PEACE PR, RELATIILE PUBLICE IN PROCESELE DE OBTINERE SI MENTINERE A PACII DE ADRIANA TARUS

calendar_month 31 Oct 2007, 00:00
Peace + PR = ? – afla raspunsul in noua carte "Peace PR, Relatiile publice in procesele de obtinere si mentinere a pacii" (ed. Tritonic, autor: Adriana Tarus) 85 de morti si 180 de raniti intr-un atentat la Kirkuk, explozie la o moschee din Kabul, atentate cu masini capcana in Bagdad, Islamabad: atentat sinucigas la Moscheea Rosie, luare de ostatici in Libia, batai de strada in Macedonia, violente in Fasia Gaza, revolte in Pakistan. Headline-uri din mass media!
Despre demersuri de reconciliere cine vorbeste in spatiul public? Despre aplanarea nonviolenta a conflictelor cine scrie?
Mediere, negocieri, pacifism? Subiecte uitate si neatractive pentru mass media. O concluzie este evidenta: pacea lipseste aproape cu desavarsire din discursul mediatic. Se poate contribui la rezolvarea conflictelor prin intermediul stiintelor
comunicarii? Poate comunicarea publica sa aiba un contributie in obtinerea pacii?
Daca pacea devine telegenica, se faciliteaza incheierea razboiului? Pot relatiile publice sa promoveze pacea in spatiul public? Acestea si multe alte intrebari sunt cele care au stat la baza cartii "Peace PR, Relatiile publice in procesele de obtinere si mentinere a pacii", o carte ce nu numai problematizeaza, dar vine si cu solutii practice.
"Cartea isi propune sa contribuie la dezvoltarea unui nou domeniu al relatiilor publice - Peace Public Relations -, iar Adriana Tarus isi ia rolul in serios, tratand subiectele spinoase ale pacii si razboiului fara partinire si fara incrancenare", scrie lect.
univ. dr. Dorina Gutu, in prefata cartii. in spatiul romanesc nu s-a scris inca nimic despre comunicarea pusa in slujba pacii, iar "Peace PR este este prima carte de specialitate care trateaza tematica relatiilor publice pentru pace, o tematica extrem de actuala a stiintei comunicarii", mai noteaza autoarea prefetei. Marele merit al cartii consta in "problematica foarte actuala, cazurile "fierbinti" si analiza lucida. Informatiile academice, deloc putine, sunt tratate "la rece", cu multa pertinenta si simt critic. Mai mult, autoarea le completeaza constant cu exemple concrete, care ajuta cititorul in intelegerea conceptelor", subliniaza Dorina Gutu.
Peace PR nu se vor axa pe o organizatie, pe activitatea in cadrul unei institutii si nici nu va avea ca si "client" vreun politician. Activitatile de Peace PR se vor concentra pe conceptul de "pace", avand in vedere trei obiective generale. in primul rand, Peace PR isi propun sa creasca valoare de stire a pacii, pentru a o face mai vizibila in mass media, in detrimentul razboiului. in al doilea rand, Peace PR vor impune acest termen la nivel de societate civila prin programe de educare, informare si constientizare. In al treilea rand, Peace PR trebuie sa fie un coordonator, un sustinator si un agregator al organzatiilor care lupta pentru obtinerea si mentinerea pacii, al institutelor care cerceteaza domeniul si al jurnalistilor care relateaza despre acest subiect.
Adriana Tarus s-a nascut in 1984 la Bucuresti. A absolvit Facultatea de Comunicare si Relatii Publice din cadrul SNSPA in 2007. In 2006 a fost bursier ERASMUS la "Institute for Media and Communication Studies" din cadrul TU Ilmenau, Germania. Interesul pentru tot ce inseamna comunicare prin intermediul noilor media (bloguri, citizen journalism, Web 2.0) a fost starnit in acel cadru universitar german. A participat la cercetarea "Aspects of Digital Games Culture" si a publicat rezultatul studiului "Eastern European Gaming Culture" in jurnalul de cercetare academica "People, Markets, Media and Management". Ideea de "Peace PR" s-a conturat tot in Germania in cadrul unui seminar de cercetare despre mass media si procesele conflictuale, condus de
prof. dr.Thomas Hanitzsch.
In prezent este redactor-sef adjunct la site-ul Realitatea.net si urmeaza Masteratul de Comunicare Politica din cadrul SNSPA.
Contact: 0740 114 805 – Adriana Tarus
In continuare va oferim cuprinsul si cateva extrase din carte: Peace PR, Relatiile publice in procesele de obtinere si mentinere a pacii.
Cuprins
De la Kissinger la Babel sau de ce nu sunt Peace PR o incercare naiva de a pune capat razboaielor
Spin doctoring pe campul de lupta
Clean War si Embedded Journalism – razboiul din fata canapelei
Valoarea de stire a razboiului, o amenintare pentru mediatizarea pacii?
Efectul CNN – care pe care?
Razboiul in blogosfera: warblogging
De la Peace Journalism la Peace PR
Elemente strategice ale discursului media pentru pace
Peace Journalism – devine pacea profitabila pentru presa?
Peace Journalism is good, Peace PR is even better
It''s PR, Peace PR
Peace + PR = ? (O definitie)
Peace PR: fundamente si justificari
Managing Peace PR
Peace PR - cum trebuie procedat?
And action! The Peace PR way
Traininguri pentru "dezarmarea limbajului mediatic"
Google Earth''s "Crisis in Darfur " - harti interactive pentru promovarea pacii
"Glue me peace", o expozitie care te lasa...in pace
"A genocide we can stop", o campanie sub presiune
"Breaking the ice", o misiune extrema
Fauxtography – bloggerii isi spun cuvantul
Green my Apple: pentru un viitor mai "verde" si mai pacifist
Peacemaker, pacea de la digital spre real
Peace PR, constant gardening on world affairs
Noutati




