studentie.ro  » cariera » certificari » CERTIFICAT MANAGER SISTEM CALITATE

CERTIFICAT MANAGER SISTEM CALITATE

Publicat: 13 Mar 2007 | Vizualizari: 4787

Asociatia Romana pentru Calitate -A.R.C.

Localitate: Bucuresti

Domeniu de invatamant (interes): Managementul Calitatii, Mediu, Ecologie, Management

Cursul de Manager Calitate are drept obiective dobandirea de cunostinte si capabilitate pentru:

a) proiectarea si implementarea sistemelor de management al calitatii conform seriei de standarde SR EN ISO 9000/2001;

b) indeplinirea sarcinilor de reprezentant al conducerii raspunzator de sistemul de management al calitatii;

c) efectuarea de audituri interne de sistem, produs si proces;

d) efectuarea de audituri secunda parte, pentru evaluarea furnizorilor.

Candidatii trebuie sa fie persoane care urmeaza sa:

• implementeze sisteme de manangement al calitatii, in organizatii din orice domeniu de activitate;

• ocupe pozitia de reprezentant al conducerii raspunzator de sistemul de manangement al calitatii;

• efectueze audituri interne de sistem, produs si proces;

• fie parteneri pentru audituri de certificare pentru propria organizatie.

Durata: 160 ore (patru saptamani)

Tematica cursurilor:

- Sisteme de management al calitatii (SMQ): Dezvoltarea standardelor din domeniul managementului calitatii; Scopul, avantajele si continutul sistemelor de management al calitatii; Structura documentatiei sistemelor de management al calitatii; Introducere in seria de standarde ISO 9000; Structura si continutul noii versiuni a ISO 9001 :2000 si ISO 9004 :2000; Modelul proceselor in MQ; Procesele si managementul calitatii; Imbunatatirea sistemelor MQ; Audituri interne; Aspecte colaterale in domeniul MQ; Managementul de mediu conform EMAS si ISO 14001; Reglementari specifice diferitelor domenii; Premiile pentru Excelenta in Afaceri (premii TQM); Evaluarea conformitatii in UE; Conditii legale cadru; garantie, responsabilitatea pentru produs; Activitati de grup

– Sisteme de management al calitatii in aplicare (SMQA); Implementarea sistemului MQ, privita ca un proiect; Delimitarea proiectului si planificarea proiectului; Proiectarea sistemului MQ orientata pe procese; Intocmirea documentatiei sistemului MQ; Aprobare, implementare; Aducerea la cunostinta a politicii calitatii; Evaluare prin intermediul auditurilor interne; Management review; Motivare; Grupe de lucru, cercul calitatii; Tehnici de rezolvare a problemelor: Brainstorming, Analiza campurilor de forte, Mind mapping; Instrumente pentru managementul calitatii: diagrama cauza-efect, diagrama Pareto, diagrama corelatiei, Quality Function Deployment (QFD), analiza modurilor de defectare si efectele acestora (AMDE); Costurile calitatii, indicatori; Moderare si prezentare;Activitati de grup

- Metode statistice pentru luarea deciziilor (QMD); Baza pentru utilizarea metodelor statistice: elemente de baza in studiul probabilitatilor, distributii modele statistice pentru marimi probabile; Modele si utilizarea celor mai importante distributii statistice: distributia binomiala; controlul statistic al proceselor (SPC), control statistic de receptie, valori estimate si domenii de incredere, distributia Poisson; nomograma Thorndike, distributia normala; controlul statistic al proceselor (SPC), control statistic de receptie, valori estimate si domenii de incredere; Principiul metodologiei cercetarii; imbunatatirea proceselor si optimizarea proceselor; Dependabilitate; referire la standardul ISO 9004; Exercitii

- TQM – imbunatatirea proceselor organizatiei (QMT); Filozofia si bazele TQM: orientarea catre clienti, angajati, procese si mediu; premii TQM (Premiul European al Calitatii, Premiul Roman al Calitatii JM Juran, Premiul Austriac al Calitatii - AQA); filozofia organizatiei, autoevaluare (self-assessment); Management si leadership: abordari actuale privind managementul (lean management, kaizen, coaching); misiune, viziune, politica si strategie; comunicarea si informarea privind obiectivele organizatiei; Managementul proceselor: orientarea catre procese, conducerea proceselor; imbunatatirea proceselor; indicatori ai proceselor; Controlling si calitate: managerul calitate, ca partener al controller-ului; procesul de alocare a bugetului; elemente de baza privind abordarea economiei organizatiei (bilant, calculul profit/pierderi), indicatori de baza ai succesului financiar; Sisteme integrate de management: managementul de mediu, securitatea la locul de munca, reglementari specifice domeniilor de activitate (QS 9000, VDA 6.1, HACCP); Jocuri pe roluri, activitati de grup.

 
 

Quiz

În acest ”Test” este vorba cât de bine poți gândi. Deoarece unii greșesc la cele mai simple întrebări.Acesta este un așa numit „Test de Logică”.

 
 

Jobs

Firma: Studio20
Nivel cariera: 6 - 12 luni
Tipul postului: Full-time
Oras: BUCURESTI, Iasi, Pitesti, Ploiesti
Perioada de valabilitate: 2022-07-02 00:00:00 - 2022-07-08 00:00:00