Descoperire uluitoare: emotiile ingrasa

0 stele

1637 vizualizari  |  Fii primul care comenteaza

Descoperire uluitoare: emotiile ingrasa

Cand suntem tristi, cautam refugiu in lucruri care ne fac sa ne simtim bine, insa, de cele mai multe ori, gasim alinare in mancare, fiindca o avem la indemana si ne provoaca placere, satisfactie si liniste. Cand ajungem sa ne refugiem in mancare, nu suntem departe de... "obezitatea emotionala".

Ce este obezitatea emotionala?

Este un fenomen care apare din alimentatia nesanatoasa si sedentarism. Asocierea sentimentelor si emotiilor pe care le traim, fie de fericire sau tristete, cu obiceiurile alimentare si stilul de viata duce la obezitate emotionala. Consumul alimentelor intr-o forma necontrolata ingrasa, iar lipsa activitatii fizice nu face decat sa inrautateasca si mai mult situatia.

Insa, termenul de obezitate nu se atribuie doar persoanelor care nu fac exercitii, ci si celor care cred ca daca fac sport au voie sa manance orice. Nimic mai gresit! Nu poti sa golesti frigiderul si sa te gandesti ca nu ti se depune nimic doar pentru ca mergi la sala sau alergi in parc. Acest lucru devine imposibil daca nu gasesti un echilibru intre caloriile ingerate si cele arse.

Pe de alta parte, sunt persoane care se infometeaza, insa nici aceasta nu este o solutie. Pentru a slabi, corpul trebuie sa arda grasimile, insa, daca nu mananci, el isi pastreaza rezervele pentru a se alimenta pe perioada lunga in care nu este hranit si foloseste muschii pentru a capata energie. De aceea, cel mai sanatos este sa mananci de cinci ori pe zi, cu alte cuvinte putin si des.

Cum combatem obezitatea emotionala?

Fa exercitii. Emotiile pot sa joace feste activitatii tale fizice, pentru ca atunci cand cadem intr-o depresie si suntem scunfundati in tristete, cheful de miscare dispare. Tine cont ca, facand sport, starile emotionale se pot controla mai usor datorita faptului ca tot corpul se oxigeneaza si creierul elibereaza anumite substante care ne dau o stare de bine generala.

Controleaza-ti stresul si anxietatea. Obezitatea emotionala depinde de mai multi factori, pe langa depresii. Tristetea e acompaniata intotdeauna de stres, anxietate si, bineinteles, insomnie. Ca sa scapi de aceste stari, poti practica yoga sau orice alte exercitii de meditatie.

Mananca bine. O alimentatie dezechilibrata scade productivitatea zilnica si nu-ti ofera suficienta energie. Rezultatul? Nu esti bun de nimic toata ziua. Iata cateva idei:

  • bea cel putin 2 litri de apa pe zi
  • nu consuma dulciuri si sucuri
  • mananca legume proaspete
  • la cina, serveste ceva usor, ca sa poti avea un somn linistit
  • cand esti anxios si vrei sa mananci, opteaza pentru seminte sau fructe, cum ar fi un mar, o para sau struguri


Dormi mult. Incearca sa dormi cel putin 8 ore pe noapte si intotdeauna mergi la culcare la aceeasi ora.

Fa sport. Intreprinde activitati fizice de cel putin 5 ori pe saptamana, cum ar fi joggingul.

Scrie. Fa-ti un jurnal si scrie-ti acolo toate trairile si sentimentele; este o metoda mai sanatoasa de a te descarca decat sa i le marturisesti unui prieten.

Consulta un specialist. Daca nu poti sub nicio forma sa-ti controlezi foamea si pofta de mancare, cel mai bine este sa faci o vizita la medic, pentru ca poate deveni o problema serioasa.

Sfat: repeta-ti des in minte: doar tu poti avea control asupra vietii tale. Pentru evitarea emotiilor care ingrasa este important sa le detectezi si sa inveti cum sa-ti schimbi obiceiurile care iti fac rau.

Cunosti pe cineva care a suferit de obezitate emotionala? Cum a reusit sa o depaseasca?

Andreea Catan
Foto: revistaperfil.com
 

Daca ti-a placut acest articol, urmareste-ne pe Facebook

Adauga comentariul tau
Promoveaza-ti oferta aici!
 
 

Studentie.ro iti recomanda

Ti-e mereu foame? Iata unde gresesti! Ti-e mereu foame? Iata unde gresesti!