Curs Medierea in domeniul bancar

calendar_month 11 Aug 2010, 00:00
Data inceput: 27-09-2010
Data sfarsit: 29-09-2010
Lector: Mirela Iovu, Adrian Morar si Constantin Barbu
Obiectiv
Programul isi propune sa ofere mediatorilor autorizati cunostintele necesare pentru realizarea medierii intre institutiile de credit/IFN si clientii acestora.
Recesiunea economica si cresterea aversiunii la risc a bancilor genereaza din ce in ce mai multe situatii conflictuale, astfel ca specializarea financiar-bancara a mediatorilor a devenit esentiala pentru solutionarea diferendelor pe cale amiabila si evitarea consumarii de timp/resurse financiare importante prin apelarea la instantele judecatoresti.
Grup tinta
Mediatori autorizati conform Legii nr.192/2006 inscrisi in Tabloul mediatorilor, care doresc sa se specializeze in managementul conflictelor in domeniul bancar.
Continut
1. Sistemul bancar din Romania
1.1. Cadrul institutional
1.2. Cadrul juridic
1.3. Pietele monetare si valutare
2. Produse bancare
2.1. Produse de economisire (documentatie, functionare, divergente)
2.2. Produse de creditare (documentatie, functionare, divergente)
3. Servicii bancare
3.1. Operatiuni de cont curent (codul IBAN, documentatie, litigii potentiale)
3.2. Operatiuni cu numerar (operatiuni de plati si incasari cash in valuta,
documentatie);
3.3. Casetele de valori
3.4. Ordinul de plata (caracteristici, parti implicate, elemente esentiale, circuit, litigii)
3.5. Cecul (parti implicate, elemente esentiale, circuit, operatiuni, riscuri, cecuri de
calatorie, litigii)
3.6. Cambia (caracteristici, parti implicate, elemente esentiale, circuit, operatiuni, litigii)
3.7. Biletul la ordin (parti implicate, elemente esentiale, circuit, litigii)
3.8. Acreditivul documentar (parti implicate, elemente, mecanism de derulare,
controlul documentelor, cererea de deschidere)
3.9. Incasso documentar (parti implicate, clasificare, mecanism de derulare)
3.10. Carduri (definitie, trasaturi, parti implicate, tipuri, functii, emiterea si
acceptarea cardurilor, avantaje si dezavantaje, documentatie, litigii)
3.11. E-banking (home-banking, Internet banking, mobile banking)
4. Studii de caz referitoare la posibile conflicte intre institutiile de credit si clientii acestora,precum si solutii de aplanare a acestora.
Traineri
Mirela Iovu - vicepresedinte CEC Bank
Adrian Morar - sef Serviciu Dezvoltare IBR
Constantin Barbu - director Asociatia Romana a Bancilor
Perioada
27 – 29 septembrie 2010, orele 13,30-19,30
La sfarsitul acestui curs, cursantii vor primi o diploma de participare din partea Institutului Bancar Roman
Informatii
Andreea Paunoiu - andreea.paunoiu@ibr-rbi.ro
021-327.48.93
Sursa: Institutul Bancar Roman
Noutati




