa cum urmeaza:

•    Raionul alimentar
•    Raionul igiena-intretinere-cosmetica
•    Raionul confectii-incaltaminte
•    Raionul audio-video-electrocasnice
•    Raionl bazar

Ponderea incasarilor din anul anterior pe fiecare din cele 5 raioane este prezentata in tabelul urmator:

NR.
CRT.    DENUMIRE RAION    PROCENTAJ INCASARI    SUPRAFATA OCUPATA

1    Alimentar                                         38%                              50%
2    Confectii,incaltaminte                     18%                             12%
3    Bazar                                                   9%                               5%
4    Igiena,intretinere,cosmetica         24%                              20%
5    Audio,video,electrocasnice            11%                             13%

Schita magazinului este realizata printr-o reorganizare a suprafetei de vanzare iar criteriul urmarit in acest sens este criteriul incasarilor. In cadrul realocarii se va tine cont de incadrarea holului, suprafata acestuia fiind realocata proportional de la fiecare raion in parte.

Cerinte:
Se va stabili o schita a magazinului, respectand suprafetele alocate; in interiorul suprafetei de vanzare se va face alocarea suprafetelor pe raioane pornind de la procentajul de incasari pe care-l aduce; Se va tine cont de existenta unui hol de acces si evacuare, a carui suprafata intra in suprafata de vanzare si care va fi scazuta proportional din suprafata fiecarui raion;

 

Se va tine cont de numarul caselor de marcat; Se va tine cont de tendinta naturala a oamenilor de a se intoarce spre dreapta; Amplasarea raioanelor – in interiorul suprafetei de vanzare exista zone calde (circulate mai mult de cumparatori si cu un potential al vanzarilor mai mare) si zone reci (frecventate mai putin de cumparatori si cu un potential al vanzarilor mai scazut)

 

Nu se vor amplasa raioanele cu vanzari scazute in zonele reci ale magazinului! Ideea de baza in amenajarea generala a suprafetei de vanzare si apoi a raioanelor este de a determina clientul sa circule cat mai mult pe suprafata de vanzare;


Nu exista separatii intre raioane! Se va da un nume magazinului.
 

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Proiect merchandising". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: MAGAZINmerchandisingsupermarket
Sutien Triumph Julia Light Beige Sutien Triumph Julia Light Beige Sutien bej deschis cu detalii din dantela, armatura si bretele ajustabile. 48% poliamida, 44%...
Chiloti Triumph Anna Dark Blue Chiloti Triumph Anna Dark Blue .. 82% poliamida, 18% elastan
Chiloti Triumph Erin Dark Beige Chiloti Triumph Erin Dark Beige .. 82% poliamida, 18% elastan