Proiect practica - elaborarea strategiei de marketing

Incarcat la data: 11 Noiembrie 2011

Autor: Radu Cristian

Pret: 50 credite

Numar pagini: 32

Tip fisier: zip

Marime fisier: 788450 kb

CAPITOLUL I
INTRODUCERE – IMPORTANTA STRATEGIILOR DE PIATA PENTRU INTREPRINDEREA MODERNA
 


Intreprinderea moderna actioneaza, in general, intr-un mediu dinamic, cu multiple schimbari, la care ea este obligata sa se adapteze si in acest sens firma trebuie sa-si integreze toate actiunile sale intr-o conduita cu trasaturi durabile, subordonate unor obiective pe termen lung, adica sa elaboreze o politica unitara, coerenta, care este politica de marketing.


Fiecare actiune a intreprinderii rezulta finalmente din intalnirea unor nevoi de consum cu stiinta de a le satisface la un nivel cat mai bun, deci, practic, din confruntarea directa a cererii cu oferta. Pentru a realiza acest lucru este foarte important pentru intreprindere sa realizeze doua lucruri foarte importante:


• sa studieze si sa inteleaga piata pe care actioneaza;
• sa-si adapteze activitatea astfel incat sa poata fructifica cele mai bune oportunitati ale pietei.

 

Pentru a realiza aceste lucruri este necesara o viziune strategica asupra propriei activitati, viziune care este impusa tot mai mult de situatiile noi in care isi desfasoara activitatea. Este vorba deopotriva, de analiza evolutiei in timp si spatiu atat a resurselor interne ale firmei cat si a celor externe acesteia. Identificarea si materializarea obiectivelor majore ale intreprinderii, circumscrise unei viziuni strategice, precum intarirea pozitiei pe piata, cresterea cifrei de afaceri, imbunatatirea performantelor de eficienta etc. reprezinta obiective ale politicii de marketing ale oricarei organizatii economice.

 


In conditiile in care, incepand cu anul 1991, intreprinderile nu mai primesc indicatori si sarcini dintr-un plan centralizat, ci isi orienteaza activitatea in functie de posibilitatile proprii si de cerintele pietei, stabilirea unei strategii clare, realiste, devine absolut necesara.

 


Strategia de piata reprezinta elementul cel mai important al politicii de marketing, avand in vedere faptul ca numai printr-o adaptare dinamica la mediul economico-social este posibila si fundamentarea corecta si a celorlalte componente. Strategia de piata indica atitudinea si conduita intreprinderii fata de fizionomia, exigentele si tendintele evolutiei pietei.

 

Prin punerea ei in practica, aceasta strategie, poate sa conduca la un sistem adecvat de raporturi, intre intreprindere si piata, capabil sa asigure fructificarea maxima a potentialului pietei. Ea va trebui sa reuneasca toate functiile marketingului: studierea cerintelor pietei, adaptarea activitatii economice la aceste cerinte, satisfacerea lor in conditiile obtinerii unei eficiente cat mai buna pentru intreprindere.


 

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Proiect practica - elaborarea strategiei de marketing". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: MARKETINGPROIECTstrategie