Ce sa faci ca sa dormi bine noaptea

Ce sa faci ca sa dormi bine noaptea 4 2
4 stele

1485 vizualizari  |  Fii primul care comenteaza

Ce sa faci ca sa dormi bine noaptea

Ti se intampla frecvent sa te zvarcolesti in pat toata noaptea, fara sa pui geana pe geana? Inseamna ca a sosit momentul sa intreprinzi cateva modificari in rutina ta zilnica, pentru ca mos Ene sa te viziteze din nou la lasarea noptii. Iata, asadar, ce ai putea sa faci ca sa dormi bine noaptea!


Asigura-te ca dormitorul iti ofera toate conditiile unui somn odihnitor

Un prim pas catre un somn de calitate noapte de noapte este amenajarea corespunzatoare a camerei in care te odihnesti, in speta dormitorul. Pentru inceput, este necesar sa pui la ferestre draperii groase, care sa blocheze orice raza de lumina (luminozitatea crescuta din incapere iti pericliteaza somnul odihnitor).

De asemenea, inainte de culcare, fa-ti un obicei din a inchide toate aparatele electronice din incapere - TV-ul, calculatorul etc. Retine ca led-urile acestora (lumintele acelea verzi, rosii ori portocalii) il pot alunga, la randul lor, pe mos Ene.

Nu uita sa setezi si o temperatura optima in interiorul dormitorului inainte de culcare. Daca iti este prea cald sau prea frig, risti sa adormi cu greutate si sa te trezesti in timpul noptii.


Mananca putin inainte de culcare

Chiar daca nu ai bagat nimic in gura toata ziua, nu navali asupra frigiderului cu 15 minute inainte de a te baga in pat! Stomacul plin iti va da cosmaruri si, implicit, iti va strica somnul de frumusete.

In schimb, alege sa consumi alimente usoare si, in masura in care este posibil, cel mai tarziu cu 2-3 ore inainte de a te culca. Bineinteles, evita cu orice pret si bauturile cu cofeina: cafeaua, ceaiurile verzi si negre, sucurile tip Coca-Cola.


Linisteste-te inainte de somn

Fa-ti un obicei din a te relaxa inainte de culcare. Renunta la activitatile solicitante cu cateva ore inainte de somn si alege, in schimb, sa faci o baie relaxanta, sa citesti o carte buna, sa urmaresti un film etc.

Totodata, nu ar strica sa iti reglezi bioritmul, culcandu-te si trezindu-te mereu la aceleasi ore. In acest fel, iti vei invata corpul sa adoarma la o anumita ora si sa se trezeaca, fara ceas, la sosirea diminetii, dupa ce s-a odihnit suficient (7-9 ore pe noapte).

 

Daca ti-a placut acest articol, urmareste-ne pe Facebook

Citeste mai mult despre: DORMITOR  NOAPTE  sfaturi somn bun  ODIHNA  somn 
Adauga comentariul tau
Promoveaza-ti oferta aici!