Biserica si statul

Incarcat la data: 25 Noiembrie 2009

Autor: marian

Pret: 100 credite

Numar pagini: 159

Tip fisier: zip

Marime fisier: 276 kb

Exista o criza integrala si integratoare, un fel de „black hole”, care inghite, modifica si apoi anihileaza. Dinauntrul vartejului” neantizarii generalizate, razbat disonant „urletele de manie”, apelurile disperate ale „atomilor” sociali, culturali, religiosi... Criza nu mai e ceva nou, este ceva panistoric. Daca cineva se trezeste si spune ca „suntem in criza!”, nu il crede nimeni, in sensul ca nu-l intelege sau nu vrea sa-l inteleaga. Sa spui ca „e criza, dom'le!” este un truism. Tocmai de aceea nu mai poate fi crezut.

 „Petrecerea” panistorica in criza netezeste asperitatile sensibilitatii superioare ale „cetateanului” si totodata, in cazuri cu totul exceptionale, sensibilitatea poate fi activata providential in „persoane”. „Persoanele” pot urma sau nu sensibilitatii intrinsece de a denunta „le mal du siecle”. Pot sa o denunte in doua directii, urmand instanta "infailibila" a „ratiunii”, a desteptaciunii de tip „zoologic” a propriei „inteligente” (creierul produce idei, concepte, sisteme infailibile, asa cum stomacul produce sucul gastric pentru a dizolva alimentele ingerate; sau poate urma instanta de drept infailibila a unicei Inteligente necontingente printr-o legatura personalist-sinergetica si despatimita cu Aceasta.

Si vulgul, socialul, „societatea civila”, „comunitatea”, etc. descopera tragedia vietuirii, caderii in istorie, plangandu-se ca „toate merg prost”. Aceasta nu comporta dimensiuni metafizice, ci de-a dreptul biologice. Constatarea nu transforma cuvantul golit de esenta, ci numai cuvantul esential, constructiv, factic.
Suportul cuvantului este persoana. Personalitatea da caracter personal  existentei (entitatii individului). Caracteristic persoanei este alteritatea si constiinta de sine. Acestea nu sunt, din nou, un produs al gandirii, o functie a creierului, (a inteligentei), si aici ne referim la constiinta propriei identitati, ego, existente 1. Persoana implica in virtutea alteritatii sale alta\alte persoana\personae (persoana – persona, ?????????- de la ???? –???? = a sta fata in fata) 2.

Persoana poate fi religios-profetica, politica, culturala, poate fi individuala sau colectiva, in nici un caz una universala. Persoana are unicitate. Unicitatea da numele 3. Deci nu vorbim despre „ceva” abstract, ci despre „ceva” concret. Asertiunile intelectualiste, in ceea ce priveste problema persoanelor, nu au loc in abordari filosofico-politice determinist-rationaliste.

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Biserica si statul". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: PROIECTBISERICAteologie
Sandale casual dama ECCO Touch Plateau (Negre) Sandale casual dama ECCO Touch Plateau (Negre) Sandalele ECCO Touch Plateau sunt confectionate din piele moale cu detalii metalice(tinte). Sunt...