Promovarea vanzarilor - marketing

Incarcat la data: 03 Decembrie 2009

Autor: comenzilucrari

Pret: 100 credite

Numar pagini: 62

Tip fisier: zip

Marime fisier: 109 kb

3 (1 review)

Promovarea vanzarilor cuprinde ansamblul metodelor si tehnicilor care vizeaza stimularea rapida si provizorie a comportamentului efectiv prin oferirea unor avantaje financiare sau materiale. Prin acest mijloc se modifica oferta de baza a intreprinderii si se propune o oferta promotionala temporara. Promovarea vanzarilor este considerata ca fiind un ansamblu de tehnici care imbogatesc continutul ofertei, venind cu ceva in plus fata de concurenta, la nivelul produsului, al pretului si al distributie.


Prezenta lucrare doreste sa prezinte si sa analizeze activitatea de promovare a vanzarilor desfasurata la o societate comerciala ce are ca obiect de activitate  importul si distributia produselor cosmetice si de igiena si intr-o mica masura importul si distibutia de articole pentru pescuit sportiv. In prima parte a lucrarii  care cuprinde primele trei capitole, este prezentata abordarea teoretica a promovarii vanzarilor, a tehnicilor de promovare existente.


In capitolul intai este aratat rolul promovarii, obiectivele sale generale si locul ce trebuie acordat promovarii vanzarilor in planul strategic  global al intreprinderii. Al doilea capitol face o clasificare a tehnicilor de promovare a vanzarilor in functie de cele mai utilizate criterii, iar in al cel de-al treilea capitol sunt prezentate cele mai larg folosite tehnici de promovare a vanzarilor.


A doua parte a lucrarii face prezentarea firmei ce se doreste a fi studiata din punct de vadere al promovarii vanzarilor, al tehnicilor folosite de catre aceasta. in capitolul patru este aratat obiectul de activitate, relatiile firmei cu partenerii,  si este realizata o analiza succinta a situatiei financiare a societatii.


Cele mai importante elemente ale mixului de marketing: gama de produse, politica de pret, distributia si canalele de distributie fac obiectul capitolului cinci.


Promovarea vanzarilor, tehnicile de promovare folosite de catre societatea analizata si rezultatele actiunilor initiate in vederea promovarii sunt prezentate in capitolul sase al lucrarii, capitolul sapte concluzionand asupra activitatii firmei si aducand unele recomandari in ceea ce priveste posibilitatea extinderii metodelor folosite in promovare.


CUPRINS


INTRODUCERE…………………………………………………………………………………5


1.PROMOVAREA VaNZaRILOR iN POLITICA DE MARKETING A   INTEPRINDERII…………………………………………………………………………….6


1.1Continutul si obiectivele promovarii vanzarilor……………………………………………...6


1.2Promovarea vazarilor in planul strategic global al inteprinderii……………………...……..10


2.TIPOLOGIA TEHNICILOR DE PROMOVARE A VaNZaRILOR……………………..14


2.1.Clasificarea in functie de natura avantajelor…………………………………………...14


2.1.1.Promovarea prin pret……………………………………………………………14


2.1.2.Promovarea prin obiect………………………………………………………….14


2.1.3.Promovarea prin intermediul jocurilor…………………………………………..15


2.2.Clasificarea in functie de pozitia fata de produs………………………………………..15


2.2.1.Tehnici de promovare sustinute de produs………………………………………15


2.2.1.1.Reducerile temporare de pret……………………………………………15


2.2.1.2.Primele si cadourile……………………………………………………...16


2.2.1.3.Concursuri, jocuri, loterii………………………………………………..16


2.2.2.Tehnici care urmaresc atragerea tintei catre produs…………………………….17


     2.2.2.1 Punerea in valoare a produselor la locul vanzarii……………………………17


    2.2.2.2. Publicitatea directa………………………………………………………….18


2.3.Tehnici promotionale combinate……………………………………………………….18


2.3.1.Combinatii intre tehnici diferite…………………………………………………19


2.3.2.Operatiuni multimarci……………………………………………...……………19


2.3.3.Sisteme multimarci……………………………………………………………...20


3.TEHNICI UZUALE DE PROMOVARE A VaNZaRILOR………………………………..21


     3.1.     Reducerile temporare de pret………………………………………………………...21


           3.1.1.   Ofertele speciale…………………………………………………………………21


           3.1.2.   Cupoanele (bonurile de reducere)………………………………………………..22


3.1.3.Ofertele de rambursare…………………………………………………………..23


3.1.4.Rabaturile decalate in timp (remizele)…………………………………………..24


3.1.5.Vanzarile grupate ( in loturi)……………………………………………………25


3.1.6.Vanzarile combinate…………………………………………………………….26


3.1.7.Achizitionarea aparatelor uzate…………………………………………………26


3.1.8.Rabaturile cantitative……………………………………………………………26


3.2.Primele si cadourile………………………………………………………………….27


     3.2.1.   Primele directe…………………………………………………………………...27


     3.2.2.   Punctele cadou…………………………………………………………………...28


3.2.3.Primele exceptionale (vanzari exceptionale la pret redus)………………………29


3.3.Concursuri , jocuri, loterii……………………………………………………………29


     3.3.1.   Concursurile promotionale…………………………………………………….…29


     3.3.2.   Jocurile si loteriile………………………………………………………………..31


3.4.incercari gratuite……………………………………………………………………..33


     3.4.1.   Esantionarile……………………………………………………………………...33


     3.4.2.   Degustarile………………………………………………………………………..34


3.4.3.Demonstratiile……………………………………………………………………34


3.4.4.incercarile gratuite……………………………………………………….………34


3.5.Punerea in valoare a produselor la locul vanzarii…………………………………….35


     3.5.1.   Tehnicile de merchandising…………………………………………………...….35


     3.5.2.   Publicitatea la locul vanzarii……………………………………………………...36


3.6.Publicitatea directa……………………………………………………………………36


3.7.Combinatii intre tehnici diferite………………………………………………….…38


3.8.Operatii multimarci………………………………………………………………....39


4.PREZENTAREA ŞI ANALIZA ACTIVITatII SOCIETatII TIMBURG……….....40


4.1.Prezentarea, obiectul de activitate si organizarea societatii Timburg SRL……..…..40


4.2.Evolutia personalului si a bazei tehnico-materiale……………………………..…..41


4.3.Piata, relatiile cu furnizorii si clientii, alte colaborari……………………………....41


     4.3.1.   Furnizorii……………………………………………………………………..…42


     4.3.2.   Clientii…………………………………………………………………...………42


4.3.3.Colaborarii cu alte institutii………………………………………..………...….43


4.4.Analiza situatiei financiare a societatii………………………………………………44


     4.4.1    Ratele de structura ale bilantului………………………………………………...44


     4.4.2.   Analiza lichiditatii si solvabilitatii……………………………………….………46


4.4.3.Ratele de gestiune………………………………………………………………..47


4.4.4.Analiza ratelor de rentabilitate……………………………………………….….49


5.ACTIVITATEA DE MARKETING iN CADRUL SOCIETatII………………..…….50


5.1.Produsul si gama de produse distribuite de catre SC TimburgSRL……….…………50


5.2.Politica de pret………………………………………………………………….…….52


5.3.Distributia si canalele de distributie………………………………………………….53


5.4.Comunicatia publicitara si sponsorizarea……………………………………………54


6.PROMOVAREA VaNZaRILOR………………………………………………………55


6.1.Tehnici de promovare folosite de catre SC Timburg SRL si efectele promovarilor. ..55


     6.1.1.   Primele directe……………………………………………………………………55


     6.1.2.   Reducerile temporare de pret-ofertele speciale......................................................57


6.1.3.Promovarea prin pret-ofertele grupate…………………………………………...59


6.1.4.Jocuri promotionale la radio……………………………………………………...60


CONLUZII ŞI PROPUNERI……………………………………………………………………61


BIBLIOGRAFIE…………………………………………….………………………………….63

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Promovarea vanzarilor - marketing". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: PromovareVanzariproiect marketing
Pulover cu aspect catifelat si aplicatii cu margele Pulover cu aspect catifelat si aplicatii cu margele CaracteristiciTip: puloverGen: feteculoare: gri inchisMaterial: bumbacStil: casualCroiala:...
Rochie Black Flower Rochie Black Flower O alegere eleganta cu o nota joviala este aceasta rochie scurta, mulata cu maneci trei sferturi....