O NOUA VIZIUNE: IUBIREA CONTINUA
5/5854
calendar_month 29 Nov 2007, 00:00
Editura Flori Spirituale din Deva – Romania, are placerea de a aduce in atentia cititorilor din intreaga lume aparitia, in luna decembrie 2007, a noului volum de proza romantica Iubire in India – CONTINUARE.

Autorul, prozatorul australian de origine romana Octavian Sarbatoare, a binevoit sa ne sublinieze, in cateva cuvinte, substratul filosofic, dar si cel existential, teluric, al sentimentului in sine si al noianului de stari ce il insotesc.


Cu respectul cuvenit fata de un om care si-a depasit conditia viagera de om pe pamant, il rog sa ne impartaseasca credinta sa.

I: Va rugam sa ne spuneti cate ceva despre proza romantica Iubire in India, pe care o semnati.

R: Iubire in India este formata din volumul propriu-zis, volumul de inceput, adica prima parte a lucrarii precum si un al doilea volum, o continuare a ei. Initial, partea intai a aparut in Australia, la Sydney, la editura Sarbatoare Publications, in luna martie 2007, cand s-au implinit 100 de ani de la nasterea lui Mircea Eliade. Momentul publicarii a fost ales cu grija de mine deoarece volumul este dedicat memoriei lui Mircea Eliade, este un volum omagial. Cu acest prilej deosebit am tinut sa reimprospatez amintirea celor care l-au apreciat pe marele erudit, recunoscut ca o personalitate literara de talie mondiala.

I: Ce a urmat dupa aceasta publicare in Australia?

R: Tot in martie 2007 am sosit in Romania, propunandu-mi sa-mi dedic restul anului evocarii imaginii marelui carturar. Prilejul mi s-a deschis la Editura Flori Spirituale din Deva, care, imediat dupa sosirea mea a inceput publicarea volumelor omagiale Mircea Eliade, continand, fireste, si proza romantica Iubire in India.

I: De ce este deosebita aceasta carte omagiala Mircea Eliade 2007?

R: Lucrarea reia tema iubirii dintre un roman si o hindusa, aproximativ pe aceleasi coordonate cu ale romanului Maitreyi al lui Mircea Eliade. Deosebirea fundamentala este ca proza mea Iubire in India imagineaza dragostea intr-o alta lumina: am intentionat sa creez o viziune extinsa a temei romantice, iubirea din cadrul unui cuplu, luand in considerare cantecul de lebada al lui Maitreyi Devi, protagonista romanului lui Eliade, in cartea sa Dragostea nu moare si tinand seama de traditia spirituala a Indiei. Protagonista cartii mele, Sangita, are un nume care exprima armonia, sangit insemnand „abundenta de muzica”. Numele poate fi de asemenena asociat dansului indian, in general cu dorinta de extaz continuu, ceea ce a lipsit personajului Maitreyi al lui Mircea Eliade. Numele Sangita, ales de mine, doreste sa exprime tocmai acea implinire.

I: Ce intelegeti dumneavoastra prin `viziune extinsa`?

R: Am gasit ca atat romanul lui Eliade cat si raspunsul lui Maitreyi Devi, prin cartea ei, au limitari care nu ne permit sa intelegem iubirea conceputa si traita de hindusi. Iubirea din paginile scrise de Eliade si de Maitreyi Devi cuprinde doar secventele pamantesti ale manifestarii ei, fara a incadra sentimentul iscat in oameni in complexul etern ce se creeaza prin ciclicitate - reincarnarea si reluarea karmei oamenilor - asa cum se crede in India ca se intampla prin preluarea faptelor petrecute in vietile anterioare. Cartea mea imbina tocmai acest percepte, ilustreaza acest tot. Daca la reincarnare se continua cauzalitatea data de karma vietilor anterioare, atunci si iubirea, ca o componenta a karmei, va continua. Cu alte cuvinte cei care s-au iubit odata, pot relua sentimentele pentru care au deja disponibilitate.



I: Ce reprezinta o astfel de viziune pentru cei indragostiti?

R: Ceva extraordinar, as putea spune. Este implinirea sperantei in dragoste.

I: Dar de-a lungul secolelor s-a scris enorm despre iubire…

R: Intr-adevar. Dar, eu cred ca astfel de carti trateaza mai degraba zbuciumul iubirii decat implinirea ei. Gasesc ca o expresie precum este „Sa va iubiti pana la moarte!” face parte din ceea ce eu numesc agonia iubirii, prin faptul ca dragostea sfarseste intotdeauna trist. Chiar si romanul lui Eliade are un sfarsit dureros, iubirea lui nu se implineste, protagonistii sufera, framantarile sufletesti ii marcheaza decenii la rand de o astfel de neimplinire, asa cum au marturisit ulterior, dupa multi ani de la publicarea cartilor lor.

I: Dumneavoastra, prin proza pe care o semnati prezentati intregii lumi solutia eliminarii suferintei, transformarea iubirii muribunde intr-o iubire vie reluata prin reincarnare si metempsihoza.

R: Intocmai. Gasesc ca ofer rezolvarea cea mai buna, astfel ca cei constienti de continuarea existentei sufletului dupa moarte pleaca din aceasta lume cu speranta reintalnirii. Cei care intalnesc iubirea in aceasta lume o pot considera ca o revenire. Mai mult chiar, ofer solutii si pentru acei indragostiti care nu mai pot continua iubirea, traita temporar, din felurite motive... sunt parasiti, inselati, partenerul moare, iubitii se cearta, etc. Cu alte cuvinte pierd legatura cu sufletul cu care sunt ingemanati. Ideile de reincarnare si metempsihoza, transferul sufletului dintr-un corp in altul, rezolva astfel de dileme.

I: Este evidenta credinta dumneavoastra in reincarnare. V-as ruga sa aveti amabilitatea sa dezvoltati, sa ne expuneti valentele acestui crez.

R: Pentru mine ideea de reincarnare este o consecinta a cautarii surselor constiintei umane. Va este cunoscut faptul ca tema constiintei este mult vehiculata in filozofie, mai ales acum dupa ce fizica cuantica s-a maturizat ca stiinta. Mai precis, consecintele care rezulta din apropierea celor doua domenii, explicarea nivelului constiintei umane prin legile fizicii moderne ne dau foarte mult de gandit. Aducerea in prim plan a aplicatiilor influentei constiintei umane pana la nivel de cuanta, ideea ca o persoana care observa un experiment de fizica cuantica determina, prin prezenta-i, rezultatul experimentului, este ceva care ne face sa ne aplecam profund asupra puterii mintii, in acest caz a constiintei umane, a realitatii de a fi, de a cugeta. Ar fi, desigur, multe de spus. Un singur lucru doresc sa remarc in sprijinul ideii existentei reincarnarii, faptul ca nu s-a ajuns la un consens in definirea a ceea ce reprezinta constiinta umana. Filozofia o eticheteaza ca fiind o rezultanta a manifestarii in materie, ideea ca prin felurite conectii sinaptice la nivelul creierului, omul poate trai constiinta. Insa o problema a ramas inca neelucidata, faptul ca o rezultanta a activitatii creierului, in speta constiinta, nu poate fi explicata prin aceleasi parghii logice. Constiinta s-a dovedit pana acum un mister pe care filozofii prefera sa il numeasca qualia, adica, desi cauzele materiale ale constiintei se cunosc, consecinta acestor manifestari nu poate fi explicata prin acelasi exercitiu logic, deoarece ea reprezinta un salt calitativ inexplicabil. Practic constiinta nu are definitie logica prin folosirea notiunile cunoscute. Stim foarte bine ca formularea definitiei unui lucru, fenomen sau proprietate se sprijina pe ceva deja cunoscut si definit apriori. Astfel de considerente m-au facut sa sustin ideea reincarnarii, pe care eu o consider o consecinta a existentei constiintei, sufletului omului.

I: Cum se manifesta astfel de idei in proza romantica Iubire in India?

R: Protagonistii traiesc experienta revenirii sufletelor in corpuri umane prin metempsihoza, o caracteristica ce permite, asa cum am mai mentionat, ca dragostea dintre un barbat si o femeie sa fie reluata. Ce se poate spune mai mult? Oamenii se cauta, se recunosc, se iubesc si pleaca din aceasta lume fericiti ca nu se va pierde nimic din trairea lor deoarece vor reveni pentru ca iubirea lasata sa continue sa se implineasca si in viitor.

I: Faceti-ne o scurta recenzie a prozei romantice. Ce metode oferiti pentru ca toate aceste idei sa prinda viata, ca iubirea sa continue sa se implineasca intreaga viata?

R: As prefera ca recenzia sa fie facuta dupa aparitia cartii, asa cum se obisnuieste. Totusi cateva cuvinte as mentiona. Ideile prezentate in cele doua carti propun solutii practice de cautare, gasire si traire a iubirii, care se va dovedi eterna. Protagonistii, Ramdas si Sangita nu renunta unul la altul doar pentru ca s-au despartit, ci fac eforturi pentru a se cauta si regasi. Si, intr-adevar, iubirea lor, asa cum o prezint in cele doua volume, nu numai ca se reia, dar infloreste, evolueaza asa cum traditia spirituala hindusa sustine, ca sufletele nu mor ci continua sa se perfectioneze pana se unesc cu sursa din care provin, Dumnezeu. Proza mea romantica Iubire in India defineste rolul jucat de dragostea umana in acest periplu al devenirii sufletului: iubirea dintre un barbat si o femeie este dominanta care face ca evolutia sa se accelereze.

I: Credeti prin urmare ca ati gasit solutia cautata de indragostitii tuturor timpurilor, ca iubirea lor sa dainuie?

R: Fara doar si poate. Cartea mea ofera o explicatie logica continuarii iubirii pe tot timpul vietii unui om. Ideile pe care le aduc vor fi surprinzatoare pentru cei care cauta cu infrigurare iubirea, mai cu seama pentru femeie, care, asa cum stim, este insetata de dragoste intreaga viata, are prezenta, as spune, in codul genetic, dorinta de implinire a iubirii.”

I: Sa speram ca in cartea dumneavoastra Iubire in India femeile din intreaga lume vor afla raspunsuri la nazuinta iubirii lor si urmand calea aratata de dumneavoastra sa reuseasca sa si-o implineasca.

R: Este ceea ce doresc. Sunt convins ca cititorii, femei si barbati, vor gasi inspiratia sa-si conduca viata sentimentala dupa ce vor parcurge cartea mea Iubire in India, atat volumul initial cat si continuarea lui. Sunt incredintat ca pe masura ce va fi cunoscuta de catre publicul din intreaga lume, sa devina un manual al desavarsirii dragostei umane, o carte la care apeleaza toti cei care iubesc... cei care nu iubesc... cei care cauta iubirea... cei care au fost parasiti in dragoste... toti cei care intr-un fel sau altul cred ca iubirea reprezinta ceva deosebit in viata lor.

I: Aveti ambitii mari.

R: Am deplina incredere ca aduc in literatura romantica a lumii ceva deosebit. Sunt convins ca solutiile oferite de mine in Iubire in India, raspund la toate intrebarile fundamentale privind dragostea umana. Oricine va citi aceste volume, cu scopul de a afla raspunsuri la problemele sentimentale ale propriei vieti, nu va fi dezamagit, citind proza romantica Iubire in India.

I: Va multumesc pentru timpul acordat acestui interviu.

R: Cu placere. Iubire tuturor.

Copyright © Ileana Speranta Baciu