studentie.ro  » diverse » i t  » Optimizarea SEO: aparitie, evolutie, promotori. Domeniul Google, inregistrat de doi studenti!

Optimizarea SEO: aparitie, evolutie, promotori. Domeniul Google, inregistrat de doi studenti!

Publicat: 24 Aug 2021 | Vizualizari: 215

Pe tine te vede motorul de cautare?” Aceasta ar fi prima intrebare, sub o forma sau alta, pe care un specialist in optimizare SEO ti-o poate adresa in momentul in care apelezi la ajutorul lui. Sau, totodata, aceasta s-ar putea transforma intr-o interogatie retorica atunci cand realizezi ca business-ul tau desfasurat pe Internet nu este suficient de productiv.

Cu alte cuvinte, vizibilitatea este obiectivul central, in jurul caruia se invarte intreaga activitate a procesului de optimizare SEO: atat castigarea brand awareness-ului, cat si mentinerea sa.

SEO (Search Engine Optimization) – in traducere libera, optimizarea pentru motoarele de cautare – desemneaza procesul de „ridicare” a site-urilor in topul paginilor cu rezultate returnate de motorul de cautare (spre exemplu, Google). Altfel spus, cu cat vei ocupa o pozitie mai fruntasa in cadrul acestei ordonari, cu atat brandul tau va deveni mai vizibil pentru utilizatorii de Internet (potentiali clienti), iar sansele de a obtine trafic organic si a genera incasari vor spori implicit.

O asemenea performanta se obtine printr-un set de operatii efectuate de echipa specializata in optimizare SEO, targetand in continutul destinat promovarii anumite cuvinte sau expresii cheie strategic determinate, interesante si relevante pentru profilul afacerii in cauza, respectiv – in concordanta cu oferta acesteia.

Totodata, SEO presupune si diverse imbunatatiri tehnice aduse site-ului, astfel incat, pe langa marirea traficului organic (cunoscut si drept trafic calitativ, in opozitie cu trafic cantitativ), importanta, daca nu chiar esentiala, devine si experienta oferita utilizatorilor (UX). De fapt, cu partea tehnica a inceput totul…

Aparitia SEO

Optimizarea SEO este o subcategorie a marketingului online de tip SEM, practica aparuta in anul 1990, odata cu aparitia primelor website-uri. Conceptul de Search Engine Optimization a luat nastere, efectiv, ca urmare a cerintelor de crestere a traficului pe site-urile web.

Nu intamplator, in aceeasi perioada au aparut motoarele de cautare care indexau suficient de bine continutul disponibil in cadrul site-urilor, reprezentand un punct de plecare in ceea ce priveste navigarea pe Internet. Totusi, in vederea sporirii vizibilitatii in motoarele de cautare, specialistii au considerat necesara existenta unei verificari constiente si consecvente in acest sens, fapt care a condus la aparitia SEO.

Evolutia SEO

La inceput, procesul de optimizare SEO viza doar aspecte tehnice, precursorii acelor vremuri practicand ceea ce astazi numim keyword stuffing (utilizarea excesiva a expresiilor de cautare si a tag-urilor pentru a creste, fortat, pozitiile in SERPs).

Daca in trecut rezultatele erau returnate exclusiv pe baza densitatii de keyword-uri, acum algoritmii de sortare prezinta un grad de complexitate mult mai ridicat si analizeaza: continutul, semantica cuvintelor utilizate, imaginile, viteza de incarcare si multe alte detalii.

Promovarea conceptului

Istoria SEO incepe odata cu momentul in care Tim Berners-Lee a lansat primul website (1991), continuand cu anul 1993, cand Excite a devenit prima platforma de cautare care schimba modul in care informatia era listata – printr-o sortare a rezultatelor bazata pe cuvinte cheie.

Larry Page si Sergey Brin, doi studenti de la Universitatea Stanford din California, au inregistrat domeniul Google in 1997. Tot acestia au avut ideea de a indexa paginile de Internet dupa numarul de backlink-uri aferente.

 
 

Quiz

În acest ”Test” este vorba cât de bine poți gândi. Deoarece unii greșesc la cele mai simple întrebări.Acesta este un așa numit „Test de Logică”.

 
 

Jobs

Firma: Confidential
Nivel cariera: Sub 6 luni
Tipul postului: Full-time
Oras: BUCURESTI
Perioada de valabilitate: 2021-10-21 00:00:00 - 2021-11-07 00:00:00