Top 10 cele mai sanatoase si gustoase retete pentru mic dejun

0 stele

5179 vizualizari  |  Fii primul care comenteaza

Top 10 cele mai sanatoase si gustoase retete pentru mic dejun

Te trezesti tarziu in fiecare dimineata si esti mereu pe fuga, iar micul dejun este ultimul lucru pentru care ti-ai rezerva o farama de timp. Ei bine, iti prezentam in continuare cateva idei de retete gustoase si sanatoase pentru micul dejun pe care poti sa ti le pregatesti cu o seara inainte:

Foto: healthyfoodmind.com
 


Parfait de fructe cu iaurt
Parfait de fructe cu iaurt

Iaurtul este o sursa importanta de proteine si contine nutrienti precum calciul, vitaminele B2 si B12, potasiu si magneziu. Consuma iaurt natural si nu cu fructe pentru ca are zahar in componenta. Fa un amestec intre un pahar de iaurt, fructe de sezon si muesli pentru un mic dejun sanatos si delicios.
 


Oua cu ciuperci si spanac la cuptor
Oua cu ciuperci si spanac la cuptor

Ai nevoie de 35 de minute pentru prepararea acestuia, de aceea este recomandat sa il pregatesti de cu seara. Spanacul, ca si alte legume cu frunze verzi, este esential pentru piele, par si sanatatea oaselor si reprezinta o sursa considerabila de proteine, fier, vitamine si minerale. Amesteca 2 oua cu ciuperci din conserva si spanac prefiert, sare si piper si introdu la cuptor pentru 10-15 minute.
 


Budinca din zmeura, nuci si hrisca
Budinca din zmeura, nuci si hrisca

Dietele care contin hrisca sunt asociate cu un risc scazut de crestere a colesterolului si a tensiunii arteriale, iar aceasta budinca este reteta perfecta in care o poti integra. Pune-o in pahar alaturi de o lingura de orez fiert, lapte de migdale, nuci si zmeura si vei obtine un mic dejun numai bun pentru a incepe ziua cu bine.
 


Batoane cu unt de arahide si ciocolata
Batoane cu unt de arahide si ciocolata

Ce combinatie poate fi mai reusita decat aceasta? O reteta minunata care se prepara cu nuci si seminte de tot felul, bogate in proteine, fibre, antioxidanti si omega 3. Asadar, amesteca 4 linguri de unt de arahide cu nuci, seminte de in, de floarea soarelui, ovaz, migdale, nuci si ciocolata taiata cubulete mici. Aseaza preparatul intr-o caserola si lasa-l la frigider peste noapte. A doua zi de dimineata, taie preparatul pe lungime sub forma de batoane dreptunghiulare si serveste.
 


Salata de fructe
Salata de fructe

Ce metoda buna de a incepe ziua cu dreptul! Un bol cu salata de fructe te va revigora si va fi un important furnizor de energie pentru intreaga zi. Taie fructele cu o seara inainte, pastreaza-le la frigider, iar dimineata adauga cateva linguri de iaurt si ovaz.
 


Ou ochi cu avocado
Ou ochi cu avocado

Nu este chiar foarte simplu de obtinut, dar merita efortul. Prepara oul ochi in apa, in loc de ulei (pune apa la fiert si cand este aproape de fierbere, sparge oul si adauga-l) Prajeste o felie de paine toast, intinde fruct de avocado pe toata suprafata si deasupra oul, ca in fotografie.
 


Banana cu iaurt si gem
Banana cu iaurt si gem

Aceasta combinatie sanatoasa de banana cu iaurt si gem este un mic dejun plin de vitamine. Taie banana pe lungime si apoi fiecare felie pe jumatate. Adauga deasupra iaurt natural, fructe uscate, 1 lingurita de miere si 1 lingurita de gem de fructe.
 


Frittata
Frittata

Frittata este un fel de placinta pregatita in tigaie. Se obtine din amestecul dintre asparagus, 1 cartof razuit, 1 ou crud, spanac, ciuperci si branza feta. Se prajeste in putin ulei pe ambele parti pana se rumeneste usor.
 


Smoothie din banana si ovaz
Smoothie din banana si ovaz

O bautura simpla, preparata din 2 linguri ovaz, 1 banana si 1 ceasca cu lapte. Bananele ajuta la digestie si elimina toxinele si metalele grele din organism.
 


Paine paleo
Paine paleo

Multi dintre noi preferam o felie de paine prajita rapid dimineata, dar de ce sa alegem painea alba rafinata, foarte putin nutritiva, cand putem prepara noi paine paleo din seminte, fructe si nuci. Asa ca, amesteca 2 linguri de tarate cu 350 ml de apa plata, apoi amesteca intr-un bol migdale, stafide, alune, seminte de in, 1 mar si nuci si, la final, incorporeaza cu aluatul din tarate. Lasa paine o ora sa se "odihneasca" si apoi aseaz-o pe o tava unsa cu ulei si introdu la cuptor pentru o ora.

Andreea Catan
Foto: lifehack.org
 

Daca ti-a placut acest articol, urmareste-ne pe Facebook

Adauga comentariul tau
Promoveaza-ti oferta aici!