CUM SA AJUNGI VEDETA PE INTERNET
5/5194
calendar_month 01 Nov 2007, 00:00
Imediat dupa cutremurul devastator din Oceanul Indian si tsunamiul din decembrie 2004, Brian Dalton, un scenarist/regizor din Temecula, California, a scris un scenariu de comedie, intitulat `Mr. Deity and the Evil`, relateaza `PC World`. In acesta, Dalton exploreaza povestea unui Creator distrat si nerabdator, care decide ce tipuri de suferinte ar trebui sa afecteze rasa umana.

Dupa ce a postat doua episoade pe YouTube si a primit o mentiune favorabila pe Digg, vizitatorii au inceput sa curga, `Mr. Deity` ajungind pe pagina de start a YouTube. In prezent, Dalton pregateste un episod pilot pentru tv si a fost contactat de un agent pentru a scrie o carte. Spune ca afacerea `Mr. Deity` este `profitabila`, insa nu vrea sa faca publice sumele de bani pe care le-a incasat sau le va incasa de pe urma sa.


Blendtec, un producator necunoscut de roboti de bucatarie din Orem, Utah,se confrunta o problema. `Aveam citeva conturi comerciale mari pentru mixerele noastre, insa nu aveam nici un fel de branding`, spune George Wright, directorul de marketing al companiei. Blendtec si-a facut rapid un renume, dupa ce a inceput sa posteze pe Internet clipuri ale campaniei sale `Will It Blend?`.

In aceste clipuri, Tom Dickson, CEO al Blendtec, pulverizeaza in robotii sai de bucatarie tot felul de obiecte care nu ar trebui sa se afle niciodata intr-un asemenea aparat, printre care bile din sticla, brichete Bic si chiar un iPhone. Campaniile de marketing costa, de obicei, multi bani, insa campania `Will It Blend?` nu numai ca a facut reputatie micutei firme, dar i-a adus chiar si profit. Wright estimeaza ca a cistigat cam 40.000 de dolari din campanie, din care 25.000 de dolari de pe site-ul Revver, care imparte veniturile sale cu creatorii de continut. Clipurile sint atit de populare incit Dickson a ajuns sa apara la show-urile `Today` si `Tonight` pe NBC.

Cind comicul Lisa Donovan din Los Angeles a urcat primul sau videoclip pe YouTube, in iunie 2006, intentia ei nu era sa fie descoperita, sau cel putin asa spune.

`Atunci, pe YouTube nu era vorba despre asa ceva, era un lucru distractiv si creativ`, spune Donovan, cunoscuta mai bine drept Lisa Nova pe site-ul video. Ceea ce s-a intimplat in continuare a depasit cele mai curajoase asteptari ale lui Donovan. Clipul ei, `Teenie Weenie`, a devenit viral si s-a raspindit rapid, aducindu-i un loc pe pagina de start a YouTube, unde a fost remarcata de un director al MADtv din cadrul Fox.

Azi, canalul Lisa Nova de pe YouTube este pe locul opt ca popularitate, cu peste 70.000 de abonati si 25 de milioane de vizualizari.

Cotidianul