Marketing turistic

Incarcat la data: 06 Octombrie 2011

Autor: chis vladut

Pret: Gratuit

Numar pagini: 9

Tip fisier: zip

Marime fisier: 20919 kb

Definitia turismului


Calatoriile si turismul reprezinta, in esenta, o piata pe care se manifesta cererea consumatorilor pentru o mare varietate de produse si servicii. Aceasta piata prezinta un interes deosebit in majoritatea tarilor, interes datorat ritmului sau de crestere si dimensiunilor actuale, potentialului sau de crestere viitoare, contributiei sale la dezvoltarea economica exprimata in termeni de investitii, locuri de munca create si venituri, efectelor sale asupra comunitatilor-gazda precum si impactului asupra mediului inconjurator. Unele din aceste efecte sunt pozitive, altele sunt fara indoiala negative si daunatoare.

 

Marketingul este un subiect de preocupare majora pentru activitatea de turism intrucât el este principalul instrument de influentare a dimensiunilor si componentelor acestei uriase piete.


Definirea turismului pentru scopurile acestui curs pleaca de la clasificarile de baza adoptate in 1963 si 1968 de OMT si utilizate in majoritatea statelor din lume. Aceasta clasificare utilizeaza drept criterii 1). motivul si 2). durata sejurului (voiajului).

1) Motivul sejurului ne ajuta sa distingem grupurile de calatori care fac si care nu fac parte din categoria turistilor.
a) Nu fac parte din categoria turistilor: muncitori straini, imigrantii, nomazii, refugiatii, pasagerii in tranzit precum si persoanele care presteaza o munca remunerata in spatiul avut in vedere: diplomati, atasati militari, alti membri ai ambasadelor sau consulatelor etc.


b) Fac parte din categoria turistilor persoanele care calatoresc in scopuri cum ar fi: petrecerea timpului liber, recreere, sport, mitinguri, congrese, studii, vizitarea rudelor si a prietenilor, afaceri, motive profesionale, realizarea de tratamente medicale, pelerinaje s.a.m.d.


In categoria turistilor mai sunt inclusi: strainii nonrezidenti, nationalii rezidenti in afara, membrii echipajelor mijloacelor de transport strainecare apeleaza la serviciile de cazare si masa din locul respectiv precum si vizitatorii de scurta durata.


 

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Marketing turistic". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: MARKETINGCONSUMATORITURISM
Sandale casual dama ECCO Touch Plateau (Negre) Sandale casual dama ECCO Touch Plateau (Negre) Sandalele ECCO Touch Plateau sunt confectionate din piele moale cu detalii metalice(tinte). Sunt...