Sfaturi ca sa dormi bine si sa te trezesti fresh

0 stele

513 vizualizari  |  Fii primul care comenteaza

Sfaturi ca sa dormi bine si sa te trezesti fresh

Se spune ca 7-8 ore de somn pe noapte reprezinta secretul unui somn odihnitor, insa cu siguranta, exista persoane pentru care acest numar de ore este fie prea mare, fie insuficient. Numarul de ore de somn pare sa fie relativ pentru asigurarea unui somn de calitate si nici macar nu este cea mai importanta regula pe care trebuie sa o respecti pentru a te trezi fresh a doua zi!

Afla care este numarul ideal de ore de somn pentru tine

Desi 7-8 ore este recomandarea generala a medicilor, numarul orelor necesare de somn variaza de la o persoana la alta. Este important sa "testezi" mai multe variante si sa o pastrezi pe cea care te face sa te simti cel mai odihnit si energic in zorii zilei. Cu toate acestea, este recomandat ca numarul lor sa nu scada sub 6 si nici sa nu depaseasca mai mult de 9 ore.

Creeaza-ti un mediu propice pentru somn

Daca vrei sa te trezesti fresh a doua zi si sa poti spune ca ai avut parte de un somn odihnitor, transforma-ti dormitorul intr-un sanctuar pentru somn. Ai grija sa fie liniste si intuneric in camera, spatiul sa fie bine aerisit si temperatura sa fie optima (18.3-19.4 grade Celsius). Tine la distanta gadgeturile si aparatura electronica de dormitor, intrucat s-a descoperit ca acestea perturba somnul.

Stabileste-ti o rutina pentru somn

Este recomandat ca, inainte sau dupa ce te bagi in pat, sa faci cateva activitati sau ritualuri relaxante, ce induc rapid starea de somnolenta si te ajuta sa adormi mai usor. Fie ca este vorba de o baie cu spuma, de sex, de consumul unui pahar caldut cu lapte sau de lecturarea unei carti, stabileste-ti un set de activitati utile pentru un a avea parte de odihna si a te trezi fresh dimineata.

Ai grija ce mananci la cina

Ultima masa a zilei trebuie luata cu cel putin trei ore inainte de culcare, pentru a evita situatia in care digestia ar putea deveni cel mai de temut dusman al somnului. De asemenea, este important sa acorzi atentie si alimentelor pe care le consumi, intrucat mancarurile picante, grase si bauturile cu alcool sau cofeina sunt considerati factori perturbatori ai somnului.

Fa-ti planul de activitati pentru a doua zi

Daca nu vrei sa mergi la culcare impovarat de griji, incearca sa-ti stabilesti agenda cu activitati pentru a doua zi inainte de a te baga in pat, pentru somn. In plus, pregateste-ti hainele cu care te vei imbraca si geanta pentru facultate sau serviciu, pentru a economisi timp dimineata.

Foto: Idomybes.pasmama.lt

Daca ti-a placut acest articol, urmareste-ne pe Facebook

Adauga comentariul tau
Promoveaza-ti oferta aici!