Proiect tehnici promotionale

Incarcat la data: 11 Noiembrie 2011

Autor: Radu Cristian

Pret: Gratuit

Numar pagini: 5

Tip fisier: zip

Marime fisier: 18273 kb

PSIHOLOGIA RECLAMEI

A. Nevoia de psihologie in domeniul reclamei

In timp ce personalul de marketing pune accentul pe coordonatele economice ale pietei in care lanseaza oferta , creatorii de reclama se concentreaza asupra psihologiei consumatorilor . Ei incearca sa descifreze fenomenele psihice determinate de receptarea mesajelor publicitare in general , pentru a putea anticipa raspunsul comportamental al publicului la reclama pe care o concept . Terenul de actiune al reclamei este deci mentalul clientelei vizate.


Intentia de cumpararea a unui produs/serviciu este rezultatul mai multor procese mentale , declansate de situatia-stimul  , definite ca un complex de conditii ce determina un raspuns din partea consumatorilor . Asa cum au observat  B. Mullen si C. Johnson in 1990 , intentia de cumparare este rezultatul unui ansamblu de procese psihice din care fac parte perceptia , cunoasterea , memorarea , invatarea , emotia si motivatia.


Designerii de reclama au inteles ca premise persuasivitatii unui mesaj publicitar este cunoasterea comportamentului de cumparare si a mentalitatii consumatorilor . Ei sunt interesati sa afle ce procese au loc in mintea receptorilor de reclama , pentru a putea prevedea comportamentul de cumparare determinat de aceste procese . Ele sunt in mare masura dependente de cerintele , valorile , normele si traditiile mediului in care traiesc consumatorii – tinta.


Pentru a reusi sa influenteze cu certitudine comportamentul de cumparare al clientelei , designerul trebuie sa recurga la o investigatie sistematica a caracteristicilor psihografice ale cumparatorilor,  la studierea motivatiei , a intereselor si asteptarilor lor .


In esenta , rolul reclamei este de a-i ajuta pe consumatori sa se orienteze mai usor si mai repede in multitudinea ofertelor de produse si servicii lansate pe piata .
 

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Proiect tehnici promotionale". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: CONSUMATORIRECLAMAPSIHOLOGIE
Sandale casual dama ECCO Touch Plateau (Negre) Sandale casual dama ECCO Touch Plateau (Negre) Sandalele ECCO Touch Plateau sunt confectionate din piele moale cu detalii metalice(tinte). Sunt...